Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hundebur TMX100D 5 seter.

Startet av kaaos, tirsdag 22. august 2017, klokken 16:38

« forrige - neste »

kaaos

Jeg er på jakt etter det ultimate hundeburet til min nye tesla.
Jeg har bestilt en TMX100D 5 seter. Er det noen som har noen erfaring med å sette hundebur på det laveste nivået i bagasjerommet?

Jeg er på utkikk etter en permanent løsning som kan stå på det laveste nivået i bagasjerommet, for å ungå å flytte for mye på buret.

Jeg sliter med å finne eksakte mål på bagasjerommet. Er det noen som setter på en god tegning? Med og uten platene på gulvet.
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

supaplex


Go-carter

Sitat fra: kaaos på tirsdag 22. august 2017, klokken 16:38
Jeg er på jakt etter det ultimate hundeburet til min nye tesla.
Jeg har bestilt en TMX100D 5 seter. Er det noen som har noen erfaring med å sette hundebur på det laveste nivået i bagasjerommet?

Jeg er på utkikk etter en permanent løsning som kan stå på det laveste nivået i bagasjerommet, for å ungå å flytte for mye på buret.

Jeg sliter med å finne eksakte mål på bagasjerommet. Er det noen som setter på en god tegning? Med og uten platene på gulvet.

Vi har også 5-seter og har vurdert det samme, men synes det ble for mye pes med først å få hund over terskel bak, for så å få hun ned igjen i buret. Dessuten er det vanskelig å finne et bur med dør som ikke slår inni terskel, hvis du putter buret helt i bunn.

Hvorfor vil du plassere det helt nederst, pga høyde? Jeg har vurdert å lage en "plate" som buret kan stå på, slik at det også er mulig å nå rommet under (siden det blir helt låst med et bur oppå).
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

supaplex

Er det noen som vet om det finnes "skillegitter" slik at hund eller bagasje ikke flyr fremover ved hard innbremsing? Det hadde holdt for vår del da vi har en stor hund.

kaaos

Sitat fra: Go-carter på onsdag 23. august 2017, klokken 07:43
Sitat fra: kaaos på tirsdag 22. august 2017, klokken 16:38
Jeg er på jakt etter det ultimate hundeburet til min nye tesla.
Jeg har bestilt en TMX100D 5 seter. Er det noen som har noen erfaring med å sette hundebur på det laveste nivået i bagasjerommet?

Jeg er på utkikk etter en permanent løsning som kan stå på det laveste nivået i bagasjerommet, for å ungå å flytte for mye på buret.

Jeg sliter med å finne eksakte mål på bagasjerommet. Er det noen som setter på en god tegning? Med og uten platene på gulvet.

Vi har også 5-seter og har vurdert det samme, men synes det ble for mye pes med først å få hund over terskel bak, for så å få hun ned igjen i buret. Dessuten er det vanskelig å finne et bur med dør som ikke slår inni terskel, hvis du putter buret helt i bunn.

Hvorfor vil du plassere det helt nederst, pga høyde? Jeg har vurdert å lage en "plate" som buret kan stå på, slik at det også er mulig å nå rommet under (siden det blir helt låst med et bur oppå).

Jeg har ver inne på tanken selv. Prinsippet bak er at jeg vil ha en permanent løsning som gir meg full tilgang til all bagasjeromsplass og full utnyttelse av buret. Jeg reiser mye på hytteturer osv og har ofte veldig full bil. Det blir fort et iritasjons moment hvis jeg skal flytte platene og et tungt bur rundt over alt etter hver gang jeg har brukt bilen

Jeg har vert inne på tanken på dette buret : https://autoload.no/produkt/hundebur/3g-variocage/3g-variocage-kompakt-hundebur-sl-ny-modell
og evt bygge opp dei ekstra centimeterene jeg trenger for å komme over terskelen. Hunden er 25 kg stor og ganske spretten. Den klarer fint å hoppe opp og over terskelen.
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

Go-carter

Sitat fra: kaaos på onsdag 23. august 2017, klokken 08:28
Sitat fra: Go-carter på onsdag 23. august 2017, klokken 07:43
Sitat fra: kaaos på tirsdag 22. august 2017, klokken 16:38
Jeg er på jakt etter det ultimate hundeburet til min nye tesla.
Jeg har bestilt en TMX100D 5 seter. Er det noen som har noen erfaring med å sette hundebur på det laveste nivået i bagasjerommet?

Jeg er på utkikk etter en permanent løsning som kan stå på det laveste nivået i bagasjerommet, for å ungå å flytte for mye på buret.

Jeg sliter med å finne eksakte mål på bagasjerommet. Er det noen som setter på en god tegning? Med og uten platene på gulvet.

Vi har også 5-seter og har vurdert det samme, men synes det ble for mye pes med først å få hund over terskel bak, for så å få hun ned igjen i buret. Dessuten er det vanskelig å finne et bur med dør som ikke slår inni terskel, hvis du putter buret helt i bunn.

Hvorfor vil du plassere det helt nederst, pga høyde? Jeg har vurdert å lage en "plate" som buret kan stå på, slik at det også er mulig å nå rommet under (siden det blir helt låst med et bur oppå).

Jeg har ver inne på tanken selv. Prinsippet bak er at jeg vil ha en permanent løsning som gir meg full tilgang til all bagasjeromsplass og full utnyttelse av buret. Jeg reiser mye på hytteturer osv og har ofte veldig full bil. Det blir fort et iritasjons moment hvis jeg skal flytte platene og et tungt bur rundt over alt etter hver gang jeg har brukt bilen

Jeg har vert inne på tanken på dette buret : https://autoload.no/produkt/hundebur/3g-variocage/3g-variocage-kompakt-hundebur-sl-ny-modell
og evt bygge opp dei ekstra centimeterene jeg trenger for å komme over terskelen. Hunden er 25 kg stor og ganske spretten. Den klarer fint å hoppe opp og over terskelen.

Den så ikke så dum ut! Vi er også mye på tur med full bil, så løsningen nå er nettinggrind fremover, bagasjenett over bagasjen bak, og hunden "løs" i bagasjerommet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

SteinR

Sitat fra: kaaos på onsdag 23. august 2017, klokken 08:28
Jeg har vert inne på tanken på dette buret : https://autoload.no/produkt/hundebur/3g-variocage/3g-variocage-kompakt-hundebur-sl-ny-modell
og evt bygge opp dei ekstra centimeterene jeg trenger for å komme over terskelen. Hunden er 25 kg stor og ganske spretten. Den klarer fint å hoppe opp og over terskelen.

Vi har XL versjonen av det buret du linker til (litt breiere enn L versjonen, men ellers samme mål). Vi bruker det i dag i en Model S og er godt fornøyd, men kan ikke ha det strukket ut i maks lengde pga bakluka. Har testet det bak i 6 seters Model X, og der kan du bruke det på maks lengde med tredje seterad lagt ned. Har ikke sjekket med 5 seters versjonen, så usikker på hvordan det evt passer inn der.

Øggen

Et nøyaktig mål e det nok ikkje, men hadde en 5 seter på prøve, og det største buret vi har ( 91×65x57,5 bxhxd) passa akkurat inn i bagasjerommet med platene i øvre posisjon. Tok litt oppi taket, men ingen skade. Naturligvis veldig lite plass igjen der bake da, men kun som bittelitt hjelp ang mål
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

magnusgb

Hei! Hvordan gikk det med din ultimate løsning? Vi får oss X 5-seter etter sommeren og ønsker også løsning hvor vi får permanent tilgang på all bagasjeplassen
Model X LR august 2019


magnusgb

Model X LR august 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA