Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange biler har blitt solgt under rentekampanjen?

Startet av Lokführer, fredag 18. august 2017, klokken 06:54

« forrige - neste »

Lokführer

Noen som vil anslå hvor mange biler Tesla Norge har solgt under kampanjen? S og X.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

AirCanada

I allefall 1!

Fra spøk til alvor, bare på en dag solgte servicesenteret jeg besøkte minst 10 biler, 60/40 S/X.
Blir ikke overrasket om vi snakker om 1000+
TMS 75D (levering oktober 2017)


Nasatech


Solarbroom

3 i vår familie også!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Jobber hos Grønn Kontakt.

ludwig_holberg

1500 - da utgjør jo salget i kampanjeperioden 10% av det totale salget for Tesla i Norge siden starten i 2013. Rimelig vellykket, får man si.  :+1:

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

streken

Jeg er en av dem som aldri hadde vurdert ny Tesla seriøst inntil rentekampanjen kom - i dag trykket jeg på knappen og bekreftet bestillingen, etter å ha drømt i fem år... Om det er jævlig dumt eller veldig smart, vil tiden vise. Inntil da velger jeg å glede meg som en liten unge!  ;D

Mine foreldre bestilte Model X i slutten av juli, så det blir i hvert fall to nye Teslaer i en familie som inntil nå har nøyd seg med små elbiler og hybrider  :+1:

Hurra for rentekampanjer!  :laugh:
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

ToWalkOrDrive

...så.... hvor står det at det er bra rente? Når en går inn på Tesla-sidene så kommer det ikke akkurat hoppende mot deg med låneinfo? Eller er er kampanjen ferdig? Hvis det er lav rente, hvor lav og hvor mange år subsidierer de lav rente, før den popper opp til vanlig rente?
Tesla Model Y                         2021-

DagfinnN

Sitat fra: streken på fredag 18. august 2017, klokken 13:21
Jeg er en av dem som aldri hadde vurdert ny Tesla seriøst inntil rentekampanjen kom - i dag trykket jeg på knappen og bekreftet bestillingen, etter å ha drømt i fem år... Om det er jævlig dumt eller veldig smart, vil tiden vise. Inntil da velger jeg å glede meg som en liten unge!  ;D
Om du ikke er svært uheldig med bilen din, vil du fortsatt være glad som en unge hver gang du kjører. Det er jeg. Alt annet du kjører blir nedtur etterpå. Tro meg, jeg har prøvd mye...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Lokführer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 18. august 2017, klokken 14:26
...så.... hvor står det at det er bra rente? Når en går inn på Tesla-sidene så kommer det ikke akkurat hoppende mot deg med låneinfo? Eller er er kampanjen ferdig? Hvis det er lav rente, hvor lav og hvor mange år subsidierer de lav rente, før den popper opp til vanlig rente?

Renta var(er?) 0,25% nominell. Følger styringsrenta. That´s it. Opp til ti år nedbetalingstid.
Ingenting med liten skrift. Selv en bekjent av meg, som jobber i denne banken, måtte høre med sjefen om den gode renta faktisk var tilfelle. Han kjører nå TMX.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Lokführer på fredag 18. august 2017, klokken 16:05
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 18. august 2017, klokken 14:26
...så.... hvor står det at det er bra rente? Når en går inn på Tesla-sidene så kommer det ikke akkurat hoppende mot deg med låneinfo? Eller er er kampanjen ferdig? Hvis det er lav rente, hvor lav og hvor mange år subsidierer de lav rente, før den popper opp til vanlig rente?

Renta var(er?) 0,25% nominell. Følger styringsrenta. That´s it. Opp til ti år nedbetalingstid.
Ingenting med liten skrift. Selv en bekjent av meg, som jobber i denne banken, måtte høre med sjefen om den gode renta faktisk var tilfelle. Han kjører nå TMX.

Wow, det kan jo fort utgjøre ganske mye. Vanlige billån kan jo fort ligge rundt 5%, så hvis en har 300.000 i lån blir det fort 9000,- spart i året det første året etter skatt.
Tesla Model Y                         2021-

AirCanada

Kombiner det med besparelsen i drivstoffkostnader, så er det en no-brainer :D
TMS 75D (levering oktober 2017)

Sveinung1954

Her har altså Tesla i realiteten gått ut og gitt en kraftig rabatt på bilene.
Da kan man trygt konkludere med at tiden hvor salget av Tesla-biler var begrenset av produksjonen er forbi.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øyvind.h

Sitat fra: SKH på mandag 21. august 2017, klokken 19:08
Her har altså Tesla i realiteten gått ut og gitt en kraftig rabatt på bilene.
Da kan man trygt konkludere med at tiden hvor salget av Tesla-biler var begrenset av produksjonen er forbi.

Tja. Fallet i dollarkurs utgjør jo ganske mye for Teslas inntjening her i Norge.
Subsidiert lån kan være en løsning for å beholde kunstig høy kjøpspris.
Godt mulig det er mer taktisk ift salg enn å sette ned prisene.

Men ja - jeg tror også tiden er forbi hvor de ikke klarte å produsere mer enn salget. Ved motsatt tilfelle ville ventelistene vokst jevnt og trutt. Virker som de har en langt sunnere vekst og produksjon nå enn for 2-3 år siden.
Det ser man forsåvidt også på statistikk for kvalitet, hvor Model S har gått fra unde snittet pålitelig til å være gjennomsnittlig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA