Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Komforttelefon" vs "Premium telefonforberedelse"

Startet av Hystad, onsdag 09. august 2017, klokken 22:45

« forrige - neste »

viggosk

Denne har jeg kjøpt og fungerer glimrende, men må skru på hver gang du starter bilen.

brako79

Sitat fra: viggosk på fredag 11. august 2017, klokken 12:22
Denne har jeg kjøpt og fungerer glimrende, men må skru på hver gang du starter bilen.
Eller du kan flytte sikringen til sigarettpluggene til en annen plass som gir permanent 12V strøm.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Mobileum

Sitat fra: viggosk på fredag 11. august 2017, klokken 12:22
Denne har jeg kjøpt og fungerer glimrende, men må skru på hver gang du starter bilen.

Derfor bør man velge en med "Auto on/off".
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Mobileum

Sitat fra: Roy e-Nordmann på fredag 11. august 2017, klokken 12:03
https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/nettverk/mobilt-bredband/routere/huawei-carfi-e8377-4g-ruter-for-bilen-p61603

Denne er perfekt for behovet. Plugg den inn i 12V i bagasjerom så slipper du en USB pinne i rommet foran, som tar opp USB kontakten, kanskje til og med er for lang til å få igjen lokket.

Ukomfortabelt hvis det er slik at den må skrus på manuelt hver gang mann starter bilen...
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Oddaa

Sitat fra: Mobileum på fredag 11. august 2017, klokken 14:59

Ukomfortabelt hvis det er slik at den må skrus på manuelt hver gang mann starter bilen...
Løses som antydet tidligere i tråden ved å flytte sikring F40 ett hakk oppover. (Får ikke testet før etter ferien.)



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Mobileum

Sitat fra: Oddaa på fredag 11. august 2017, klokken 15:39
Sitat fra: Mobileum på fredag 11. august 2017, klokken 14:59

Ukomfortabelt hvis det er slik at den må skrus på manuelt hver gang mann starter bilen...
Løses som antydet tidligere i tråden ved å flytte sikring F40 ett hakk oppover. (Får ikke testet før etter ferien.)


Hvis man flytter sikringen, er kursen da fremdeles sikret? Regner med det, men da deler den kanskje kursen med noe annet?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

SteinarSun

Ene lederen bytter fra auto til konstant på ,ikke noe problem med balstning av et 4g modem, trekker ikke mer enn noen få watt
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

j-Golf

Sitat fra: Mobileum på fredag 11. august 2017, klokken 17:06
Sitat fra: Oddaa på fredag 11. august 2017, klokken 15:39
Sitat fra: Mobileum på fredag 11. august 2017, klokken 14:59

Ukomfortabelt hvis det er slik at den må skrus på manuelt hver gang mann starter bilen...
Løses som antydet tidligere i tråden ved å flytte sikring F40 ett hakk oppover. (Får ikke testet før etter ferien.)


Hvis man flytter sikringen, er kursen da fremdeles sikret? Regner med det, men da deler den kanskje kursen med noe annet?

Ja. Da det er en sikring man flytter må strømmen nødvendigvis gå gennem denne.

laric

Fikk beskjed igår av Møller at min komforttelefon virket ved att den forsterket signaler som var inne i selve qi lade området og sendte de ut via ekstern antenne.

Ser ikke ut å virke i det hele tatt om du spør meg og det klaget jeg på. Venter på beskjed fra importøren da jeg forventet meg å få rSAP. Tror ikke det går å få beskrevet mer ullent fra Møller en det de gjør i forskjellige brosjyrer.

Erlingni

Nå som iPhone også kommer med QI trådløs lading fikk jeg litt lyst på det. De har vel også plutselig fjernet Google fra de nyeste bilene, noe som kanskje gjør innebygget SIM kort litt mindre nyttig.

MEN så virker det som om Apple CarPlay uansett krever en kablet forbindelse i e-Golfen. Da er man like langt, det er jo meningsløst med QI hvis man uansett må plugge inn kabelen hver gang!

Ikke til å bli klok på dette, og selgerne vet fint lite. Noen som har fått til Apple CarPlay trådløst i sin FL e-Golf enda?


Sent from my iPad using Tapatalk

storeulv

Har ikke fått til trådløs Carplay, nei. Aner ikke om det er støttet i bilen, engang. Manualen sier man må bruke kabel.

Akkurat nå sliter jeg med Carplay generelt. Det funker ikke på min iPhone 7 med iOS 11.1 beta 5. Usikker på om det er telefonen eller bilen, men mistanken går i retning av telefonen.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Mobileum

Trådløs CarPlay virker ikke i e-Golf. Tror faktisk det er bare noen få BMW-modeller som har det.

Pass på at du bruker original-kabel.

Trådløs lading virker (hvis du har Business), men du må fremdeles ha kabel for CarPlay.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Ulv

#27
Jeg ble også noe forvirret hos forhandler ang telefonalternativene. I dieselpassaten min er det premium telefon med google. Det er litt fancy og var nyttig senest i helgen da jeg var på tur med familien. Trodde det kom med på e-golfen.

Har de virkelig fjernet Google fra den nyeste e-golfen som jeg har bestilt? Burde man endre fra ingen telefonløsning til premium? Komfort forstår jeg som unyttig da ladeplaten er for liten til dagens svære telefoner...? Jeg trenger god handsfree, avspilling av musikk fra telefonen osv.

Galaxy S5/S6/S7 har forresten rsap. På tyske fora leser jeg at nye S8 også har det. Jeg kobler opp min S7 edge med rsap i dag i passaten. Smertefritt og greit! Har også sett folk som får IPhone koblet til premium.
2018 e-Golf
2016 Passat Alltrack

Erlingni

iPhone virker helt fint med premium, men da uten rSap. Det betyr i praksis da bare at man må ha en tvillingSIM i bilen isteden (som jeg skriver tidligere i tråden).
Det med at Google er fjernet har jeg lest i andre tråder her. Men for alt vi vet, kan det jo hende det plutselig kommer tilbake igjen, eller at det kan aktiveres med VCDS.
Vanlig handsfree og musikkavspilling trenger du ikke noen pakke til i det hele tatt. Det er standardutstyr.

Men takk for svar!
Da beholder jeg i hvert fall Premium i bestillingen min, da jeg har tenkt å bruke CarPlay, og må da uansett ha kabel i telefonen. Og det kan jo hende at det kommer flere online tjenester etterhvert også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Erlingni

QI lader til USB koster for øvrig ca. 30,- kr på Ebay eller dealextreme, så hvorfor Møller skal ha nesten 3000,- for dette er for meg en gåte... Integrert SIM og hotspot i bilen gir da i det minste litt mer for pengene (spør du meg).

Det er også riktig at de største telefonene ikke fungerer på QI, fordi de ikke får plass (de ligger ikke riktig ift. ladepunktet).


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA