Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder/erfaring med nytt baksete?

Startet av HelectriC, onsdag 16. august 2017, klokken 12:43

« forrige - neste »

HelectriC

Er det noen som har sett eller hørt noe om biler som blitt levert med det nye baksete som kom i designstudio for noen uker siden? Burde ihvertfall finnes noen biler i USA? Jeg kan ikke finne noe info. Og om det er kommet noen andre endringer i bilene i samme slengen? Pleier ofte å være noen fler endringer koblet sammen.
ioniq 5

ChrisG

Jeg har ikke klart å finne noe informasjon om disse ennå. Hører de skal ha bedre stopping og sittekomfort enn de gamle. Håper det dukker opp noen bilder snart!

HelectriC

Lurer på hvor kjapt amerikanerne får biler når de bestiller? Burde gå vesentlig kortere tid til levering når man kutter ut transport med skip. Merkelig at ingen fått noen bil ennå (eller at noen fått se noe og poster bilde på TMC)
ioniq 5

krokus

Jeg er VELDIG interessert i å vite om de har lettere tilgang til ISOFIX på disse setene. Har riktignok bare testet i bil med skinnseter, og synes festene satt veldig langt inn under setet. Vanskelig å komme til og klikke på.
Har bestilt bil med inkluderte stoffseter. Samme problematikk her?
Håper noen kan dele info om eventuelt endringer på ISOFIX-posisjon på oppgraderte bakseter.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

bjornb

På vår besafe stol så fulgte det med isofix føringer som en setter inn først, greit å få inn isofix armene da.
Tilsvarende disse (sort plast):
http://lilleprinsen.no/Cybex-isofix-foringer
Tesla Model YP - tidl.: Model Y LR, Model S 90D

krokus

Tusen takk for tips!
Det ville hvert fall blitt enda mer benplass for barna hvis festene ikke satt så langt inn under setet. Så hadde vært fint å få bekreftet om det er uforandret eller ikke på de nye baksetene :-)
Men takk for tipset! Blir nok noen sånne uansett!  :+1:
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

HelectriC

Sitat fra: bjornb på fredag 18. august 2017, klokken 20:34
På vår besafe stol så fulgte det med isofix føringer som en setter inn først, greit å få inn isofix armene da.
Tilsvarende disse (sort plast):
http://lilleprinsen.no/Cybex-isofix-foringer

Eneste problemet er at skinnet da blir enda mer krøllete når du etterpå tar de vekk.
ioniq 5

lunitiks

Da jeg prøvde å stappe inn sånne måtte jeg gi meg til slutt da det begynte å føles som jeg holdt på å rive hull i setet... Det er etter min mening alt for trangt mellom putene
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

krokus

Det er akkurat denne opplevelsen (trangt mellom putene, fester langt inn under) jeg ønsker å vite om er forandret ved de oppgraderte standardsetene som kom i sommer.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Øyvind.h

Kanskje de går for samme løsning som på x`en? Dvs en flapp som kan vippes opp slik at man ikke trenger presse skinnet så hardt.
Tror det er mange med S og isofix-seter som har laget flenger. Meg selv inkludert, og en i familien...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 18. august 2017, klokken 21:34
...
Tror det er mange med S og isofix-seter som har laget flenger. Meg selv inkludert, og en i familien...
Tiltredes
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

C-Zero

Tesla Model X 75D. Bestilt 31.07.2017. Bekreftet 07.08.2017.
Citroen C-Zero 2011-2016

msater

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 18. august 2017, klokken 21:34
Kanskje de går for samme løsning som på x`en? Dvs en flapp som kan vippes opp slik at man ikke trenger presse skinnet så hardt.
Tror det er mange med S og isofix-seter som har laget flenger. Meg selv inkludert, og en i familien...
Jeg har prøvekjørt 5 og 6-seter av X. Kun 6-seteren som hadde den "flappen", mulig det kun finnes på de elektriske setene.
BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

daktari

De nye baksetene i S gjør vel at man sitter lavere, og dermed får litt mer plass til hodet. Men får man også mindre stopping så de blir hardere?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA