Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Advarsel ; Tesla er vanedannende.

Startet av DrNox, torsdag 17. august 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

DrNox

Begynte å lese om Tesla etter min TM3 bestilling for ca 10mnd siden. Det første som slo meg var at folk som kjøpte Tesla byttet den ut og kjøpte en ny en..
Det må vel tyde på at man liker produktet man får. Men nå i det siste får jeg en følelse av at det kan være dyrt å ha en Tesla som ikke har garanti. Dette gjør at jeg er redd for å kjøpe en brukt Tesla. :-\

Noen som har noe de vil legge til?

Helge Alm

Hei. Dette skrev en på facebook forleden dag (jeg har endret på noen skrivefeil..):
Ikke for å være slem mot eiere av eldre Tesla, men etter å ha vært endel bak fasaden på model S fra 2013 og oppover og sett alle endringene, er det noe jeg har lagt merke til opp til september 2015:
Kabling eller hardness er produsert i USA, mens kabling/hardness etter sept 2015 er produsert av Sumitomo i Japan. Flere av kontaktene i front og andre plasser som er utsatt for støv, salt osv. er gått fra å være åpne til å bli lukkede kontakter. Sikringsboks for interiør er flyttet fra Frunk og inn i bilen. Flere komponenter er erstattet med forbedrede utgaver. Oppheng på hele drive uniten ble endret med lansering av D bilene.
D biler uten P (performanse utgaver) har en total ulik drive unit bak med motor med skrå drev og opplagret inni selve girkassen. Fremre motor er lik i alle D over nye designet. Dette er deler som ikke nødvendigvis gir feil tidlig i livet, men som man nok vil merke etter som årene går. Selv hadde jeg ikke kjøpt S produsert før sept. 15 og ikke RWD og P versjoner, men kjøpt S70D, S75D, S85D, S90D eller S100D.
Selv lykkelig eier av X90D. Jeg hadde X Signatur reservasjon, men da den kun var PDL, ble den kansellert.

Kommentar fra meg: 5 års garanti/100.000 km. Utvidet garanti på batteri og drivenheter (motor) til 8 år med fri km. Kjøp gjerne brukt du. Og vil du være ekstra sikker, kjøp som vedkommende skrev S70D, 75D, 85D, 90D eller 100D.

Sitat fra: DrNox på torsdag 17. august 2017, klokken 13:36
Begynte å lese om Tesla etter min TM3 bestilling for ca 10mnd siden. Det første som slo meg var at folk som kjøpte Tesla byttet den ut og kjøpte en ny en..Det må vel tyde på at man liker produktet man får. Men nå i det siste får jeg en følelse av at det kan være dyrt å ha en Tesla som ikke har garanti. Dette gjør at jeg er redd for å kjøpe en brukt Tesla. :-\Noen som har noe de vil legge til?

DrNox

Kjøper jeg Tesla må det bli med AWD, ja. Vil også ha "luft" for å kunne heve den der det trengs. Vil absolutt ikke ta noen sjangser med understellet.

Er Tesla ok med tanke på forsikring -før og etter-. Altså kostnad på forsikring og bruk av den?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA