Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgradert ytelse 0-100

Startet av kirky, tirsdag 22. august 2017, klokken 14:43

« forrige - neste »

kirky

Ser i mail fra Tesla at de skriver følgende:

"I tillegg har de nye Model S og Model X 75 kWt‑kjøretøyene mottatt en trådløs programvareoppdatering for enda bedre ytelse: De kan nå akselerere fra 0 til 100 km/t ett sekund raskere. Vi tilbyr også et nytt kremfarget interiør."

Virker nesten som det kun er software involvert som de formulerer det.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Cookie Monster

Stikkordet her er vel "de nye Model S og Model X". De som har ny HW på plass for å få softwaren som forbedrer ytelsen.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

mthoring

Betyr dette at de som har fått levert ut biler, dvs X/S 75D, i slutten av juni, der bilen opplagt har HW på plass for oppgradert ytelse (siden den like gjerne kunne blitt levert ut i starten av juli), nå vil få softwareoppdateringen som trengs gratis?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

rsomby

Sitat fra: mthoring på tirsdag 22. august 2017, klokken 16:00
Betyr dette at de som har fått levert ut biler, dvs X/S 75D, i slutten av juni, der bilen opplagt har HW på plass for oppgradert ytelse (siden den like gjerne kunne blitt levert ut i starten av juli), nå vil få softwareoppdateringen som trengs gratis?

Etter du har tatt ut bilen er det vel vanskelig. Men å holde igjen betaling for å få det før utlevering er kanskje mulig så lenge en tar det på saklig måte. Tesla vil sikkert ikke at du går fra bestillingen anyway, da alt handler om leverte biler.

Softblue

#4
Muligheten til software oppgradering gjelder nok kun S75D og i tillegg S75 Rwd produsert etter 19.06.2017.
Jeg har fått beskjed at min bestilte, men ikke leverte S75 Rwd  med DU00 som er produsert før 19.06.2017 ikke kan oppgraderes med raskere akselerasjon. Den er altså "stuck in the slow lane" med akselerasjon 0-100 på 5,8 sekunder. For å få raskere akselrasjon på S75 Rwd, så må man nok ha DU01.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

samotholt

Sitat fra: Softblue på onsdag 23. august 2017, klokken 20:09
Muligheten til software oppgradering gjelder nok kun S75D og i tillegg S75 Rwd produsert etter 19.06.2017.
Jeg har fått beskjed at min bestilte, men ikke leverte S75 Rwd  med DU00 som er produsert før 19.06.2017 ikke kan oppgraderes med raskere akselerasjon. Den er altså "stuck in the slow lane" med akselerasjon 0-100 på 5,8 sekunder. For å få raskere akselrasjon på S75 Rwd, så må man nok ha DU01.

Tror ikke det er noen grunn til å ta det så hardt. Det å klare slik akselerasjon med bare RWD gjør du bare når det er gode forhold uansett.

Hadde forøvrig en Audi S4 (2,7 biturbo) som hadde samme tid på 0-100 for noen år siden. Den var "rimelig kjapp".
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

rsomby

Bruker du mye full aks med RWD biler så ryker bakdekkene etter 2-3mnd.

Lokführer

Sitat fra: rsomby på onsdag 23. august 2017, klokken 21:25
Bruker du mye full aks med RWD biler så ryker bakdekkene etter 2-3mnd.
Nei. Mine holdt 30.000. P85
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

Kommer mye an på dekkene, på hvordan hjulvinklene er satt opp og ikke minst hvor mye mye er.
De originale 21" bakdekkene på P85 røk på bare noen uker selv med begrensede mengder hard akselerasjon, mens andre lisser har holdt det mangedoble med noe mer krevende bruk.

Mange variabler :)

Kramzz

En ting er hvertfall sikkert! Goodyear sine dekk som følger med på 19 ", de er slitesterke de
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Bhk

Registrerer at Tesla har oppgradert alle bruktbilene sine (75s og d) til nye ytelser. Selv de som er produsert i 2016. Dersom dette er en lett fiks å gjøre med egne biler så burde de kanskje vurdere å tilby dette til de av oss som har vært så uheldig å kjøpt en 75 litt for tidlig. Tenker særlig på de som fikk bil tidlig i år til 80-90k dyrere enn dagens pris -med mindre ytelse og utstyr. Her har verdifallet verdt uforholdsmessig stort. Hadde i det minste vært en liten oppreisning.

jazzwheel

Sitat fra: Bhk på fredag 25. august 2017, klokken 22:48
Registrerer at Tesla har oppgradert alle bruktbilene sine (75s og d) til nye ytelser. Selv de som er produsert i 2016. Dersom dette er en lett fiks å gjøre med egne biler så burde de kanskje vurdere å tilby dette til de av oss som har vært så uheldig å kjøpt en 75 litt for tidlig. Tenker særlig på de som fikk bil tidlig i år til 80-90k dyrere enn dagens pris -med mindre ytelse og utstyr. Her har verdifallet verdt uforholdsmessig stort. Hadde i det minste vært en liten oppreisning.
Jeg antar at det er feil. Jeg mener de har gjort lignende endring på bruktbiler tidligere også, hvor det har vist seg å ikke stemme, men husker ikke hva det var i farta.

Softblue

Jeg synes dette er veldig forvirrende. Først får jeg beskjed om at det ikke er mulig på min bestilte S75 som er produsert før 19.06.2017 pga hardware endringer, og så settes akselerasjonen ned fra 5,8 til 4,6 på eldre inventory og brukte S75. Rart at Tesla ikke kan informere de som er berørt.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

keepitsimple

Sitat fra: Softblue på lørdag 26. august 2017, klokken 11:33
Jeg synes dette er veldig forvirrende. Først får jeg beskjed om at det ikke er mulig på min bestilte S75 som er produsert før 19.06.2017 pga hardware endringer, og så settes akselerasjonen ned fra 5,8 til 4,6 på eldre inventory og brukte S75. Rart at Tesla ikke kan informere de som er berørt.
Jeg syns denne oppgraderingen burde være en del av service hvis det er software (og egentlig om det er en enkel hw fix også med tanke på hva Elon sagt tidligere).
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

knut3448

Sitat fra: Softblue på lørdag 26. august 2017, klokken 11:33
Jeg synes dette er veldig forvirrende. Først får jeg beskjed om at det ikke er mulig på min bestilte S75 som er produsert før 19.06.2017 pga hardware endringer, og så settes akselerasjonen ned fra 5,8 til 4,6 på eldre inventory og brukte S75. Rart at Tesla ikke kan informere de som er berørt.

Hmm, ikke fått med meg. Har du kilde på dette? Link til en pre 19.juni bil/annonse med økt ytelse? Jeg har ikke gitt helt opp at det er mulig å få økt ytelse på pre 19.juni bilene, interessant å studere det nærmere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA