Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Effektdeling Superlader stall a og b

Startet av Thor2014, fredag 18. august 2017, klokken 23:43

« forrige - neste »

Thor2014

Jeg opplevde noe jeg ikke trodde skulle skje i dag.
Sto på en Superlader og ladet med 115kw. (A)
Så kom det en s85 inn med rundt 30% igjen og koblet til samme lader (b).
Jeg fortalte at det var lurt om han tok en av de andre laderne som var ledig både på a og b, men han plugget inn og da falt ladestrømmen på min ned til 89kw. Han fikk 30kw. Jeg trodde at den bilen som kom som nummer to skulle få det som var til overs, men det er da ikke tilfellet.
Han flyttet bilen og etter en liten stund var min oppe i over 100kw.

Min konklusjon er at bilen som kommer inn som nummer to vil få minst 30kw og da ta det vekk fra din bil.

Andre som har opplevet samme.
Stasjonen var Brokelandsheia

Espen Hugaas Andersen

#1
Var dette den gamle typen superlader? Tror de var maks ca 120 kW, mens de nyere er ca 140 kW.

Får man minimum 30 kW vil det nesten ikke merkes på de nyere superladerne.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Jejl

Trodde det var 150 kw vi delte på . Vi har som regel fått over 100 kw selv om vi har delt lader.

jkirkebo

Sitat fra: Jejl på lørdag 19. august 2017, klokken 01:39
Trodde det var 150 kw vi delte på . Vi har som regel fått over 100 kw selv om vi har delt lader.

Ca. 145kW skal være tilgjengelig på de nyere SCene. Jeg tror det stemmer med minimum 30kW til nyankomne, synes også det er en helt grei løsning. Det er heller ikke så mange av gamle-typen rundt omkring i forhold til de nyere med mer effekt tilgjengelig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ellemelle

Det beste er å stå ved siden av en med 75-batteri hvis du må dele. Disse lader på maks 95 kW, og da bør du få minst 50 kW selv når du deler.

MyMuffin

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 19. august 2017, klokken 08:37
Det beste er å stå ved siden av en med 75-batteri hvis du må dele. Disse lader på maks 95 kW, og da bør du få minst 50 kW selv når du deler.

Stusser litt på det du sier med maks 95kW på 75 batteri - det er vel 105kW som er maks på 350V batterier.

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Ellemelle

Kjenner ikke teorien bak, men jeg har aldri opplevd høyere enn 95kW.

Skjøteledning

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:46
Kjenner ikke teorien bak, men jeg har aldri opplevd høyere enn 95kW.

Har selv 70D og har fått 101KW ved lading i Lier nord av alle steder.

smurf

Sitat fra: MyMuffin på tirsdag 22. august 2017, klokken 14:27
Sitat fra: Ellemelle på lørdag 19. august 2017, klokken 08:37
Det beste er å stå ved siden av en med 75-batteri hvis du må dele. Disse lader på maks 95 kW, og da bør du få minst 50 kW selv når du deler.

Stusser litt på det du sier med maks 95kW på 75 batteri - det er vel 105kW som er maks på 350V batterier.

Det er vel 300V på 60, 70 og 75 kW...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Cookie Monster

2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

tkjoerlaug

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:46
Kjenner ikke teorien bak, men jeg har aldri opplevd høyere enn 95kW.

Jeg får 99kW som max på min 75D.

alda

95-ish är gränsen på 75-batteri. Möjligt att få marginalt över detta i korta ögonblick, men inte över tid.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

N00b

På Brokelandsheia er de laderne som står ute på plassen maks 98 kwh.

De som står langs veggen er av nyere type og gir mer.  Om de er på 120 eller mer vet jeg ikke.

turfsurf

Stemmer at det er minimum 30kWh. Og det går i trinn avhengig av antall delladere til en SuC stolpe som er koblet inn.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA