Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgradere til LTE?

Startet av Thor2014, mandag 14. august 2017, klokken 16:04

« forrige - neste »

Thor2014

Jeg opplever noen ganger at bilen har Edge, mens telefonen har 4G.
Når bilen har Edge slutter kart og Spotify å virke.

Bør jeg oppgradere bilens modem, koster ca 6000kr har jeg hørt?
Eller kjøpe ruteren under som koster 1000kr?

https://www.komplett.no/product/833337/mobil/mobil-konferanse/mobilt-bredbaand/tp-link-m7350-lte-advanced-mobile-wifi

Muffinman

Tja, si det. Du må jo ha et mobildata simkort til den ruteren, og da ryker du vel på noen hundre i måneden i tillegg.

Kristian O

Bruk mobilen som ruter. Det e min plan når eg merker behovet.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Thor2014

Jeg har 8gb data i abonnementet gjennom jobben med et ekstra datakort. Hvor mye bruker bilen vanligvis i mnd med litt Spotify etc?

Trond.Strom

Jeg trodde WIFI var deaktivert under kjøring? min kobler ikke lenger opp mot mobilen tror jeg. Ikke kjørt bilen noe særlig denne sommeren så ikke lagt merke til om jeg streamer over 3g/edge eller wifi/4g på mobilen


kvkleppe

Har oppgradert min P85+ til LTE, og angrer definitivt ikke. Bedre dekning og kart/spotify lastes raskere.

Nuvolari

Sitat fra: Trond.Strom på tirsdag 15. august 2017, klokken 13:26
Jeg trodde WIFI var deaktivert under kjøring? min kobler ikke lenger opp mot mobilen tror jeg. Ikke kjørt bilen noe særlig denne sommeren så ikke lagt merke til om jeg streamer over 3g/edge eller wifi/4g på mobilen

Det er aktivert igjen. Men du må aktivere det etter at du har begynt å kjøre.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Thor2014

Må man manuelt koble til wifi? Hjemme går det automatisk når bilen er innenfor dekning.

DaTwister

Betal oppgradering, det vil du ikke angre på. En av de bedre investeringer jeg har gjort på bilen.

Thor2014

Det er kanskje det beste. Kjørte 30 min nå med hotspot på og bilen koblet seg ikke til den.

Øggen

Som nevnt tidligere må du FYSISK koble deg til wifi ETTER du begynne å kjøre.
Start turen, trykk på wifi symbolet, vent til nettet blir funne. Trykk på ønska nett og Voila, tatu tada funka det.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

twinpeaks

Jeg er også veldig fornøyd med oppgradering til LTE. Oppgraderte i sommer nettopp. Jeg opplever store forskjeller, særlig i landlige strøk i Värmland (Sverige), men delvis også i Norge. Tidligere var det ikke mulig å bruke Spotify eller TuneIn her (dårlig Edge-dekkning). Nå komplett dekning med 4G og ingen avbrudd i streaming.
Jeg valgte å oppgradere siden jeg forventer at denne utviklingen vil fortsette og dekningsgrad med 4G vil øke, mens 3G reduseres sakte, men sikkert (og økes i hvert fall ikke).

Gesendet von meinem Moto G (4) mit Tapatalk

"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

Elbil fundamentalist

Jeg valgte å oppgradere til 4G. Fikk det utført på Skøyen i begynnelsen av april. Under en uke ventetid og S75D loaner  :+1:

I sommer har jeg sluppet Spotify "hakking" og oppdatering av kart går flytende, i motsetning på 3G/Edge  hvor det var ofte var problemer med å bruke Spotify og kart samtidig.

Betalte 5.400kr og prisen ser nå ut til å ha økt 10% og den prisen vil vel fortsette å stige ettehvert som 3G blir dårligere og oppgradering blir mer og mer nødvendig.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Christiansen

Bestilt Model S 75D, levering August-September

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Christiansen på søndag 20. august 2017, klokken 12:40
Nye biler leveres vel med 4G?
ja, ny biler har blitt levert med LTE en god stund nå. Kom våren 2016
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA