Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lista över fel och annat som nya ägare borde kontrollera

Startet av dc, tirsdag 29. august 2017, klokken 11:10

« forrige - neste »

dc

Det finns en lång tråd med feil og mangler.
Men vad ska nya ägare tänka på vid leverans?

Jag tänkte att en lista kan passa så vi vet vad vi ska se på.

Inspill?

Counterpointer

Er vel ikke noen liste egentlig.

Se nøye over interiøret for dårlig taktrekk eller skader som noen har hatt.

Kanskje forsikre seg at en har fått med type 2 kabel og gummimatter.

Min bil har vært feilfri ved levering, kun buggs i infotainmentsystemet som er noe .

dc

Tack, goda tips.
Några tankar om infotaiment/dator/annen elektronik?

Jag kanske kan samla de tills en lista senare.

Ipadjove

Greit å vite at om midtskjermen låser seg/går i svart, er restart slik: hold inne 'home' + 'spole fremknappen' noen sekunder.

bno

Sikkert greit med en slik liste, men denne trodde jeg var grei. Kanskje en ny liste vil bli bedre. Vet ikke, men da blir det flere lister å tråkke igjennom?og det synes jeg blir lite hensiktsmessig? Kun en miningsytring uten noen dypere tanker... ;D
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33729.135.html

dc

Det är säkert helt korrekt.
Tanken var att skapa en lista med x antal punkter att se på vid leverans.
Men den tråden är bra.

Trond.m

Ved levering er det bare en ting som er viktig slik jeg ser det. Gå over bilen nøye og sjekk om det er overflate-skader i lakk, tekstiler etc både utvendig og innvendig. Det er vanskelig å komme tibake dagen etter å si at det var en liten bulk eller ripe da du fikk den. Alt annet som du åpenbart ikke selv har skyld i kan du reklamere på i etterkant og kreve erstatningsbil ved reparasjon. Man har ikke noe å hente på å nekte å overta bilen og den er jo allerede betalt. Sånn sett er det ikke noe mer å passe på ved utlevering av Ampera-e enn en hvilken som helst annen bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA