Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Checkelec

Startet av Steens, fredag 18. august 2017, klokken 01:59

« forrige - neste »

Helge

Sitat fra: Steens på fredag 29. juni 2018, klokken 10:26
No problem, I also needed to check the temperature during the charge so I already added it ;). It will be available in the next V3.0 version (including ECU param modification feature) coming very soon.
Any possibility for V3.0 release in August or September?  :) :+1:
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Elmo

Jeg sitter og oversetter tekster for 3.0 versjonen til Norsk nå så den er nok ikke langt unna  :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Helge

2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Elmo

Jeg er så heldig å ha fått ver. 3.0 på beta-test 8)  Gled dere !
Checkelec er bra allerede i ver 2.x, men 3.0 blir bare ekstremt bra. Her får vi tilgang til veldig mange (antagelig alle) parametrene i computeren.
Jeg har feks. allerede endret verdi for varsling om vannservice ned til 500Ah :+1: (det er vel den muligheten vi har savnet mest).
Kan vel også si at folk som liker "cut and try" metode kan gjøre ubotelig skade på bilen sin :o

Steens har nå en webside www.checkelec.com
Jeg vil herved oppfordre til å donere en slant og skrive positive tilbakemeldinger (se bildet).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Tatt til følge.  ;)

Ved å donere noen slanter får en mulighet til å sende personlig melding. Om det er mulig å endre parameter hadde nye spenningsverdier tilpasset (ulovlig) litium ombygging og noe mer strøm vært ønskelig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Såvidt jeg kan se kan du endre enhver verdi helt fritt, men jeg har bare forsøkt meg på AC-ladestrøm, den nevnte verdien for overlading før ladelyset tennes, og antall Amp regenrering som fører til bremselys.
Er jo litt kilent om man skulle være uheldig å sett noe fullstendig galt  :-\
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Helge

Med fare for å bli oppfattet som utålmodig :-[ tar jeg meg den frihet å spørre om det er noe nytt rundt tidspunkt for lansering av V.3.0 ?

I slutten av juni ble det jo skrevet "coming very soon"  ;)
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Steens

Yes, I can write now "coming very soon" ! ;)
The version V3.0 is finalized, the last bugs have been corrected and last translations included (Checkelec is available in 13 languages and that makes some additional work !).
I'm now checking this finalized version and writing a bit of documentation for the website.
I hope to release the version this week. However, with the end of summer break, I have also a lot of things to do but I will try to find the time to do it ! :)

Elmo

Sitat fra: Helge på tirsdag 04. september 2018, klokken 13:51
I slutten av juni ble det jo skrevet "coming very soon"  ;)
Beklager Helge, jeg fant en "ny" bug for bare et par dager siden :(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Helge

Sitat fra: Elmo på tirsdag 04. september 2018, klokken 20:37
Sitat fra: Helge på tirsdag 04. september 2018, klokken 13:51
I slutten av juni ble det jo skrevet "coming very soon"  ;)
Beklager Helge, jeg fant en "ny" bug for bare et par dager siden :(
Hvis man finner betydelige bugs er det jo bare kjekt om det rettes før ny versjon slippes :)
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Steens

Hello, the new Checkelec V3.0 has been released :) !
This version has a new feature : the possibility to read and modify the ECU parameters :o.

You will find all the documentation on the website: http://checkelec.com/doc/.

Checkelec V3.0
  • Read and modify ECU parameters
  • Temperature display during charge monitoring
  • Miscellaneous bug corrections and minor evolutions
  • Hungarian language added (thanks to László Török for the translation)
  • Portuguese language completed (thanks to CrAzY_DrIveR for the translation)
ecu.png

Google automatic translation:

Hei, den nye Checkelec V3.0 har blitt utgitt :) !
Denne versjonen har en ny funksjon: muligheten til å lese og endre ECU-parametrene :o.

Du finner all dokumentasjon på nettstedet: http://checkelec.com/doc/.

Checkelec V3.0
  • Lese og modifisere ECU parametre
  • Lagt til temperaturkurve i lademeny
  • Diverse feilrettinger og små forbedringer
  • Ungarsk språk (takk til László Török for oversettelsen)
  • Portugisisk språk (takk til CrAzY_DrIveR for oversettelsen)

elektrolux

Fantastic!

Already did water service using it on a Berlingo. Nice to have battery temperature.

Not so many ECU parameters to change on the Berlingo yet? I saw only charge current and one more.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

timescape

Thanks a lot !!

Can anyone share there default parameters for the ECU ?
Could be nice to have :)

Some of them I do not understand..

Like the brake light activation value.. (mine do not activate the brake light during regen. and the value seems far out. I would like to activate :) ).

Br.

Elmo

Well, as far as I know this is the first time ever that anyone has seen all these paramteres. Not even the original diagnose-instuments from PSA shows nearly half as many.

I have browsed through all the screens and taken screenshots så my plan is to make at table with all of them, probably store it on Elbilwiki. When it comes to default values . . . I think that not all cars have the same vaules so I guess we all have to compare.

Also think I will start a new thread here to discuss most interesting parameters to change and which values to choose.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA