Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AP HW 2.5 på alle nye S, X og 3 bestillinger?

Startet av ..., onsdag 09. august 2017, klokken 21:49

« forrige - neste »

cirys1

Men dette skal vell oppdateres for vi som har biler på vei?
Jeg har bestilt FSD så håper på oppdatering før utlevering..

mack_

Sitat fra: Marmolada på mandag 21. august 2017, klokken 22:39
Min også har skifta fra APH2 til APH3. Model S bekreftet 25/7. Kun AP... :+1:
Er din produsert enda?

AttackOfTheMac

Dersom 2.5 allerede har vært i produksjon en stund er det rart de først nå sier APH3... Også rart de sier 3 og ikke 2.5 som er referert til tidligere...  Kanskje APH3 er noe helt nytt ?  :D

El Bilist

Antar kodene må være på et visst format og uten spesialtegn som punktum og komma. Tipper også tall bak APH er iterasjoner og ikke versjonsnumre slik at f.eks. APH25 ville blitt misvisende og tolket som iterasjon nr. 25.
Tesla sa selv i en uttalelse at denne endringen på hardware var mer å tolke som versjon 2.1 og ikke 2.5 så jeg forventer ikke akkurat noen store forbedringer i hw i forhold til original ap ver. 2.0, men er mer enn klar for å bli positivt overrasket :)
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

moby666

Min ble bekreftet 16.8 og aph2. Kan disse kodene bli endret underveis? Jeg byttet idag fra 5 til 7 seter og det gikk fint, så antar min bil ikke er påbegynt produksjon.

bergie

Sitat fra: moby666 på onsdag 23. august 2017, klokken 00:26
Min ble bekreftet 16.8 og aph2. Kan disse kodene bli endret underveis? Jeg byttet idag fra 5 til 7 seter og det gikk fint, så antar min bil ikke er påbegynt produksjon.
Min ble også bekreftet 16 august. Tok kontakt med min kontaktperson da 7-seter konfigen ble oppdatert for å bytte fra 5-seter. Dette var 18 august men fikk beskjed om at det var for sent.

Hvem ordnet dette for deg?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

moby666

Tesla skøyen fikset dette for meg. Når har du leveringstid og hvilken status har du nå?

Sitat fra: bergie på onsdag 23. august 2017, klokken 08:00
Sitat fra: moby666 på onsdag 23. august 2017, klokken 00:26
Min ble bekreftet 16.8 og aph2. Kan disse kodene bli endret underveis? Jeg byttet idag fra 5 til 7 seter og det gikk fint, så antar min bil ikke er påbegynt produksjon.
Min ble også bekreftet 16 august. Tok kontakt med min kontaktperson da 7-seter konfigen ble oppdatert for å bytte fra 5-seter. Dette var 18 august men fikk beskjed om at det var for sent.

Hvem ordnet dette for deg?


Sent from my iPhone using Tapatalk

bergie

#52
Sitat fra: moby666 på onsdag 23. august 2017, klokken 08:55
Tesla skøyen fikset dette for meg. Når har du leveringstid og hvilken status har du nå?

Tesla Skøyen jeg også var i kontakt med med. Sendte inn forespørsel fredag formiddag og fikk denne tilbakemeldingen på mandag:  "Det ser ut til at bilen din er ferdig bygd allerede til neste uke. Det er dessverre ikke mulig å endre konfigurasjon på dette tidspunkt"

Har estimert levering sent oktober - november. Status er bekreftet og planlagt for produksjon. Dette er en 5-seter X75D midnight silver med AP2. Ellers ingen andre tilvalg.

Edit: Har sendt ny forespørsel, denne gang til deliveryno. Spent på tilbakemeldingen!
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

moby666

Rart jeg har levering sent nov/des og bestilt samme dag.

oleredv

Bekrefta min 01.08 og den endra status til I produksjon 04.08". Har dekoda URLen jamleg og tidligare stod det APH2, men det er no endra til APBB. Levering seint oktober/november.

Får vel endelig fasit når bilen faktisk er produsert :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Øggen

#55
APBB?? Hos meg står det i koden bak APH2, APPB. Sikker på du he sett rett?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

oleredv

Sitat fra: Øggen på fredag 25. august 2017, klokken 11:36
APBB?? Hos meg står det i koden bak APH2, APPB. Sikker på du he sett rett?

Liten leif der: APPB skal det vere. Stod som nevnt APH2 tidligare.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

kristian86

Sitat fra: bergie på onsdag 23. august 2017, klokken 08:00
Sitat fra: moby666 på onsdag 23. august 2017, klokken 00:26
Min ble bekreftet 16.8 og aph2. Kan disse kodene bli endret underveis? Jeg byttet idag fra 5 til 7 seter og det gikk fint, så antar min bil ikke er påbegynt produksjon.
Min ble også bekreftet 16 august. Tok kontakt med min kontaktperson da 7-seter konfigen ble oppdatert for å bytte fra 5-seter. Dette var 18 august men fikk beskjed om at det var for sent.

Hvem ordnet dette for deg?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis du har bil som er i produksjon nå kan du jo da være glad for at du ikke fikk endret, fordi de nye setene kommer ikke i biler som blir produsert før 6. september :p
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

50%NoFuel

Hvilket nivå (1-5) på autonom kjøring hjelper den oppgraderingen som nå kommer på AP2?
Fremtiden er elektrisk

lunitiks

#59
Nivå 10.000.

Tuller. Men det er helt umulig å si om/hvor mye den nye 2.5-oppgraderingen "hjelper". Nivåene i SAE sin definisjonsmatrise er nemlig gjort helt uavhengig av fysisk teknologi - L1-L5 bryr seg i prinsippet ikke om hvor mange flops eller tops eller kameraer eller lidarer du har. Det handler om i hvilken grad mennesket forventes å intervenere. Så i L0 forventes du å utføre alle oppgaver, i L1 kan du overlate aks./brems til systemet, i L2 kan du befri deg fra både aks./brems og styring, i L3 kan du "lese en bok", i L4 kan du sove og i L5 trenger ingen å være i bilen.

Så hva 2.5-oppdateringen betyr, vet bare Tesla. Det kjipe og ekle for kundene, er jo oppdateringene kommer før AP2.0 (EAP og/eller FSD) er i nærheten av å levere av det Tesla skapte inntrykk av i oktober 2016. Ikke rart folk blir vanvittig nervøse
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA