Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan noen anbefale en installatør og/eller lader?

Startet av kongk, onsdag 23. august 2017, klokken 14:37

« forrige - neste »

kongk

Hei!

Jeg har en Nissan ENV-200 Evalia, og tenkte å få en lader opp på veggen hjemme. Har ikke behov for voldsomme ladehastigheter (lader forholdsvis lite), men vil gjerne være skodd for fremtiden.

Kan noen anbefale et firma som gjør en god jobb, har grei pris og har ok kundebehandling? Jeg ta gjerne også i mot tips til lader.

JFa

#1
Sitat fra: kongk på onsdag 23. august 2017, klokken 14:37
Hei!

Jeg har en Nissan ENV-200 Evalia, og tenkte å få en lader opp på veggen hjemme. Har ikke behov for voldsomme ladehastigheter (lader forholdsvis lite), men vil gjerne være skodd for fremtiden.

Kan noen anbefale et firma som gjør en god jobb, har grei pris og har ok kundebehandling? Jeg ta gjerne også i mot tips til lader.
Ringjord Elektro på Kvaløya monterte lader hos meg, anbefales. Ladepakke kjøpt sammen med Mercedes hos Teknisk Bureau. Salto lader, brukt i to år.
ENV-200 har 6kw 1-faselader, trenger en kurs på 16A eller 32A, avhengig av tilgjengelig strøm og ønske om ladefart. Kursen trenger B-vern, ofte billigere å kjøpe en ladestasjon med dette innebygd. ENV-200 har type 1 kontakt, andre biler har type 2 kontakt. For størst fleksibilitet, kjøp en ladestasjon uten fastmontert kabel.

GOLF-raider

Du har igrunn to alternativer til et rimelig kjøp av
veggmontert lader. Denne fra Elbilhjelpen (uten B-vern)
fås også for 16 ampere ladestrøm (3,6 / 7,4 / 11 & 22 kW)
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/32a-1f-ladestasjon-type-2-stikk-og-cee?tm=ladestasjoner
Og så da denne fra "vår alles ladespesialist i Fredrikstad":
http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

kongk

Takk for innspill.

Går nok for en Salto-lader fra Ringjord elektro

Simen1

JM Hansen installerte i hvert fall ladestasjonene ved nye Sulland. De har sikkert også peiling.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA