Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

AP 2.5 - noen som har konkret info?

Startet av El Pastor, onsdag 16. august 2017, klokken 17:26

« forrige - neste »

El Pastor

Ser at alle refererer til denne artikkelen: https://electrek.co/2017/08/09/tesla-autopilot-2-5-hardware-computer-autonomous-driving/

Og dette sitatet:
"The spokesperson also said that all Model S, Model X, and Model 3 vehicles being ordered today come with the new hardware."

Forstår da at folk har tolket det til at alle biler bestilt etter denne artikkelen dvs 9 august har denne oppgraderingen. Dette kan jo også tolkes som at alle biler som bygges etter denne datoen får dette. Har selv en X - bekreftet før denne datoen - men fortsatt ikke i produksjon, og er veldig nysgjerrig på om denne har AP2 eller 2.5. Selger vet ingenting, og sier at "dette har de ikke hørt om" osv. Noen som har fått skriftlig beskjed av Tesla om hvordan dette fungerer? Forstår at det er en relativt liten oppgradering, men er jo fortsatt interessant for oss som har biler i bestilling. Anyone?

EDIT: interessant teori - https://teslamotorsclub.com/blog/2017/08/15/the-model-3-needed-new-ap-hardware-but-not-for-the-reason-everyone-thinks/

olavxxx

#1
Selgeren min i Bergen sa at alle bestilt etter 8. august har AP2.5.
Jeg vet ikke om det betyr "låst design" eller bestilt..

Han skrev at det ikke er noe "big deal", jeg vet ikke om det kommer interiørkamera i AP2.5 model s/x.
Det man vet er at AP2.5 er litt raskere og har rendudant kabling (kanskje det er et krav for nivå 5 selvkjøring?).

Model 3 kommer med interiørkamera, ryktet er at det er for å kunne dele bilen på tesla sin kommende bildelingsring. Men jeg tenker jo at når de først har kamera i bilen bør det også brukes for innbrudsfilming, samt i tillegg bytte førerprofil osv. Kanskje man også kan legge inn "face unlock", slik at man både må ha en elektronisk nøkkel/tlf/rfid/whatever og i tillegg ha et kjent ansikt for å kunne kjøre bilen.

El Pastor

Takk for info! Skulle likt å vite om din selger satt på noe offisiell info fra Tesla, da det tydeligvis er flere andre selgere som mener de ikke har hørt noe om dette. Funnet noen på amerikanske forum som mener de har fått bekreftet 2.5 i biler før dette også. Vi får vel bare vente å se!

M@rtin

#3
Tja, bestilte 7. august og låste 11. august  ::)

I spec´n er det oppgitt kode "APF1" som skal stå for "autopilot v2 enhanced".
Det er, antar jeg, den nyere autopilot-versjonen som kom i oktober 2016.

Dette kan vel betyr at jeg er blant dem som ikke får den nye 2.5-versjonen?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

El Pastor

Hvordan har Tesla gjort slike ting før? Virker rart at de ikke implementerer siste versjon av hardware på biler som ennå ikke er bygget - uavhengig av bestillingsdato.

Hodetelefoner

Mulig de enn sålenge bare dytter i den ekstra saken i bilene til de som tar med full pakke. Men de endrer vel dette senere.
Mange av de som har bestilt selvkjøring får nok en oppgradering etterhvert :)

M@rtin

Sitat fra: KristofferH på torsdag 17. august 2017, klokken 21:45
Mange av de som har bestilt selvkjøring får nok en oppgradering etterhvert :)

Det er selvfølgelig et godt poeng, for det har ikke jeg bestilt  ::)

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

krokus

I min Final Invoice har autopilot kode APPB om det har noe å si...
Bestilt 29. mai, levering aug/sept.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

ChrisG

Jeg fikk nå epost fra en salgsrådgiver i Tesla. Han sier at alle biler bestilt etter 01.07.17 blir levert med HW 2,5. Håper dette stemmer! =) 

krokus

#10
- Oppgradert lader
- Mer standard interiørbelysning
- Forbedrede baksetet
- Evt. HW 2.5
- Luft

Er dette grunn nok til å kansellere og legge inn ny bestilling og ta tapet på 15k?
Synes det begynner å bli en del endringer nå.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

ludwig_holberg

Emm ja - men hva er dette forbedrede baksetet for noe?

Sitat fra: vegar_m på fredag 18. august 2017, klokken 13:55
- Oppgradert lader
- Mer standard interiørbelysning
- Forbedrede baksetet
- Evt. HW 2.5
- Luft

Er dette grunn nok til å kansellere og legge inn ny bestilling og ta tapet på 15k?
Synes det begynner å bli en del endringer nå.

El Pastor

Sitat fra: ChrisG på fredag 18. august 2017, klokken 13:23
Jeg fikk nå epost fra en salgsrådgiver i Tesla. Han sier at alle biler bestilt etter 01.07.17 blir levert med HW 2,5. Håper dette stemmer! =)

Så da har vi altså selgere som sier både 8/8 og 1/7 som cutoff på 2.5! Blir spennende å se hva som er riktig etter hvert...

jazzwheel

Har dere virkelig fått bekreftet dette på epost? Jeg fikk bare beskjed om at de ikke kunne uttale seg. Siste nytt tyder altså på at disse endringene ikke kom med på biler produsert før denne uka (mandag 21. august).

Somni

Sitat fra: vegar_m på fredag 18. august 2017, klokken 13:55
- Oppgradert lader
- Mer standard interiørbelysning
- Forbedrede baksetet
- Evt. HW 2.5
- Luft

Er dette grunn nok til å kansellere og legge inn ny bestilling og ta tapet på 15k?
Synes det begynner å bli en del endringer nå.

Kastet inn håndkle (15.000) jeg ja. Ble alt for mye nytt og spennende. I tillegg har jeg et håp om prisendring i slutten av året, men det får ev. bli en bonus.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA