Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aksellast/LI på X75 med oppgradert ytelse

Startet av Cries, onsdag 23. august 2017, klokken 22:23

« forrige - neste »

Cries

Jeg har bestilt en X75, og skal bestille vinterdekk for denne. For å ha kontroll på hvilke felger som er godkjent for vekten, lurte jeg på om det er noen her som har hentet ut ny X75 med oppgradert ytelse ila August som kan si hva som står i vognkortet deres?

Aksellast bak=?
LI foran/bak= ?/?

Jeg har sett på flere X75 (og X60) som har noe forskjell i aksellast bak, og det er derfor jeg er usikker på om den nye ytelsen har endret tillatt aksellast bak.

Teslus

Hei!

Jeg gikk inn på teslastats.no og hentet et VIN til en X 75D som ble levert ut i august. LI foran: 102, LI bak: 106.

Sjekk ut all info om kjøretøyet på vegvesen sin side: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop+og+salg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJXCCE20HF046426

Håper det hjelper  :)

nie

Sitat fra: Cries på onsdag 23. august 2017, klokken 22:23
Jeg har bestilt en X75, og skal bestille vinterdekk for denne. For å ha kontroll på hvilke felger som er godkjent for vekten, lurte jeg på om det er noen her som har hentet ut ny X75 med oppgradert ytelse ila August som kan si hva som står i vognkortet deres?

Aksellast bak=?
LI foran/bak= ?/?

Jeg har sett på flere X75 (og X60) som har noe forskjell i aksellast bak, og det er derfor jeg er usikker på om den nye ytelsen har endret tillatt aksellast bak.
Når det gjelder disse tingene surrer Tesla fælt.
I de norske typegodkjenningene har Tesla pleid å melde inn den LI som står på de hjulene som bilen blir bestilt og levert med. Dette medførte bl.a. at Model S 85D levert på 19" fikk LI 102 i vognkortet mens en tilsvarende bil levert på 21" fikk oppgitt lavere krav til LI i vognkortet, tilpasset hva dekkene på den leverte bilen faktisk tilfredsstilte. Dette medførte at det var vanskelig å finne 21" dekk som tilfredsstilte vognkortets krav til LI dersom man ønsket å bytte fra 19" til 21" etter levering.

Jeg ville ha ventet med dekk-kjøp inntil bilen er levert og jeg får sjekket vognkortet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA