Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Volvo XC40/C40/40.1-40.2

Startet av Nickelilltroll, lørdag 19. august 2017, klokken 14:09

« forrige - neste »

Fendern

Sitat fra: ihaal på lørdag 14. desember 2019, klokken 14:39
Tek.no skriver "Volvo XC40 koster som tidligere annonsert 499.900 kroner inkludert frakt og levering, og det skal være for en velutstyrt utgave (XC40 Recharge P8 AWD). Oppvarmede seter både foran og bak, varme i ratt, ryggekamera og altså elektrisk bakluke er eksempelvis standardutstyr. Sportsseter, lydanlegg fra Harman/Kardon og adaptiv cruisekontroll får du og.

En typisk kundebil med teknikkpakke og vinterhjul på toppen vil ligge på rundt 530.000 kroner, ifølge Volvo."

Så den ligger i utgangspunktet 30 000 over Polestar 2, og så må du regne med 15 000 til for tilsvarende (?) utstyrsnivå, så du må plusse på minst 45 000 kr.

Den har i tillegg oppgitt et noe lavere volum på 413 liter (438 på Polestar 2)... litt vanskelig å se hva som skal forsvare et påslag på over 10% ift Polestar 2.

Dette som tek.no skriver er jo ikke sant?

Lydanlegg fra Harman/Kardon får du kun ved å oppgradere med Teknikkpakke (+17.520 NOK), evt Loungepakke (+23.920 NOK).

Anlegget som leveres som standard heter "High performance", og er ut i fra hva jeg kan se et dårligere anlegg.

Adaptiv Cruisekontroll får du kun ved å oppgradere med Intellisafepakke (+ 6.320 NOK).

Du må altså ut med minimum ~ 24.000 NOK ekstra dersom du skal ha det utstyret som Tek skriver er standard.

Ferry

Sitat fra: Elbileier fra Sandnes på fredag 17. januar 2020, klokken 00:09
Tragisk at samme dag som XC40 blir mulig å bestille, så setter Ionity opp ladeprisen til 8,40 kr per kWh!!!

Skulle nesten tro Tesla stod bak dette. XC40 ble plutselig litt mindre aktuell, og mod Y tilsvarende mer.

Elmo

Sitat fra: Elbileier fra Sandnes på fredag 17. januar 2020, klokken 00:09
Tragisk at samme dag som XC40 blir mulig å bestille, så setter Ionity opp ladeprisen til 8,40 kr per kWh!!!

Det tvinger vel i praksis Volvo også til å inngå avtale med Ionity.
Ref : "Ionity legger seg på en relativt stiv pris for drop in-kunder. Kunder som har ladekontrakt gjennom bilprodusent, som Audi e-Tron Charging Service, Mercedes me Charge eller Volkswagen WeCharge, vil få egne priser."
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

rex c40

Noen som husker det som ble sagt ang gratis strøm det første året?

Trond.m

Sitat fra: rex c40 på lørdag 18. januar 2020, klokken 14:34
Noen som husker det som ble sagt ang gratis strøm det første året?
Har ikke hørt eller lest det. Hvor / når mener du det ble sagt ?

Polestar

Jeg mener også å huske at det ble sagt når XC40 Recharge ble vist frem for første gang. Tror også det skulle gjelde ladbare hybrider fra Volvo. Ikke ubegrenset bruk, så vidt jeg husker.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev


eSaab

#127
Volvo lovar avbrottsfri leverans av batterier som kommer från LG.

https://teknikensvarld.se/volvo-bygger-batterianlaggning-for-xc40-recharge/

zyrex

Sitat fra: Polestar på søndag 19. januar 2020, klokken 23:31
Jeg mener også å huske at det ble sagt når XC40 Recharge ble vist frem for første gang. Tror også det skulle gjelde ladbare hybrider fra Volvo. Ikke ubegrenset bruk, så vidt jeg husker.
Gratis lading gjaldt vel bare hybridene dems, ikke de full-elektriske. Ønsker helst at de som har en plugin hybrid, skal lade...

Ledam

Bygde en helt grei bil på volvo sine hjemmesider. Ikke noe særlig ekstrautstyr. Ble over 550 kkr. Det er dyrere enn en etron 50. Da er valget enkelt. Volvo blir for dyr i forhold til størrelse. Men det ser ut som en fin bil. Nå er det å vente på Skoda Enyaq / VW ID4. Hvis de ligger 100kkr under i pris og ser bra ut så er velget lett. 

Trond.m

litt OT, men det spørs jo hvor «billig» Skodaen man bli med en Euro kurs på over 11 kr. Hvis ikke Norske kroner rassk styrker seg vesentlig, må vi nok regne med betydelig prisjusteringer framover. Så vidt jeg har forstått det så garanterer Volvo prisen ved levering i år, men leveringer langt fram i tid er nok prisen mer usikker.

tromsø

Mer OT, hvis oljeprisen blir vedvarende lav så er det vel mest sannsynlig at kronen blir fortsatt svak.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Trond.m

Sitat fra: tromsø på torsdag 12. mars 2020, klokken 20:22
Mer OT, hvis oljeprisen blir vedvarende lav så er det vel mest sannsynlig at kronen blir fortsatt svak.
Det har du rett i. Kursen på Euro er på rekordfart mot 12 kroner !!

Elbileier fra Sandnes

Med tanke på den ekstreme kursendringen mellom NOK og EUR, står det i min kontrakt noe om at hvis prisøkningen er over 6%, kan man heve kjøpet, men dette gjelder visstnok ikke hvis forutsatt leveringstid er lengre enn 6 måneder. Dette kan bli interessant...
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

Trond.m

Min forhandler har skriftlig bekreftet at bilens pris er garantert i år. Men må forvente at en stor aktør som Volvo har sikret seg mot kursendringer for årets kvote. Men jeg har hørt rykter om at Porsche importøren ikke har kurssikring, og at en justering på 15-20 % er på trappene ! Men det har sikkert samme 6 % begrensning i sine kontrakter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA