Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bollinger B1

Startet av Counterpointer, fredag 11. august 2017, klokken 09:58

« forrige - neste »

Cral

Joda, men jeg hadde ikke forventet så dyrt.

Rivian forventer jeg at blir dyr, det er mer påkostet bil, men så blir den kanskje bygget litt mer automatisert?

De prøver vel forøvrig å treffe på ca $70k som startpris?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Counterpointer

Sitat fra: Cral på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 07:39
Joda, men jeg hadde ikke forventet så dyrt.

Rivian forventer jeg at blir dyr, det er mer påkostet bil, men så blir den kanskje bygget litt mer automatisert?

De prøver vel forøvrig å treffe på ca $70k som startpris?
Rivian blir i forhold til hva du får, mye billigere. De er en mye større produsent og har en helt annen backing.

De har siktet mot 70k $ ja, men det er med intensiver og minste batteri. Må nok opp på 8-900 k kr for den når/hvis den kommer hit.

Skjønner at du trodde Bollinger skulle bli billigere, men det har ingen sagt.

Amatøren

Dette er biler som er bygget for mer enn bare å kjøre på asfalterte veier, men mer røff bruk. Det koster vel ekstra å lage biler så de tåler det.

De er jo ikke tjent med å lansere slike 'arbeidsbiler' hvis de ikke tåler litt offroad kjøring og noen traktorveier.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Det er mye høy spesifisering av matrialer og gjennomgående høy kvalitet på Bollinger.
Har noen likheter med Arctic truck ombygginger som koster skjorta.

Ansjosfilet

Ford Raptor tåler å bli brukt i terrenget og koster rundt $50k. Så Bollinger er svindyr. Det lå vel egentlig i navnet, ellers kunne de kalt den Prosecco.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Counterpointer

Den beste terrengbilen er Lada Niva, uten at det  gjør at jeg ville hatt den

kaiat

Om noen ønsker seg en real elektrisk terrengbil, så finnes det et firma i Nederland som konverterer fabrikknye Land Cruiser 70 til el-drift: https://www.tembo4x4-elv.com/

Hovedmålgruppen er nok gruveindustrien, og prisen er ukjent (neppe billig...).

Arctic Trucks er norsk forhandler og skal visstnok kunne bygge om selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA