Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Volvo XC40/C40/40.1-40.2  (Lest 27454 ganger)

Jambo

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #90 på: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 07:31 »
Volvoen er ikke så liten. Hvis målene jeg fant på nettet er riktige, er den 12 mm bredere enn Tiguan (begge målt uten speil), og bare 61 mm kortere og 5 mm lavere.
Den er vel omtrent akkurat like stor som en Audi Q3. Helt klart en liten crossover (eller SUV om du vil), men ikke minibil.
Riktig. Volvo XC40 er 59 mm kortere enn en Audi Q3. Q3-en er altså kun 2 mm kortere enn en VW Tiguan. Fra en XC40 og ned til en Audi Q2 skiller det derimot hele 234 mm. Så selv om XC40 er noe kortere enn Q3 og Tiguan, er den som du sier ikke noen minibil.

daktari

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3290
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #91 på: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 07:58 »
Volvoen er ikke så liten. Hvis målene jeg fant på nettet er riktige, er den 12 mm bredere enn Tiguan (begge målt uten speil), og bare 61 mm kortere og 5 mm lavere.
Den er vel omtrent akkurat like stor som en Audi Q3. Helt klart en liten crossover (eller SUV om du vil), men ikke minibil.
Riktig. Volvo XC40 er 59 mm kortere enn en Audi Q3. Q3-en er altså kun 2 mm kortere enn en VW Tiguan. Fra en XC40 og ned til en Audi Q2 skiller det derimot hele 234 mm. Så selv om XC40 er noe kortere enn Q3 og Tiguan, er den som du sier ikke noen minibil.
Gode nyheter! Men en klasse mindre enn Model Y? 

ProsjektX

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 366
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #92 på: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 08:03 »
Den var litt meh... Kjedelig og konservativt design utvendig og innvendig. Satser på at Skoda vision iv får det til. Polestar 2 fremstår som en mer spennende bil, men faller igjennom pga idiotisk midtkonsoll.  :-1:
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

andy99

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 455
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #93 på: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 09:22 »
Volvoen er ikke så liten. Hvis målene jeg fant på nettet er riktige, er den 12 mm bredere enn Tiguan (begge målt uten speil), og bare 61 mm kortere og 5 mm lavere.
Den er vel omtrent akkurat like stor som en Audi Q3. Helt klart en liten crossover (eller SUV om du vil), men ikke minibil.
Riktig. Volvo XC40 er 59 mm kortere enn en Audi Q3. Q3-en er altså kun 2 mm kortere enn en VW Tiguan. Fra en XC40 og ned til en Audi Q2 skiller det derimot hele 234 mm. Så selv om XC40 er noe kortere enn Q3 og Tiguan, er den som du sier ikke noen minibil.
Gode nyheter! Men en klasse mindre enn Model Y?
Ja model Y er faktisk litt større enn xc60 (innvendig plass). Mitt problem i forhold til plass i xc40 er baksetet som har en veldig rett rygg, som gjør det ubehaglig å sitte der for voksene. Barn i barnesete bør gå greit.
« Siste redigering: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 09:24 av andy99 »
2019 KONA electric, utlevert 1 nov 2018
TMY bestilt 16.03.19
M3 reservert 01.04.2016 kansellert feb.2019

telcontar

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 384
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #94 på: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 09:24 »
Den var litt meh... Kjedelig og konservativt design utvendig og innvendig. Satser på at Skoda vision iv får det til. Polestar 2 fremstår som en mer spennende bil, men faller igjennom pga idiotisk midtkonsoll.  :-1:

Vision iV er uten tvil veldig aktuell, de har sikkert ikke enorm tunnel som tar opp masse plass bak. Skal se på PS2 neste uke, men er skeptisk. Virker som en trang bil.

Holder en knapp på Modell Y og Vision iV (og ID.4 hvis den kommer innen 2020 er omme).

eSaab

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 125
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #95 på: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 12:08 »
« Siste redigering: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 12:12 av eSaab »

TM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5566
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #96 på: ſøndag 20. Oktober 2019, klokken 15:46 »
Er det bekreftet varmepumpe på XC40 Recharge ?
Det virker som om det ikke er besluttet for Polestar II ennå, så det er kanskje samme situasjon for XC40 ?

Og er det adaptive / Matrix LED ? Kunne ikke se det i prislisten for fossil-versjonen.
« Siste redigering: ſøndag 20. Oktober 2019, klokken 16:02 av TM »

eSaab

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 125
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #97 på: ſøndag 20. Oktober 2019, klokken 21:53 »
« Siste redigering: ſøndag 20. Oktober 2019, klokken 22:27 av eSaab »

TM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5566
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #98 på: Mandag 21. Oktober 2019, klokken 18:06 »
40 foton på interiören,batteripaketen samt drivlinan mm

 https://insideevs.com/reviews/376818/volvo-xc40-recharge-specs-range-price-details
Fine bilder  :+1:.
Er ikke dette sølv metallic, eller er det hvit perleeffekt som bare ser ut som sølv på min skjerm ?  Synes (sølv) fargen med sort tak klar bilen.
« Siste redigering: Mandag 21. Oktober 2019, klokken 18:49 av TM »

TM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5566
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #99 på: Mandag 04. November 2019, klokken 22:25 »
Noen som har fått bekreftet at XC40 vil ha varmepumpe allerde fra starten av produksjonen. Det vil visstnok ikke Polestar 2 ha.

batterimannen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 566
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #100 på: Onsdag 06. November 2019, klokken 17:23 »
Fikk mail i dag, men det ser ikke ut som de kom med noe ny info.
« Siste redigering: Onsdag 06. November 2019, klokken 18:50 av batterimannen »
Hyundai Kona electric 2019

s3xy

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 31
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #101 på: ſøndag 10. November 2019, klokken 20:19 »
Ser inne på Volvo sine hjemmesider ligger det bilder som viser 80% og 320 km rekkevidde. Så da er max ikke noe særlig over 400 dessverre. Samtidig står det at batteriet bør kun lades til 80% for å bevare batteriet. Ps2 skal gå 500, samme skal Vision E og Ford'n 600. Mulig Vovloen rykker for meg nå, trenger 30 mil t/r uten lading til hytta... om sommeren...
« Siste redigering: ſøndag 10. November 2019, klokken 20:39 av s3xy »

Nickelilltroll

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 465
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #102 på: Tirsdag 12. November 2019, klokken 10:00 »
Ser inne på Volvo sine hjemmesider ligger det bilder som viser 80% og 320 km rekkevidde. Så da er max ikke noe særlig over 400 dessverre. Samtidig står det at batteriet bør kun lades til 80% for å bevare batteriet. Ps2 skal gå 500, samme skal Vision E og Ford'n 600. Mulig Vovloen rykker for meg nå, trenger 30 mil t/r uten lading til hytta... om sommeren...

Oups! Detta var litt dårlig nytt egentlig. 320km med 80% er oppgitt på en GOM. Men har man prøvd noen og levd med noen elbiler så veit en hvor mye mindre detta blir IRL. Speciellt om vintern! Min Model S, som er meget lav i forbruk og effektiv. Viste ca samme(gådd 110 000km), og ved normalt bruk om vintern blev det stusseligt kort kjørelengde. Som du sier selv. Elbil skal holdes mellom 20-80% i kapacitet, for og undvike stor degresjon på batteriet. Noen langturer av og til kan man ”kose seg” med 100% men ikke mye.

Var gira selv på XC40 i lang tid men Volvo har brukt for lang tid på utvikling. Da burde dem kompansert med mye større batteri enligt min mening. Var egentlig detta som idag gjorde at jeg sa nei takk når dem ringte meg for å sette seg på intresselisten, dessverre.

Både Polestar og Volvo er bra biler på mange måter. Men ikke noe for meg...idag.
« Siste redigering: Tirsdag 12. November 2019, klokken 10:04 av Nickelilltroll »
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

TM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5566
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #103 på: Tirsdag 12. November 2019, klokken 19:44 »
Ser inne på Volvo sine hjemmesider ligger det bilder som viser 80% og 320 km rekkevidde. Så da er max ikke noe særlig over 400 dessverre. Samtidig står det at batteriet bør kun lades til 80% for å bevare batteriet. Ps2 skal gå 500, samme skal Vision E og Ford'n 600. Mulig Vovloen rykker for meg nå, trenger 30 mil t/r uten lading til hytta... om sommeren...
Det er selvfølgelig ikke noen problem å lade til 100 %, men man bør unngå å la den stå kontant fulladet.

ChristR

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 30
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #104 på: Fredag 13. Desember 2019, klokken 10:03 »
Fikk denne mailen fra Bilia i dag:

Hei,

Takk for din interesse rundt vår nye flotte Volvo XC40 Recharge.

Vedlagt finner du litt informasjon om det vi vet foreløpig samt en intensjonsavtale med formål om konvertering til kontrakt i uke 3 når bestillingene formelt kan legges inn mot fabrikken.

Ved inngåelse av en slik intensjonsavtale sikrer man seg en prioritering i køen med mulighet til å få bilen i første rekke.

Basert på startprisen 499.900,- er dette et R-Design utstyrsnivå som er vårt høyeste standard utstyrsnivå.

Hva som ellers blir standard på denne er ikke klart enda, men vårt Volvo On Call system ligger hvert fall inne i pakken.


Se vedlagt prisliste for en prisforespeiling på annet utstyr / tilbehør basert ut ifra prislisten vi har på våre fossile alternativer av XC40.

Der kommer det også frem hva R-design utstyrsnivå inkludere med forbehold om noen endringer på Recharge modellen!


De siste ukene har Volvo kommet med små drypp av informasjon om den kommende helelektriske Volvo XC40.

Bekreftet informasjon om pris, rekkevidde, batterikapasitet og salgsstart er nå klart.


Her ser du et lite utdrag av hva Volvo foreløpig har fortalt om den kommende helelektriske Volvo XC40:
         

DESIGN
Den helelektriske Volvo XC40 opprettholder sitt modige gjenkjennbare Skandinaviske utrykk, men får noen mindre endringer.
Blant annet vil vi se en ny, tett grill og et nytt lagringsrom under panseret.
8 eksteriørfarger, deriblant en helt ny farge, Sage Green Metallic
 

SIKKERHET
Helelektriske Volvo XC40 vil blir en av de sikreste bilene Volvo noen gang har laget
Ny aktiv sikkerhetsteknologi forsterker et allerede toppmoderne, skalerbart sikkerhetssystem som består av en rekke radarer, kameraer og ultrasoniske sensorer.
Den helelektriske Volvo XC40 danner et fundament for fremtidig introduksjon av selvkjørende teknologi fra Volvo
 

INFOTAINMENTSYSTEM
Volvo Car Group er først ute med å inngå samarbeid med Google om å integrere et Android-basert infotainment system.
Google Assistant, Google Maps og Google Play Store vil være innebygd i bilens infotainment system
“Software over the air” betyr at Volvo kan fortsette å oppdatere og videreutvikle bilen selv etter at den har forlatt fabrikken.
 
Jeg skulle gjerne delt flere detaljer, men Volvo holder fremdeles kortene tett til brystet. Så snart Volvo slipper mer informasjon vil jeg dele det med deg. 

Dersom du ikke ønsker videre oppfølging angående helelektriske Volvo XC40 ber jeg om at du gir meg en tilbakemelding per e-post.

Ha en fantastisk dag.
- 2017 VW GOLF GTE - Rekkeviddeangst og full takst i bomringen!