Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke legg bilnøkkel i bagasjerommet

Startet av S4e, torsdag 10. august 2017, klokken 22:11

« forrige - neste »

S4e

Hadde mye å bære på - kasser og hadde lagt jakken på toppen. Åpnet bagasjerommet, la kassene inn med jakken på toppen og lukket...

Det skulle jeg ikke ha gjort!  Bagasjerommet ble låst når jeg lukket igjen, bildørene var enda ikke låst opp og bilnøklene virket ikke fra innsiden. I jakken lå også mobilen som kunne låst opp bilen med app.

Var heldigvis ikke så langt hjemmefra hvor jeg hadde ekstra nøkkel - men da er dere andre advart!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Counterpointer


Kadett 1100 1971

Testet det jeg også :-)
Nøkkel og mobil i bagasjerommet, og bakluken lukket igjen.
Reservenøkkel måtte hentes.

/Stein

bno


Ampera

Samme greia med Ampera, så GM har ikke lært noe siden 2012:) men Ampera-e har jo onStar de kan låse opp bilen for deg, hvis en har noe å ringe med da :)

Resistance

Ville det ikke her hjulpet å trykke inn knappen på dørhåndtakene for å låse opp bilen? Er ikke det en del av keypass? Men..jeg vil jo egentlig ikke at det skal fungere om bilen er utenfor og jeg er rett i nærheten og f.eks. ikke ser bilen. Erfaringer med avstand her?
Volkswagen Passat 1.9 Tdi 2006
Kontrakt Opel Ampera-e blå 03/10-16 Levert 11. August 2017

S4e

Sitat fra: Resistance på tirsdag 15. august 2017, klokken 09:38
Ville det ikke her hjulpet å trykke inn knappen på dørhåndtakene for å låse opp bilen? Er ikke det en del av keypass? Men..jeg vil jo egentlig ikke at det skal fungere om bilen er utenfor og jeg er rett i nærheten og f.eks. ikke ser bilen. Erfaringer med avstand her?

Nei - det virket ikke. Avstand er nok for stor.
Bagasjerommet er tydeligvis heller ikke dekket av innvendig sensor, som varsler hvis du forlater bilen og nøkler ligger i bilen.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Krisw

Jeg har en annen erfaring.

Ved et par anledninger har jeg klart å legge nøkkelen i bagasjerommet uten å åpne dørene først. Da tuter bilen min fort tre, fire ganger. Bagasjerommet forblir rett nok låst, men førerdøren låses opp automatisk. Merkelig at ikke det samme skjedde hos deg...

S4e

Bilen tutet for meg også. Ikke sikker på at jeg prøvde førerdøren. Tror nok jeg prøvde kun bakdørene...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA