Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Volvo XC40/C40/40.1-40.2

Startet av Nickelilltroll, lørdag 19. august 2017, klokken 14:09

« forrige - neste »

Jambo

Sitat fra: turfsurf på torsdag 17. oktober 2019, klokken 06:31
Sitat fra: Jambo på torsdag 17. oktober 2019, klokken 00:17
Volvoen er ikke så liten. Hvis målene jeg fant på nettet er riktige, er den 12 mm bredere enn Tiguan (begge målt uten speil), og bare 61 mm kortere og 5 mm lavere.
Den er vel omtrent akkurat like stor som en Audi Q3. Helt klart en liten crossover (eller SUV om du vil), men ikke minibil.
Riktig. Volvo XC40 er 59 mm kortere enn en Audi Q3. Q3-en er altså kun 2 mm kortere enn en VW Tiguan. Fra en XC40 og ned til en Audi Q2 skiller det derimot hele 234 mm. Så selv om XC40 er noe kortere enn Q3 og Tiguan, er den som du sier ikke noen minibil.

daktari

Sitat fra: Jambo på torsdag 17. oktober 2019, klokken 07:31
Sitat fra: turfsurf på torsdag 17. oktober 2019, klokken 06:31
Sitat fra: Jambo på torsdag 17. oktober 2019, klokken 00:17
Volvoen er ikke så liten. Hvis målene jeg fant på nettet er riktige, er den 12 mm bredere enn Tiguan (begge målt uten speil), og bare 61 mm kortere og 5 mm lavere.
Den er vel omtrent akkurat like stor som en Audi Q3. Helt klart en liten crossover (eller SUV om du vil), men ikke minibil.
Riktig. Volvo XC40 er 59 mm kortere enn en Audi Q3. Q3-en er altså kun 2 mm kortere enn en VW Tiguan. Fra en XC40 og ned til en Audi Q2 skiller det derimot hele 234 mm. Så selv om XC40 er noe kortere enn Q3 og Tiguan, er den som du sier ikke noen minibil.
Gode nyheter! Men en klasse mindre enn Model Y? 
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ProsjektX

Den var litt meh... Kjedelig og konservativt design utvendig og innvendig. Satser på at Skoda vision iv får det til. Polestar 2 fremstår som en mer spennende bil, men faller igjennom pga idiotisk midtkonsoll.  :-1:
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

andy99

#93
Sitat fra: daktari på torsdag 17. oktober 2019, klokken 07:58
Sitat fra: Jambo på torsdag 17. oktober 2019, klokken 07:31
Sitat fra: turfsurf på torsdag 17. oktober 2019, klokken 06:31
Sitat fra: Jambo på torsdag 17. oktober 2019, klokken 00:17
Volvoen er ikke så liten. Hvis målene jeg fant på nettet er riktige, er den 12 mm bredere enn Tiguan (begge målt uten speil), og bare 61 mm kortere og 5 mm lavere.
Den er vel omtrent akkurat like stor som en Audi Q3. Helt klart en liten crossover (eller SUV om du vil), men ikke minibil.
Riktig. Volvo XC40 er 59 mm kortere enn en Audi Q3. Q3-en er altså kun 2 mm kortere enn en VW Tiguan. Fra en XC40 og ned til en Audi Q2 skiller det derimot hele 234 mm. Så selv om XC40 er noe kortere enn Q3 og Tiguan, er den som du sier ikke noen minibil.
Gode nyheter! Men en klasse mindre enn Model Y?
Ja model Y er faktisk litt større enn xc60 (innvendig plass). Mitt problem i forhold til plass i xc40 er baksetet som har en veldig rett rygg, som gjør det ubehaglig å sitte der for voksene. Barn i barnesete bør gå greit.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

telcontar

Sitat fra: ProsjektX på torsdag 17. oktober 2019, klokken 08:03
Den var litt meh... Kjedelig og konservativt design utvendig og innvendig. Satser på at Skoda vision iv får det til. Polestar 2 fremstår som en mer spennende bil, men faller igjennom pga idiotisk midtkonsoll.  :-1:

Vision iV er uten tvil veldig aktuell, de har sikkert ikke enorm tunnel som tar opp masse plass bak. Skal se på PS2 neste uke, men er skeptisk. Virker som en trang bil.

Holder en knapp på Modell Y og Vision iV (og ID.4 hvis den kommer innen 2020 er omme).

eSaab


Trond.m

#96
Er det bekreftet varmepumpe på XC40 Recharge ?
Det virker som om det ikke er besluttet for Polestar II ennå, så det er kanskje samme situasjon for XC40 ?

Og er det adaptive / Matrix LED ? Kunne ikke se det i prislisten for fossil-versjonen.

eSaab


Trond.m

#98
Sitat fra: eSaab på søndag 20. oktober 2019, klokken 21:53
40 foton på interiören,batteripaketen samt drivlinan mm

https://insideevs.com/reviews/376818/volvo-xc40-recharge-specs-range-price-details
Fine bilder  :+1:.
Er ikke dette sølv metallic, eller er det hvit perleeffekt som bare ser ut som sølv på min skjerm ?  Synes (sølv) fargen med sort tak klar bilen.

Trond.m

Noen som har fått bekreftet at XC40 vil ha varmepumpe allerde fra starten av produksjonen. Det vil visstnok ikke Polestar 2 ha.

batterimannen

#100
Fikk mail i dag, men det ser ikke ut som de kom med noe ny info.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

s3xy

#101
Ser inne på Volvo sine hjemmesider ligger det bilder som viser 80% og 320 km rekkevidde. Så da er max ikke noe særlig over 400 dessverre. Samtidig står det at batteriet bør kun lades til 80% for å bevare batteriet. Ps2 skal gå 500, samme skal Vision E og Ford'n 600. Mulig Vovloen rykker for meg nå, trenger 30 mil t/r uten lading til hytta... om sommeren...

Nickelilltroll

#102
Sitat fra: s3xy på søndag 10. november 2019, klokken 20:19
Ser inne på Volvo sine hjemmesider ligger det bilder som viser 80% og 320 km rekkevidde. Så da er max ikke noe særlig over 400 dessverre. Samtidig står det at batteriet bør kun lades til 80% for å bevare batteriet. Ps2 skal gå 500, samme skal Vision E og Ford'n 600. Mulig Vovloen rykker for meg nå, trenger 30 mil t/r uten lading til hytta... om sommeren...

Oups! Detta var litt dårlig nytt egentlig. 320km med 80% er oppgitt på en GOM. Men har man prøvd noen og levd med noen elbiler så veit en hvor mye mindre detta blir IRL. Speciellt om vintern! Min Model S, som er meget lav i forbruk og effektiv. Viste ca samme(gådd 110 000km), og ved normalt bruk om vintern blev det stusseligt kort kjørelengde. Som du sier selv. Elbil skal holdes mellom 20-80% i kapacitet, for og undvike stor degresjon på batteriet. Noen langturer av og til kan man "kose seg" med 100% men ikke mye.

Var gira selv på XC40 i lang tid men Volvo har brukt for lang tid på utvikling. Da burde dem kompansert med mye større batteri enligt min mening. Var egentlig detta som idag gjorde at jeg sa nei takk når dem ringte meg for å sette seg på intresselisten, dessverre.

Både Polestar og Volvo er bra biler på mange måter. Men ikke noe for meg...idag.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Trond.m

Sitat fra: s3xy på søndag 10. november 2019, klokken 20:19
Ser inne på Volvo sine hjemmesider ligger det bilder som viser 80% og 320 km rekkevidde. Så da er max ikke noe særlig over 400 dessverre. Samtidig står det at batteriet bør kun lades til 80% for å bevare batteriet. Ps2 skal gå 500, samme skal Vision E og Ford'n 600. Mulig Vovloen rykker for meg nå, trenger 30 mil t/r uten lading til hytta... om sommeren...
Det er selvfølgelig ikke noen problem å lade til 100 %, men man bør unngå å la den stå kontant fulladet.

ChristR

Fikk denne mailen fra Bilia i dag:

Hei,

Takk for din interesse rundt vår nye flotte Volvo XC40 Recharge.

Vedlagt finner du litt informasjon om det vi vet foreløpig samt en intensjonsavtale med formål om konvertering til kontrakt i uke 3 når bestillingene formelt kan legges inn mot fabrikken.

Ved inngåelse av en slik intensjonsavtale sikrer man seg en prioritering i køen med mulighet til å få bilen i første rekke.

Basert på startprisen 499.900,- er dette et R-Design utstyrsnivå som er vårt høyeste standard utstyrsnivå.

Hva som ellers blir standard på denne er ikke klart enda, men vårt Volvo On Call system ligger hvert fall inne i pakken.


Se vedlagt prisliste for en prisforespeiling på annet utstyr / tilbehør basert ut ifra prislisten vi har på våre fossile alternativer av XC40.

Der kommer det også frem hva R-design utstyrsnivå inkludere med forbehold om noen endringer på Recharge modellen!


De siste ukene har Volvo kommet med små drypp av informasjon om den kommende helelektriske Volvo XC40.

Bekreftet informasjon om pris, rekkevidde, batterikapasitet og salgsstart er nå klart.


Her ser du et lite utdrag av hva Volvo foreløpig har fortalt om den kommende helelektriske Volvo XC40:
         

DESIGN
Den helelektriske Volvo XC40 opprettholder sitt modige gjenkjennbare Skandinaviske utrykk, men får noen mindre endringer.
Blant annet vil vi se en ny, tett grill og et nytt lagringsrom under panseret.
8 eksteriørfarger, deriblant en helt ny farge, Sage Green Metallic


SIKKERHET
Helelektriske Volvo XC40 vil blir en av de sikreste bilene Volvo noen gang har laget
Ny aktiv sikkerhetsteknologi forsterker et allerede toppmoderne, skalerbart sikkerhetssystem som består av en rekke radarer, kameraer og ultrasoniske sensorer.
Den helelektriske Volvo XC40 danner et fundament for fremtidig introduksjon av selvkjørende teknologi fra Volvo


INFOTAINMENTSYSTEM
Volvo Car Group er først ute med å inngå samarbeid med Google om å integrere et Android-basert infotainment system.
Google Assistant, Google Maps og Google Play Store vil være innebygd i bilens infotainment system
"Software over the air" betyr at Volvo kan fortsette å oppdatere og videreutvikle bilen selv etter at den har forlatt fabrikken.

Jeg skulle gjerne delt flere detaljer, men Volvo holder fremdeles kortene tett til brystet. Så snart Volvo slipper mer informasjon vil jeg dele det med deg. 

Dersom du ikke ønsker videre oppfølging angående helelektriske Volvo XC40 ber jeg om at du gir meg en tilbakemelding per e-post.

Ha en fantastisk dag.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA