Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS 70D vs 75D vs 85D ???

Startet av Kapzx, tirsdag 22. august 2017, klokken 09:03

« forrige - neste »

Kapzx

Hei!

Har null peil på TMS, og vurderer kjøp.
Noen som kan komme med innspill på hvilke av de modellene jeg bør velge med hensyn til pris og nødvendig utstyr. (Og hva synes dere er nødvendig utstyr) evt bare sammenligne fullspekket TMS 70D vs 75D vs 85D.

Takk på forhånd! :)
Nissan Leaf 2012

cra

Hvilket utstyr du "Må" ha er det jo bare du som har fasit på. ;)

Jeg ville ikke kjøpt uten vinterpakke pga varme i rattet og baksetene, mens andre aldri har trykket på knappen i sin bil og klarer seg lenge med setevarme foran.

Jeg har ikke prøvd bil uten lydpakke og kan  derfor ikke si om jeg hadde klart meg uten (har hatt lydpakke i begge mine).

Har også hatt luftfjæring på begge, men tror jeg fint kunne klart meg uten den. Men den er snerten å ha innimellom siden jeg av og til kjører på "krøtterstier".

Hadde takluke på den forige men ikke på nåværende. Savner det de tre dagene i året det er vær til å kjøre med den åpen, men ellers ikke. Kjøpte for å ha mulighet til takstativ, men har aldri kjøpt noe takstativ og har derfor kutta ut luka. En ting mindre som kan gå i stykker seinere.

Tech-pakke har jeg; liker autopresentering av håndtak og fjernstyrt bakluke. Er vel noe annet der også som er kjekt å ha, men du må nesten vurdere prisen på det opp mot hvilken nytte du mener du får.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kapzx

Men for å kun fokusere på 70D - 75D og 85D, da er vel 85 den beste?
Men hvorfor bytter folk fra 85 til 75?


Vurderer med lydpakke, vinterpakke og techpakke.  :D
Nissan Leaf 2012

ludwig_holberg

Det er veldig liten forskjell i rekkevidde på 75D og 85D - batteribetegnelsene er misvisende, siden 75 er en del over 75, og 85 er en del under 85.

Det er mange fordeler med å kjøpe en helt ny S75D - blant annet får du fortsatt knallgod kampanjerente, kr. 8.000,- i referralrabatt, 5/8 års garantitid og forøvrig den aller nyeste teknologien.

S75D med premiumpakke og metallic lakk til 671.000 - trekker du i fra referralrabatt, og rentefordelen er man reelt sett rundt 640.000 kanskje. Skal en 1-2 år gammel brukt 85D konkurrere mot dette, bør den emm ligge rundt 500k. Og prisene på finn ligger vel jevnt over atskillig høyere.

Kapzx

Sitat fra: ludwig_holberg på tirsdag 22. august 2017, klokken 16:36
Det er veldig liten forskjell i rekkevidde på 75D og 85D - batteribetegnelsene er misvisende, siden 75 er en del over 75, og 85 er en del under 85.

Det er mange fordeler med å kjøpe en helt ny S75D - blant annet får du fortsatt knallgod kampanjerente, kr. 8.000,- i referralrabatt, 5/8 års garantitid og forøvrig den aller nyeste teknologien.

S75D med premiumpakke og metallic lakk til 671.000 - trekker du i fra referralrabatt, og rentefordelen er man reelt sett rundt 640.000 kanskje. Skal en 1-2 år gammel brukt 85D konkurrere mot dette, bør den emm ligge rundt 500k. Og prisene på finn ligger vel jevnt over atskillig høyere.

Aha. Tusen takk for svar.
Hvor mye bør en brukt TMS 75D koste med nevnte pakker inkl (2016 modell)?

Takk igjen
Nissan Leaf 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA