Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

lading med ArticRoads hurtiglader

Startet av Ove Braathen, mandag 14. august 2017, klokken 21:01

« forrige - neste »

Ove Braathen

Hei

I dag fikk jeg gleden av å teste articroad sin hurtig hurtiglader på vestby, denne er på 120kw så jeg var veldig spent, og det var artic road også så nå i ettermiddag møtte jeg en hyggelig nordlending fra artic road ( sorry jeg glemte navnet)der som ville sjekke dette også

Startet lading på 36% og bilen var kjørt varm og vel så det. Legger ved bilder som forsåvidt sier sitt, litt skuffet for at bilen ikke kunne ta imot mer til å begynne med, siden det var snakk om 80kw lading ? Men imponerende at den holdt seg høyt hele tiden ...har opel ( GM) strupet noe her ?

Høyeste effekt sett var på 57kw men fikk ikke tatt bildet , det svingte opp og ned hele tiden i begynnelsen

Forøvrig sier denne artikkelen at den bare tar 50kw
https://www.tu.no/artikler/ampera-e-far-samme-lading-som-bolt/366087



Jeg har fått låne ett kort av AC nå og skal teste og prøve å dokumentere mer.











Sent from my iPhone using Tapatalk

kammiz

Så bra at noen endelig har testet!!

Legg ut dette på Chevy bolt facebook gruppa!! Mange der har ventet lenge på dette.

Var det 50-55 helt til den passerte 60 prosent?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

torer2

Sitat fra: kammiz på mandag 14. august 2017, klokken 22:38
Så bra at noen endelig har testet!!

Legg ut dette på Chevy bolt facebook gruppa!! Mange der har ventet lenge på dette.

Var det 50-55 helt til den passerte 60 prosent?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Jeg opplevde en kraftig reduksjon ved 50% (37kW). Jeg har en mistanke om at temperaturen på batteriet virker inn.

kammiz

Hmm det var jo ikke helt positivt

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ove Braathen

Sitat fra: kammiz på mandag 14. august 2017, klokken 22:38
Så bra at noen endelig har testet!!

Legg ut dette på Chevy bolt facebook gruppa!! Mange der har ventet lenge på dette.

Var det 50-55 helt til den passerte 60 prosent?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Lå tett opp til 45 ish på 65% var endel svinging +- 5 kw
La merke til en annen ting også , når bilen var i gang etter at jeg hadde startet lading gikk efekten ned nesten 10kw ( uten klima på)
Og når jeg skrudde av spratt den opp igjen, skal teste dette mer nestegang jeg er tom :)

Orbit

Sitat fra: kammiz på mandag 14. august 2017, klokken 23:17
Hmm det var jo ikke helt positivt
....men er ikke det helt forventet!?! Det er jo allerede rapportert at effekten går dramatisk ned rundt 50-55% SOC på 50kW-ladere, og raskere ladere kan jo ikke gjøre noe med dette så lenge bilen ikke vil/tåler mer....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bno


Ipadjove


kammiz

Sitat fra: Orbit på mandag 14. august 2017, klokken 23:33
Sitat fra: kammiz på mandag 14. august 2017, klokken 23:17
Hmm det var jo ikke helt positivt
....men er ikke det helt forventet!?! Det er jo allerede rapportert at effekten går dramatisk ned rundt 50-55% SOC på 50kW-ladere, og raskere ladere kan jo ikke gjøre noe med dette så lenge bilen ikke vil/tåler mer....
Full pupp til 60 ish var min oppfatning

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer


bno

#10
Så , hvorfor i min uvitenhet, er det en slik begrensning når regen kan makse på 70? Er det konservatisme hos GM slik at om vi er mange nok så vil det kunne påvirke Opel til å revurdere og foreta eks. vis en OTA oppgradering som kunne øker lade farten dvs. hardware messig er dette i dag varetatt på eksisterende biler??

Counterpointer

Sitat fra: bno på tirsdag 15. august 2017, klokken 21:47
Så , hvorfor i min uvitenhet, er det en slik begrensning når regen kan makse på 70? Er det konservatisme hos GM slik at om vi er mange nok så vil det kunne påvirke Opel til å revurdere og foreta eks. vis en OTA oppgradering som kunne øker lade farten dvs. hardware messig er dette i dag varetatt på eksisterende biler??
Personlig tror jeg ikke det går å påvirke Opel til å endre på ladefart, i selve begrepet konservativ ligger det å ikke endre på ting, men gjøre som det har blitt gjort.

Analysen er nok riktig. GM setter opp lading for minimal belastning. Dette miniserer reklamasjon og fører til senkede utgifter. Money talks...

Ipadjove

Skulle funnet en veldig lang veldig bratt bakke og sjekket om bilen kan regenere max over lengre tid :D

Counterpointer

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:24
Skulle funnet en veldig lang veldig bratt bakke og sjekket om bilen kan regenere max over lengre tid :D
Du bor på Vestlandet det er jo fjell overalt !

Ipadjove

Ja, men har ikke funnet noen som kan gi meg 70kW over litt tid...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA