Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjemmeladestasjon (min vei til elbil)

Startet av Amatøren, onsdag 23. august 2017, klokken 14:05

« forrige - neste »

Amatøren

#30
@KjellG: Ja, det kan se litt spinkelt ut og det stemmer at det blir pulttak.

​Forsterkninger/skråstøtter i alle hjørner. Dette er jeg fortsatt ikke ferdig med.

Snudde siste stender før hjørnet 90 grader i forhold til de andre og og brukte samme materialer til å lage skråstøttene. Godt fastskrudd også i stenderen den krysser.

Skråstøttene var så trange å få inn at jeg måtte slå de inn (ikke så de sprenger ut konstruksjonen, men 'akkurat' trange nok). Flere ble for lange så jeg måtte bort på sagen for finjustering. Var nemlig redd for at de ikke skulle skulle være lange nok da man ikke kan ha slark på slike.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

KjellG

Du bør også se på taket, at det danner en stiv skive. For å få en slik garasje til å stå, må en sørge for at de to bakre hjørnene står fjellstøtt. Deretter at et rektangulært tak ikke kan sige ut til å bli et parallellogram. Hele poenget er å hindre de frie langsidene i å velte ved porten. Her må taket binde fronten til hjørnene bak. En annen løsning er et skikkelig sveiset vinkelbeslag i hjørnet mellom sidevegger og drager over porten. En tredje løsning er å armere og støpe «portstolper» som støttter seg til armeringen i gulvet.

Det skal ikke så mye til, men er det «ingenting» kan det fort bli skjevheter.

Amatøren

Dønn stabil bak!

Som andre har sagt så blir den mer solid når taket kommer på.

Jeg har uansett ikke tatt noen sjanse og laget skråstøtter (men horisontale) for ekstra stivhet i fronten. Samt et lite ekstra kryss i fronte mellom innkjøringene.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

Ikke så mye elbilbruk, men når jeg først viste vårt ladeoppsett og begynte å vise 'taket' som skulle vært carport med høy knevegg og spiler videre opp som nå blir garasje, så får jeg legge ut noen 'skrytebilder' til.   ;)

Går ikke så fort, men holder på med siste veggen bak.

Beiser underliggere før overliggere på panelet settes opp.

Da kom dørene opp. Blir litt lagerplass bakerst så selv om det får på bekostning av litt veggplass så er det greit med dører bak så man ikke fristes til å dra ting mellom bilene. Er det dårlig vær kan det være lett å droppe å kjøre ut en bil og skal bare..... Fort gjort å ripe opp biler hvis det er stor eller tungt.

Skal lage skikkelig gangvei rundt til dørene.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

mahuns

Sitat fra: fredag på onsdag 23. august 2017, klokken 14:21
Hvorfor valgte dere Fortum fremfor å kjøpe deres egen ladeboks fra Tesla eller ladespesialisten.no?

Står på Teslas hjemmeside at man må eie en Tesla for å kjøpe
2020 E-tron 50 AS
2007 Mazda 3

elektrolux

Ser bra ut, men ut fra bildene heller taket feil vei i forhold til å montere solceller for gratis lading av bilen. ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Amatøren

Ja, hvis du tenker på taket mitt så heller det mot øst.

Leder vann bort fra huset og ned skråning (har takrenne). Erfaring fra carport (tak samme vei) så siger sne etfor taket ved mildvær og ønsket ikke det ut over innkjøringene. Videre så skygger huset for taket ca klokken 12:00-13:00. På sommeren kommer det sol på den ved sen kveld når den er på vei ned.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Gutubakken


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA