Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nærmer meg siste mulighet til endringer i config - noen spørsmål

Startet av bergie, mandag 14. august 2017, klokken 23:20

« forrige - neste »

bergie

Nærmer meg siste frist for endringer i konfig på bestillingen av X75D og har noen spørsmål.

Har i utgangspunktet planer om å bestille en helt standard bil - uten premium-pakken. Ut fra hva som står listet i konfiguratoren er det ingenting jeg ser veldig behov for. Inkluderer pakken noe som ikke er listet der som jeg burde vite om?

Hvordan fungerer frontdørene når man ikke har premium? Kommer da dørhåndtaket ut slik som på model s?

Så noe småtteri, er følgende inkludert i standard-pakken?

  • 12v uttak i bagasjerom
  • Koppholdere for rad to bakende av midtkonsoll

En siste ting av ren nysgjerrighet: Om du kunne valgt ett enkelt tilvalg på Model X, hva ville du valgt? Skinn, premium, AP eller 6/7-seter ?

/Andreas
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

krister461


Elkjell

Ett enkelt tilvalg

Ap , adaptiv cruise control er behagelig i hverdagen , selvstyring topp på motorvei.


bergie

AP frister veldig. Gjelder bare å få overtalt hun som skal betale den andre halvparten...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

Nasatech

Hei Andreas. AP er helt klart viktigst. Har AP, 6-seter og premium og veldig fornøyd, men skulle jeg valgt bare 1 ting så måtte det blitt AP.

Usikker på om dørene går opp med dobbeltklikk på de uten premium, men håndtakene kommer ikke ut. Man må presse på de og da går døren opp. Som på premium, men der kan man ha de på auto og også åpne fra nøkkelen (usikker på om det siste også går uten premium).

Husk at AP også må være der for adaptive cruice og for summon.

bergie

Sitat fra: Nasatech på mandag 14. august 2017, klokken 23:33
Usikker på om dørene går opp med dobbeltklikk på de uten premium, men håndtakene kommer ikke ut. Man må presse på de og da går døren opp. Som på premium, men der kan man ha de på auto og også åpne fra nøkkelen (usikker på om det siste også går uten premium).

Takk for svar.

Om jeg forstår deg rett, så er det eneste tillegget når det kommer til dører i premiumpakken at de kan åpnes automatisk når jeg nærmer meg bilen? Og at lukking skjer automatisk når jeg trykker inn bremsen (og passasjerdøra kan lukkes fra skjerm) selv uten premium?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

Nasatech

Sitat fra: bergie på mandag 14. august 2017, klokken 23:43
Sitat fra: Nasatech på mandag 14. august 2017, klokken 23:33
Usikker på om dørene går opp med dobbeltklikk på de uten premium, men håndtakene kommer ikke ut. Man må presse på de og da går døren opp. Som på premium, men der kan man ha de på auto og også åpne fra nøkkelen (usikker på om det siste også går uten premium).

Takk for svar.

Om jeg forstår deg rett, så er det eneste tillegget når det kommer til dører i premiumpakken at de kan åpnes automatisk når jeg nærmer meg bilen? Og at lukking skjer automatisk når jeg trykker inn bremsen (og passasjerdøra kan lukkes fra skjerm) selv uten premium?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, tror det. Har premium selv, så her må noen verifisere. Døren går også automatisk igjen når man går ut fra bilen og går noen meter unna. Dog bare førerdøren. Tror kanskje det også er premium.

Da jeg kjøpte bilen så var premium:
- Alcantara på Dash
- Alcantara i tak
- HEPA filter og bio defence mode
- Ventilerte seter
- Automatiske dører
- "Lyspakke"

De har jo endre noe på dette så veldig usikker nå, men dørene på X er elektriske selv uten. Der er jeg sikker på. Elektriske, men ikke automatiske.

bergie

Sitat fra: Nasatech på mandag 14. august 2017, klokken 23:47

Ja, tror det. Har premium selv, så her må noen verifisere. Døren går også automatisk igjen når man går ut fra bilen og går noen meter unna. Dog bare førerdøren. Tror kanskje det også er premium.

Da jeg kjøpte bilen så var premium:
- Alcantara på Dash
- Alcantara i tak
- HEPA filter og bio defence mode
- Ventilerte seter
- Automatiske dører
- "Lyspakke"

De har jo endre noe på dette så veldig usikker nå, men dørene på X er elektriske selv uten. Der er jeg sikker på. Elektriske, men ikke automatiske.

Tydelig at premium er veldig endret ja. Forstår det sånn at ventilerte seter er utgått og at lyspakken nå er standard.

For meg ser det da ut til at kun Hifi og (delvis) HEPA virker interessant i premium. Men det er neppe nok til at jeg vil tyne budsjettet ytterligere.

Får jobbe videre med å overtale frøkna angående AP.

Hva med 12v i bagasjerom og koppholdere, noen som vet om dette er standard? La ikke merke til om det var uttak i bagasjerommet på demobilen jeg lånte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

spirrevipp

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Nasatech på mandag 14. august 2017, klokken 23:33Usikker på om dørene går opp med dobbeltklikk på de uten premium, men håndtakene kommer ikke ut.
Dobbeltklikk gjør ingenting uten premium.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#10
Sitat fra: Nasatech på mandag 14. august 2017, klokken 23:47
Sitat fra: bergie på mandag 14. august 2017, klokken 23:43Om jeg forstår deg rett, så er det eneste tillegget når det kommer til dører i premiumpakken at de kan åpnes automatisk når jeg nærmer meg bilen? Og at lukking skjer automatisk når jeg trykker inn bremsen (og passasjerdøra kan lukkes fra skjerm) selv uten premium?
Ja, tror det. Har premium selv, så her må noen verifisere.
Trykking på bremsepedalen lukker førerdøra, ja. Alle dørene kan åpnes/lukkes fra skjermen (untatt frunk, som kun kan åpnes).

Sitat fra: Nasatech på mandag 14. august 2017, klokken 23:47Døren går også automatisk igjen når man går ut fra bilen og går noen meter unna. Dog bare førerdøren. Tror kanskje det også er premium.
Tror det er premium. Man kan derimot trippelklikke på foben for å lukke alle dører (untatt frunk).
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

bergie

Sitat fra: spirrevipp på tirsdag 15. august 2017, klokken 07:25
12v i bagasjerom og koppholdere er standard.
Topp! Takk for svar!

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 15. august 2017, klokken 08:04
Trykking på bremsepedalen lukker førerdøra, ja. Alle dørene kan åpnes/lukkes fra skjermen (untatt frunk, som kun kan åpnes).

Sitat fra: Nasatech på mandag 14. august 2017, klokken 23:47Døren går også automatisk igjen når man går ut fra bilen og går noen meter unna. Dog bare førerdøren. Tror kanskje det også er premium.
Tror det er premium. Man kan derimot trippelklikke på foben for å lukke alle dører (untatt frunk).
Takk for tilbakemelding. Trodde alt dette var premium, så veldig positivt overrasket!
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA