Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal selge bilen privat- Hvordan gjøre det trygt?

Startet av Tai, onsdag 09. august 2017, klokken 23:54

« forrige - neste »

Tai

Så ble det bestilt ny bil her hos oss også ;D. Helt ut av det blå fant vi ut at vi ville ha oss en X. Det betyr at den grønne må forlate familien og finne nye eiere. Men hvordan gjør man det trygt?

Jeg har aldri solgt en bil som er verd 450 000,- og som i tillegg er en rakett! Man vil jo ikke slippe hvem som helst til bak rattet og ihvertfall ikke uten å forsikre seg om at vedkommende ikke herper bilen eller verre...

Så hva gjør folket? Ber om sertifikat og tar bilde? Sitter på under prøveturen? Ser an folkene som kommer for å prøvekjøre? Ber om bevis på finansiering?

Gleger meg til ny bil men gruer meg skikkelig til denne prosessen!! All hjelp mottaes med største takknemlighet!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

jkirkebo

Sitat fra: Tai på onsdag 09. august 2017, klokken 23:54
Så ble det bestilt ny bil her hos oss også ;D. Helt ut av det blå fant vi ut at vi ville ha oss en X. Det betyr at den grønne må forlate familien og finne nye eiere. Men hvordan gjør man det trygt?

Bytter den inn hos Tesla? Hvor mye ville de gi for den?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

spirrevipp

Sitt på og behold nøkkelen i lomma, så er du sikker. Hvis noen reagerer på det så kan du bare sende dem på dør.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

turfsurf

Ja, dette er enkelt. Sitt på. Lenge siden jeg har latt noen ta en prøvetur m.t.p. bilkjøp uten meg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

lunitiks

Enig, sitt på. Er det en kjøper som ikke har hatt Tesla før så vil vedkommende helt sikkert også sette pris på "omvisningen"
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

nie

Jeg har nettopp solgt privat.
Hadde kun to prøvekjøringer og satt i passasjersetet på begge turene.
Det var aldri noe tema at bilen skulle prøves uten meg og dersom spørsmålet i det hele tatt hadde kommet opp ville jeg blitt litt skeptisk.
Begge prøveturene ble en hyggelig prat med kjekke mennesker hvor jeg fortalte om bilen og de spurte om det de lurte på.
Ingenting å frykte men vær med og sitt på.

Tai

Tusen takk for gode svar  :). Det er jo selvsagt fornuftig å sitte på under prøvekjøring. Har aldri gjort det ved tidligere salg, men så har jeg aldri solgt en så dyr bil privat heller  ;)

Var det greit å selge privat? Tok det lang tid å selge og fikk dere grei pris?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

E_S

Be om å få se førerkort først, sitt på selv. Da går det så bra så. :) Aldri prøvekjøring uten å være med selv.


Skal kjøper låne med sikkerhet i bilen er det litt "dill" for å gjennomføre, men dette forklarer banken som gir lånet.
:)

Kilroy

Jeg solgte min uten å sitte på, men jeg ser alltid an personene, dette var en veldig oppegående, voksen mann som hadde min fulle tiltro, jeg hadde også sjekket han opp på forhånd. Prøvekjøringen gikk fint og han kjøpte bilen. Lykke til med salget, er nok lurt å legge seg lavere enn tilsvarende på finn.no, de fleste er priset for høyt slik jeg ser det.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

jkirkebo

Jeg solgte min via Veland Auto i Fredrikstad. Kostet meg 9000,- men jeg slapp alt styret. Det er mange som tilbyr tilsvarende tjeneste, bruk i så fall en med godt rykte og som satser på elbiler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

keepitsimple

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 10. august 2017, klokken 16:01
Jeg solgte min via Veland Auto i Fredrikstad. Kostet meg 9000,- men jeg slapp alt styret. Det er mange som tilbyr tilsvarende tjeneste, bruk i så fall en med godt rykte og som satser på elbiler.
Hvem satte priset?
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

jkirkebo

Sitat fra: keepitsimple på torsdag 10. august 2017, klokken 16:19
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 10. august 2017, klokken 16:01
Jeg solgte min via Veland Auto i Fredrikstad. Kostet meg 9000,- men jeg slapp alt styret. Det er mange som tilbyr tilsvarende tjeneste, bruk i så fall en med godt rykte og som satser på elbiler.
Hvem satte priset?

Vi diskuterte oss frem til hva som skulle være utgangsprisen og når det kom et bud 9000,- under den fikk jeg en telefon med spørsmål om det var akseptabelt. Noe det var.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tai

Jeg har fått forespørsel fra bil1 i Bergen, de ville kjøpe bilen min. Har ikke spurt hvor mye de vil gi, men spørs om det er nok.

Er det andre i Bergen som selger biler på kommisjon?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

olavxxx


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA