Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny pris på e-Golf fra 27.08.17

Startet av Mobileum, fredag 25. august 2017, klokken 14:22

« forrige - neste »

Mobileum

Fra mandag øker prisen på e-Golf med 13-15.000.-.

Biler bestilt før den tid har prisgaranti, og beholder gammel pris.

Egentlig er prisøkning fra 1.januar, men i og med at leveringstiden nå er over nyttår, gjelder de nye prisene fra nå.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Hystad

En kamerat fikk samme beskjed fra Møller her i Vestfold idag, prisøkning på oppimot 15.000 fra mandag, biler bestilt før det beholder gammel pris.

Chivas

Hva skylder de på nå? NKR har vel ikke svekket seg ytterligere mot EUR?

1Ampera

Dette er normal måte for en importør som Møller å melke sine kunder.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Mobileum

Sitat fra: Chivas på fredag 25. august 2017, klokken 23:13
Hva skylder de på nå? NKR har vel ikke svekket seg ytterligere mot EUR?

Må de ha en unnskyldning for å sette prisene opp? Hva hvis de satte prisene tilsvarende ned? Da måtte de vel ha en unnskyldning for at Golf-eiere får mindre når de engang skal selge sin bil.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Trond.m

Antar at det skyldes prisøkning fra fabrikken. Det er vel legitimt å øke prisene, og når de samtidig gir prisgaranti til kunder som har biler i bestilling eller bestiller før 27.8, så er det vel ingen som har noe å klage på ?

Kjellsea

Der stryker jeg E Golf Versjon 2 for godt og beholder den jeg har.

kristtorp

Fikk samme beskjed fra Møller Follo, det er fabrikken som setter opp prisen.

De nevnte også at de kommer til å sette opp prisen i løpet av høsten med ca 1%, denne kommer både for de som bestiller nå og får utlevert bil etter denne økningen.

geear

Gjetter på valutajustering i forhold til norske krona, i så fall vil det ikke være tilsvarende justering i land med euro.

Euroen var forholdsvis lav på ganske nøyaktig 9 kroner da e-Golf 300km ble priset og lansert i mars-ish. Den har vært opp nesten 40 øre og er fortsatt en del opp.

gigafactory

De dekker bordet for nye Leaf da, men men  ::)

Erlingni

Sitat fra: kristtorp på lørdag 26. august 2017, klokken 16:56
De nevnte også at de kommer til å sette opp prisen i løpet av høsten med ca 1%, denne kommer både for de som bestiller nå og får utlevert bil etter denne økningen.
Hæ? Har de lov til å justere prisen med tilbakevirkende kraft på kontrakter som allerede er signert? Det høres mildt sagt spesielt ut... Eller misforsto jeg dette?
Jeg vet de har tatt høyde for evt. moms og avgiftsendringer før utlevering, men det er jo noe HELT annet (og forståelig).

Trond.m

Har du lest kontrakten din da ? De har full rett til å øke prisen dersom produktet blir dyrere i innkjøp. Dersom produktet allerede befinner seg imlandet ved kontrakt, så tror jeg ikke de kan det. Men det har jeg heller aldri hørt om at noen gjør. Noen bilmerker praktiserer imidlertid prisgaranti, men det er ikke noe de er pålagt å gjøre.

Trond.m

Ser forresten ingen endring på volkswagen.no. Kanskje de bare kom med tomme "trusler" slik at de som satt på gjerdet i påvente av Leaf lansering hoppet ned fra gjerdet  ;)

Erlingni

Sitat fra: TM på mandag 28. august 2017, klokken 11:50
Har du lest kontrakten din da ?
Selvfølgelig har jeg ikke lest kontrakten... Er det noen som gjør det? ;) ;D
Men jeg skal gjøre det nå.

Trond.m


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA