Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Nettopp solgt bilen- Hvordan overføre bilen til nye eiers Mytesla?  (Lest 7587 ganger)

Thomas Lund

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Nettopp solgt bilen- Hvordan overføre bilen til nye eiers Mytesla?
« Svar #15 på: Lørdag 07. ſeptember 2019, klokken 11:34 »
Dette har jeg gjort, men jeg vil jo ha tilgang med en gang. Ikke vente 😂

thbo

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: Lørdag 07. ſeptember 2019, klokken 16:31 »
Synd det er så utrolig forskjell i kunnskap, vilje og evner blant de på Tesla-chatten. Men prøv å ring norsk support-Tlf evt og klag din nød over at du ikke får brukt nødvendige funksjoner før du får *tilgang* til bilen gjennom ihvertfall. Det tok nemlig 8 uker før min var eieroverført men jeg fikk tilgang etter masing etter 2 uker.
Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Tesla Cybertruck Tri Motor (Reservert)

sanaru

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: Mandag 09. ſeptember 2019, klokken 13:46 »
Sendte mail til AccountSupportEMEA. Tok 3 minutt, så fikk jeg mail om at bilen er overført  :)
T̶M̶3̶ ̶P̶e̶r̶f̶o̶m̶a̶n̶c̶e̶ ̶(̶B̶e̶s̶t̶i̶l̶t̶ ̶1̶9̶.̶j̶u̶l̶i̶)̶ (Avbestilt)
TMS 75D

pez d spencer

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 på: Mandag 09. ſeptember 2019, klokken 23:01 »
Sendte mail til AccountSupportEMEA. Tok 3 minutt, så fikk jeg mail om at bilen er overført  :)

Skrev du på norsk eller britisk? Det siste er vel kanskje det beste om denne supporten dekker Europa m.m.?
2019 100D LR

sanaru

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #19 på: Onsdag 11. ſeptember 2019, klokken 10:10 »

Skrev du på norsk eller britisk? Det siste er vel kanskje det beste om denne supporten dekker Europa m.m.?

Jeg skrev på engelsk  :+1:
T̶M̶3̶ ̶P̶e̶r̶f̶o̶m̶a̶n̶c̶e̶ ̶(̶B̶e̶s̶t̶i̶l̶t̶ ̶1̶9̶.̶j̶u̶l̶i̶)̶ (Avbestilt)
TMS 75D

Gusse

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 på: Lørdag 28. ſeptember 2019, klokken 21:36 »
Bare et scenario:
Du selger bilen privat, den nye eier klarer å pådra seg avgift ved superlader for å stå for lenge. Hvis det tar så lenge å flytte eierskap fra en mytesla til en annen....hvem tar regninga??

mthoring

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #21 på: ſøndag 29. ſeptember 2019, klokken 10:53 »
Bare et scenario:
Du selger bilen privat, den nye eier klarer å pådra seg avgift ved superlader for å stå for lenge. Hvis det tar så lenge å flytte eierskap fra en mytesla til en annen....hvem tar regninga??

Det er vel opplagt.
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Gusse

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #22 på: ſøndag 29. ſeptember 2019, klokken 11:55 »
Bare et scenario:

Det er vel opplagt.

Joda, det er mulig det er opplagt som så mye her i verden.
La meg refrasere....mine kortdetaljer er lagt inn på MyTesla, som da denne bilen enda er registrert, trekkes da slike kostnader fra mitt kort, så lenge denne overførselen er gjort?

Rosstopher

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #23 på: Mandag 14. Oktober 2019, klokken 14:47 »
Min erfaring: Jeg sendte forespørsel via kontakt-siden på Teslas nettsider. Fikk dette svaret etter 6 virkedager:
Sitat
For å be om en eierskapsoverføring, start med å opprette en Tesla-konto. Send deretter en e-post til AccountSupportEMEA@tesla.com fra den samme e-posten du benyttet til å opprette Tesla-kontoen din, inkludert:

- Fargebilde eller bilde av førerkortet ditt eller den offentlige ID-en din
- Kopi eller bilde av Vognkort
- Hvis du registrerer bilen på et selskap, inkluder visittkortet med navn og selskapsnavn
- E-postadressen du benyttet til å opprette Tesla-kontoen din, som vil knyttes til bilen din
- Postadresse
- Telefonnummer

Når du har fullført overføringen, vil eierskapet ditt registreres hos Tesla-teamet. Du kan bruke Tesla-kontoen din med Tesla-appen til å styre bilen eksternt.

Med vennlig hilsen
Tesla Account Support Team EMEA

Gjorde som de sa, og så tok det bare et par timer før bilen ble overført.

Mitt råd er derfor: ikke bruk kontaktskjemaet, men send mail direkte til accountsupportemea@tesla.com
2016 Tesla Model S 90D