Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alcantaratak blitt standard?

Startet av moby666, søndag 20. august 2017, klokken 19:12

« forrige - neste »

moby666

Noen som vet om alcantara tak har blitt standard? Har noen bilder av sort taktrekk?

geear

Hvorfor tror du det har blitt standard? Noen indikasjoner på det?

Jeg har iallfall fått motsatt info, at standardinteriøret inneholder stofftak, mens skinniniteriørene har Alcantara-tak. Og at det altså ikke ligger i premiumpakken lenger. I konfiguratoren er det også forskjell på det svarte taket med stoffseter og med skinn. Sistnevnte ser mer ujevnt ut = sannsynligvis alcantara.

moby666

Jeg var en tur i Sverige i helgen og innom tesla i gtb. Det så de at alle biler ble levert med alcantara tak nå. I følge en tesla gruppe på fb har en selger fra Oslo sagt det samme.

...

Sitat fra: moby666 på søndag 20. august 2017, klokken 22:07
Jeg var en tur i Sverige i helgen og innom tesla i gtb. Det så de at alle biler ble levert med alcantara tak nå. I følge en tesla gruppe på fb har en selger fra Oslo sagt det samme.
Altså at både standard delskinns- og skinninteriør får det samme alcantara-taktrekket?

geear

Ingen tvil om at Tesla forsøker å effektivisere produksjonen for å kunne redusere priser, og færrest mulig valgmuligheter/kombinasjoner har vært stort fokus fra Tesla på Model 3 - og det har vi vel egentlig også allerede begynt å se på S og X? Vel, vi kan jo håpe... jeg tar gjerne alcantara-tak i min.

geear

Etter litt romstering i konfiguratoren så ser det ut for at standardinteriør har takkode UTPB mens skinn med mørkt tak har UTAB.

UTPB: https://www.tesla.com/sites/default/files/configurator/MODELX_20170817090056/1440/STUD_SEAT/mx_stud_seat_rfbc_utpb_sr06.png

UTAB: https://www.tesla.com/sites/default/files/configurator/MODELX_20170817090056/1440/STUD_SEAT/mx_stud_seat_rfbc_utab_sr06.png

Noen som kan bekrefte at den ene er stoff og den andre er alcantara?

andreasmj

Sitat fra: gr på mandag 21. august 2017, klokken 10:17
Etter litt romstering i konfiguratoren så ser det ut for at standardinteriør har takkode UTPB mens skinn med mørkt tak har UTAB.

UTPB: https://www.tesla.com/sites/default/files/configurator/MODELX_20170817090056/1440/STUD_SEAT/mx_stud_seat_rfbc_utpb_sr06.png

UTAB: https://www.tesla.com/sites/default/files/configurator/MODELX_20170817090056/1440/STUD_SEAT/mx_stud_seat_rfbc_utab_sr06.png

Noen som kan bekrefte at den ene er stoff og den andre er alcantara?
På min S85D var alcantaratak en egen pakke med koden UTAB. På X90D i bestilling med stoffseter og premiumpakke har jeg UTPB så det spørs om du ikke har rett, dessverre.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

...

Men om jeg forstår rett, så vil en eventuell endring til alcantara som standard, omfatte bestilte men ikke produserte biler også?

AirCanada

Lov å håpe  :) Tar gjerne alcantara i min!
TMS 75D (levering oktober 2017)

CaZpaH

#9
Da jeg bestilte min model x fredag 11. August sa selger at Alcantara tak er ut og blir ikke lenger tilgjengelig. Istedet ligger forskjellen i delskinn (standard) og helskinn hvor man får med premium interiør også i taket. Han viste til en stoffprøve som kom til å være i taket ved valg av helskinnsetene.

Hvis du ser i konfiguratoren på tesla.com og velger fra standard delskinn til helskinn så ser du at også taket får et annet stoff.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

snd

#10
Effektivisere produksjonen kan utelukkes i dette tilfellet. Ser heller ut til at Tesla vil holde kostnaden nede med et billigere alternativ til alcantara. Alcantara er tydeligvis kjemedyrt... 
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

olavxxx

Sitat fra: nix på mandag 21. august 2017, klokken 17:05
Men om jeg forstår rett, så vil en eventuell endring til alcantara som standard, omfatte bestilte men ikke produserte biler også?
Mest sannsynlig får du det som var i de pakken du bestilte, når du bestilte de.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA