Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nettopp solgt bilen- Hvordan overføre bilen til nye eiers Mytesla?

Startet av Tai, fredag 25. august 2017, klokken 22:02

« forrige - neste »

Tai

En trist dag, den grønne er solgt:-(. Nye eier smilte meget bredt da han kjørte, og det burde han. Mener selv han fikk et godt kjøp og bilen er jo dritlekker. Tror han vil få mye glede av den.

Men hvordan får jeg overført bilen til nye eiers Mytesla konto? Vet det er et ofte stilt spørsmål men fant inge god fasit på det...

Mvh
Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

nie

Ny eier kontakter Tesla og får det gjort.
Du mottar en Mail om at dette skjer og må melde fra hvis dette er feil.
Du skal med andre ikke gjøre noe som helst.

larspeh

Hei

Jeg er kjøper av en brukt Tesla, men sliter med å få Tesla til å overføre "Mytesla" til meg. (Jeg har levert førerkort og nytt vognkort med bilen i mitt navn til Tesla). Tesla verkstedet har antydet at det tar over en uke før det blir gjort. Er det noen som har tips om hvordan få overført "Mytesla" litt kjappere?

LP

Saberhagen

De sier en uke, men det går som regel fortere. For meg tok det maks 24 timer da jeg gjorde det den første gangen.

Om ikke det har blitt gjort, så er det ingen måter å gjøre det raskere på.

StigV

Jeg sendte kopi av førerkort og vognkort på e-post til customerexperienceeu@tesla.com
Endring tok da mindre enn 1 døgn.
2022 Audi e-tron 55 S-line
2015 Tesla Model S 85D

snd

Jeg sendte kopi av vognkort og førerkort, men Tesla tilknyttet min Roadster til min fars MyTesla-konto. Så jeg skjønner ikke poenget med at jeg sendte inn kopi vognkort/førerkort/personalia osv... Dette tok 2 mnd. Håper dette ikke er tilfelle for TMS/X
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

whertigo

Jeg sparker liv i denne daue hesten i stedet for å starte en ny tråd:

Jeg har nå vært den stolte og fornøyde eier av en 2016 Tesla Model S i snart en uke. Jeg sendte inn (midlertidig) vognkort og førerkort (og eierskifteerklæring) slik det bes på Teslas sider i for et døgn tilbake. Jeg skrev på norsk (siden all infoen på siden var norskspråklig) - og jeg er inneforstått med at dette kan ta noe tid - MEN - er det noen med erfaring fra dette som kan fortelle meg om det kommer noen bekreftelse på at mailen er mottatt?

Jeg har ikke mottatt noen bekreftelse - og bilen er heller ikke registrert på min side på tesla.com. Jeg er derfor litt bekymret for om mailen i det hele tatt er kommet frem...

Klykken

Ring Tesla (tror det var roadside assistance). Det ordnes på sekunder hvis dokumentasjon er sendt inn. Ha VIN klart.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

martinho89

Hei - noen som har mer info om dette? Kundeservice sa nettopp at prosessen kan ta flere uker. Jeg trodde app-tilgang kunne ordnes på noen timer? Har kjøpt en brukt 2017 TMS.
Noen andre telefonnumre man må ringe?

Klykken

Prøv chat på supportsiden deres. Si at du trenger service evt, så får de nok fremskyndet. :)

I fjor da jeg kjøpte vår TMS så havarerte den deen første dagen i mitt eie. Ringte da Roadside assistance, og mens jeg pratet med de så overførte de bilen til min tesla-konto, det var det minste de kunne gjøre mens jeg ventet på fjerndiagnose, sa de da.

Hadde selvsagt på forhånd sendt over førerkort og det der til riktig epostadresse.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

thbo

Hei, det har gått nesten 7 uker og min Tesla er ennå ikke overført meg hos Tesla. Har chattet og de har bekreftet at alt er riktig innsendt og ligger i kø, men det ordnes i Tilburg for hele Europa og de har massiv backlog.

MEN ei hyggelig svensk dame på telefonsupport kunne likevel gi meg midlertidig tilgang til bilen i Tesla-appen etter bare 30 min. Jeg ser den bare ikke på min konto på Teslas nettsider ennå.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

martinho89

Oppdatering:
Jeg ringte kundesenter i går og etterspurte overføring. Da sa de at de hadde mye å gjøre, men var på saken.
Ringte dem på nytt i dag og sa at jeg gjerne ville superlade og betale selv (hvit løgn), og vipps 1 time etterpå hadde jeg bilen i appen ;-)

fonberg

Sitat fra: martinho89 på tirsdag 03. september 2019, klokken 14:59
Oppdatering:
Jeg ringte kundesenter i går og etterspurte overføring. Da sa de at de hadde mye å gjøre, men var på saken.
Ringte dem på nytt i dag og sa at jeg gjerne ville superlade og betale selv (hvit løgn), og vipps 1 time etterpå hadde jeg bilen i appen ;-)

Haha, good one. Money talks😎
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Thomas Lund

Hvor ringte dere for å få til dette?
Hadde vært topp å få den opp i appen, å ikke måtte vente i 3 uker.
Jeg snakket med en engelskmann, han kunne ikke gjøre noe.
Mens en på chatten kunne ikke gjøre mere en å fjerne tidligere eiers tilgang til bilen.

Newbee

Sitat fra: Thomas Lund på torsdag 05. september 2019, klokken 08:32
Hvor ringte dere for å få til dette?
Hadde vært topp å få den opp i appen, å ikke måtte vente i 3 uker.
Jeg snakket med en engelskmann, han kunne ikke gjøre noe.
Mens en på chatten kunne ikke gjøre mere en å fjerne tidligere eiers tilgang til bilen.

https://www.tesla.com/no_NO/support/ownership-transfers
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA