Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Strøm fra Fortum

Startet av Burger, lørdag 03. juni 2017, klokken 18:17

« forrige - neste »

Burger

Sitat
Dette innlegget er opprinnelig et innlegg for vervekoder til Fortum. Vervekoder hører til under annonse-delen på forumet, og er flyttet dit. Så beholder vi diskosjonen om strøm her.

Leter du etter, eller skal du legge ut en vervelink til strøm fra Fortum, er det altså i annonsedelen av forumet du skal lete/poste!

Lars
Forum admin


Jeg har Fortum kun fordi de teppebombet området rundt meg med hurtigladere og valgte sånn litt dyrere strøm men noe hurtiglading gratis. Ikke økonomisk for meg, men kjeft og handling bør av og til møtes :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Jørgen von Schnellfahrer

Sitat fra: eisa01 på lørdag 03. juni 2017, klokken 13:12
Husk å velge eStrøm: Spotpris med 0.9 øre/kWh påslag (forutsetter efaktura og avtalgegiro) (må ikke forveksles med den dyre eSpot-avtalen)

Takk for info. Jeg misbrukte vervekoden din for å spare 500 kroner :)

eStrøm så best ut ja, selv om jeg hadde lyst på rabatt på lading..
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

bjorntj

Siden det finnes billigere strømavtaler enn Fortum, sparer man egentlig penger ved å velge Fortum?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Someone wrote:
"I understand that if you play a Windows CD backwards you hear strange Satanic messages"
To which someone replied:
"It's even worse than that; play it forwards and it installs Windows"

Ingeniøren

Å handle strøm rundt om kring lønner seg nesten ikke lenger, så lenge staten har lagt på så høye avgifter at nettleie og avgifter blir 2/3 av totalprisen. I alle fall er det slik hos meg om dagen. Da hjelper det ikke stort med Agva avtale...

Avgifter på den mest miljø vennlige energikilden - sier vel sitt om de som bestemmer slikt  :-1-:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Oddaa

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 20. august 2017, klokken 09:00
Å handle strøm rundt om kring lønner seg nesten ikke lenger, så lenge staten har lagt på så høye avgifter at nettleie og avgifter blir 2/3 av totalprisen. I alle fall er det slik hos meg om dagen. Da hjelper det ikke stort med Agva avtale...

Avgifter på den mest miljø vennlige energikilden - sier vel sitt om de som bestemmer slikt  :-1-:
Det har vel alltid vært litt vanskelig å tjene stort på bytte av kraftleverandør, uten at det har så mye med nettleie og avgifter å gjøre. Og det er antagelig ikke lettere å tjene mye med de relativt lave kraftprisene vi ser nå.

Et tips kan være å veksle mellom variabel og spot gjennom året, variabel lønner seg ofte i perioder der prisene stiger, og spot når prisene faller.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

arthur

Virker som om de felste selskapene har en eller annen form for gulrot i form av billig strøm i to måneder (alltid sommermåneder hvor man brukler lite og strømmen uansett er billig) eller bonuspoeng i SAS, rabatt hos Elkjøp eller noe annet.

For egen del hverken ser, hører eller lukter jeg forskjell på strøm så det hele koker da ned til pris. Over tid er forskjellen selskapene imellom minimal siden de alle opererer i det samme markedet så det som vil utgjøre en forskjell er hvilken type abonnement man velger. De fleste velger ikke og får dermed det dyreste abonnementet variabel pris i stedet for å velge spotpris med et påslag som varierer. Nå utgjør vel heller ikke 1 eller 2 øre i påslag den helt store forskjellen når man forbruker 15.000 kwt i løpet av et år. Vi kan ikke gjøre noe med nettleien, ei heller med noen avgifter så det vi snakker om er selve strømmen som utgjør rundt en tredjedel av den totale prisen.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

PalEngh

Er litt ny på dette...
Jeg er ikke Fortum-kunde fra før, og har bedre strømavtale i boligen enn de tilbyr....

Men for lading av bilen...?
Kan man ha strøm fra Fortum kun til bruk på ladestasjonene deres?
Gir det bedre pris enn ved å registrere kort på Charge & Drive?

Er det andre fordeler jeg ikke har sett?


Sent from my iPhone using Tapatalk

TB

Selskap som sel straum tjener godt på at kundar ikkje vel den beste avtalen. Avtalar med ulike fastbeløp for å sikre seg mot maks pris, utsett rekning, arbeidsløyse o.l. er vanlig.

Lokketilbud med null eller negativt påslag i ein periode er effektivt for å komme godt ut på prisoversikt på nett.

Hadde alle forbrukere valgt vekk alle dei unødvendige tillegg og valgt beste avtalen ville det neppe vore mange selskap att. Som nevnt over er det ingen forskjel på vara som blir levert. Det eg er nett selskapet som har ansvar for levering av vara og der er det ikkje noko valg, eller ulike ekstra produkt.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

eisa01

#8
Sitat fra: bjorntj på lørdag 19. august 2017, klokken 23:24
Siden det finnes billigere strømavtaler enn Fortum, sparer man egentlig penger ved å velge Fortum?
Det er som sagt mange kampanjeprodukter med negativt påslag man kan kjøpe, og bytte mellom disse med jevne mellomrom, men det tror jeg de færreste vil.

Alternativt er GE (Gudbrandsdal Energi) sitt Social Innkjøpris med 0 øre/kWh i påslag. Jeg hadde GE før, og de lanserer med jevne mellomrom (~2 år) nye abonnement med 0 øre/kWh som man må bytte til.

Vet ikke helt om Fortum gjør det samme, har en kamerat som har hatt god pris på dem i fem år, så satser på at eStrøm holder seg.

Det er en del andre lokale strømselskap som også har slike 0 øre/kWh avtaler ser jeg, men GE og Fortum er av en helt annen størrelse og er dedikert til strømsalg.

Hele bransjen prøver forøvrig å komme ut av denne commodity fellen ved å selge ekstra ting, blir spennende å se om noen lykkes (utenom "fordelspakkene" NorgesEnergi og Fjordkraft prakker på deg uten at du får det med deg). Tibber er de jeg syns er mest spennende til nå, ved å bruke smart varmestyring til å redusere strømregningen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA