Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klunkelyd fra bakenden over dumper

Startet av geear, søndag 23. juli 2017, klokken 14:26

« forrige - neste »

Louise

M1n E-Up var inne til 3 års service, og fikk da beskjed om at mekaniker kun hørte lyden når han satt seg inn i bilen med håndbrekk på. Ettersom servicen var unnagjort på under 2 timer, antar jeg han ikke tok bilen på en kjøretur for å teste. Må vel inn igjen da....Aldri mer VW for min del.

desheng

Hm. Har høyrt ein ulyd frå min FL-eGolf som eg fekk i juni. Dukka opp etter 1000km og ein månad. Virker til å kome frå venstre side.


Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Sitat fra: Louise på mandag 11. september 2017, klokken 16:27
M1n E-Up var inne til 3 års service, og fikk da beskjed om at mekaniker kun hørte lyden når han satt seg inn i bilen med håndbrekk på. Ettersom servicen var unnagjort på under 2 timer, antar jeg han ikke tok bilen på en kjøretur for å teste. Må vel inn igjen da....Aldri mer VW for min del.
Kan jo være greit å ikke anta og heller snakke med forhandleren.

Louise

Sitat fra: gr på onsdag 13. september 2017, klokken 08:03
Sitat fra: Louise på mandag 11. september 2017, klokken 16:27
M1n E-Up var inne til 3 års service, og fikk da beskjed om at mekaniker kun hørte lyden når han satt seg inn i bilen med håndbrekk på. Ettersom servicen var unnagjort på under 2 timer, antar jeg han ikke tok bilen på en kjøretur for å teste. Må vel inn igjen da....Aldri mer VW for min del.
Kan jo være greit å ikke anta og heller snakke med forhandleren.
Etter tre år, og mange besøk innom Møller Åsane, med konstant de samme svarene, så er jeg ganske frustrert og forventer ikke å få så mye mer vettugt svar om jeg går innom en gang til. Jeg får alltid til svar : det er slik bilen er. Brems mer, så vil det gå over. Så jeg bremser, spyler hjulbuen og bremseskiver så godt jeg kan gjennom VW sine ganske tette kapsler. Men problemet er der fortsatt. Når jeg så leverer bilen inn og igjen ber de lytte til lyden, og forklarer at dette er når bilen er i fart, blir jeg oppgitt når tilbakemelding er at mekaniker hører lyden når han setter seg inn i bilen med håndbrekk på, men ikke når han setter seg inn i bilen med håndbrekk av.

Gigarogoe

Har det samme på min 2 år gamle e-Golf. Har klaget på dette flere ganger, og de ha byttet støtdempere bak 2 ganger. Har også knirk i føringene foran som de ha smurt opp. Men siste gangen fekk de ikkje bort kirken, så de skal bytte føringer.. ...

Mobileum

Leser litt på tyske fora om dette, og i veldig mange tilfeller har de som har krevd at det byttes til Bilstein støtdemper opplevd at problemet er borte. Kanskje noe å prøve?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA