Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Filmer om nye 2017 e-Golf

Startet av Pippus, lørdag 17. juni 2017, klokken 21:01

« forrige - neste »

Pippus

I påvente av min egen nye bil, sitter jeg ofte å sjekker Youtube for relevante nye filmer om nye 2017 e-Golf. Fant nettopp disse. (Full fart på vei og test av ladehastighet) Enjoy 8)
https://www.youtube.com/watch?v=YqSJiNdcHpk
https://www.youtube.com/watch?v=8Ky3qtYBFIE

ohowl

Et par ting som slår meg med den øverste videoen;

For det første må enten bil eller lader være defekt, for den 24kWh-leafen min lader raskere enn det der.

For det andre virker det som om karen faktisk _forsøker_ å få det hele til å se så klodrik ut som mulig, særlig da han dro beskyttelseshetten til CCS-porten helt av...
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

eivhelle

#2
Dårlig hastighet på den hurtigladeren der. Normalt ligger man i nærheten av 40kW på SOC under 80%.

Første gang jeg testet hurtiglading fikk jeg følgende forløp. (Effektkurven ble regnet ut fra tid og levert energi og ble nok litt påvirket av at oppdateringen av displayet på hurtigladeren var litt ujevn) (Det er også et dropp i effekt som skjedde samtidig med at en annen bil startet å lade på hurtigladeren ved siden av)

Ladet i 22 minutter fra 53 til 90 % SOC
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

viggosk

Nå skal det sies at han har kjørt rimelig hardt på Autobahn før han lader så jeg regner med litt varmetap på ladingen.


Sitat fra: ohowl på lørdag 17. juni 2017, klokken 21:11
Et par ting som slår meg med den øverste videoen;

For det første må enten bil eller lader være defekt, for den 24kWh-leafen min lader raskere enn det der.

For det andre virker det som om karen faktisk _forsøker_ å få det hele til å se så klodrik ut som mulig, særlig da han dro beskyttelseshetten til CCS-porten helt av...

Pippus

Sitat fra: eivhelle på lørdag 17. juni 2017, klokken 23:10
Dårlig hastighet på den hurtigladeren der. Normalt ligger man i nærheten av 40kW på SOC under 80%.

Første gang jeg testet hurtiglading fikk jeg følgende forløp. (Effektkurven ble regnet ut fra tid og levert energi og ble nok litt påvirket av at oppdateringen av displayet på hurtigladeren var litt ujevn) (Det er også et dropp i effekt som skjedde samtidig med at en annen bil startet å lade på hurtigladeren ved siden av)

Ladet i 22 minutter fra 53 til 90 % SOC
Eivhelle: Jeg er behørig imponert over hvor mye(og detaljert) statistikk du viser frem gjennom dine innlegg. Nuvel..det jeg tenker på her er at du beskriver en "dropp" i effekt. Slik jeg ser det beskriver grafen en parabel graf som viser et avvik i ØKT effekt(mlm 76-77). Hvis dette gjenspeiler en "dropp", så kommer dette mlm. 66-76 og hvis grafen viser en ladetid på 22 minutter , så har "den andre bilen" ladet i særdeles kort tid. Hva er det jeg ikke ser her...?

eivhelle

Sitat fra: Pippus på søndag 18. juni 2017, klokken 19:00
Sitat fra: eivhelle på lørdag 17. juni 2017, klokken 23:10
Dårlig hastighet på den hurtigladeren der. Normalt ligger man i nærheten av 40kW på SOC under 80%.

Første gang jeg testet hurtiglading fikk jeg følgende forløp. (Effektkurven ble regnet ut fra tid og levert energi og ble nok litt påvirket av at oppdateringen av displayet på hurtigladeren var litt ujevn) (Det er også et dropp i effekt som skjedde samtidig med at en annen bil startet å lade på hurtigladeren ved siden av)

Ladet i 22 minutter fra 53 til 90 % SOC
Eivhelle: Jeg er behørig imponert over hvor mye(og detaljert) statistikk du viser frem gjennom dine innlegg. Nuvel..det jeg tenker på her er at du beskriver en "dropp" i effekt. Slik jeg ser det beskriver grafen en parabel graf som viser et avvik i ØKT effekt(mlm 76-77). Hvis dette gjenspeiler en "dropp", så kommer dette mlm. 66-76 og hvis grafen viser en ladetid på 22 minutter , så har "den andre bilen" ladet i særdeles kort tid. Hva er det jeg ikke ser her...?
Dippen skyldes nok et kortvarig avbrudd hvor det ikke blir levert noe særlig med strøm. Jeg tok litt for få snapshots til å få nok detaljer. Men så hadde jeg heller ikke forventet å se noen dipp underveis heller.

Det mest interessante med dette forsøket, er at ladeeffekten ser ut til å være noe høyere enn for gammel modell mellom 80 og 90% SOC.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Pippus


Pippus

...og en til. gjelder 190 km mod., mer er relativt informativt uavhengig av dette:
https://www.youtube.com/watch?v=4M3Es7GwNnc

Pippus


DrNox


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA