Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Intelligente Model X

Startet av chimay1969, torsdag 31. august 2017, klokken 09:24

« forrige - neste »

chimay1969

Flere har sikkert allerede oppdaget dette men for meg var det første gang. Jeg har lagt inn både hjem- og jobbadress i bilen. I dag når jeg satte meg inn i bilen så visste bilen at jeg skulle til jobben. På skjermen kom det opp at bilen funnet den raskeste ruten og med forklaring om at det var store kødannelser andre veier. Husker ikke helt meldingen jeg fikk. Men dette var altså uten at jeg hadde lagt inn noen rute i navigasjonssystemet. Ikke alltid jeg tar bilen til jobben men har gjort det den siste uken og den har vel da lært seg at jeg skal dit ved dette tidspunktet.

Det samles inn mengder av personinfo og noen kan sikkert synes det kan gå ut over personlig integritet. Jeg synes bare dette var fantastisk  ;D  (Model X 90D 2016-modell, AP1, v.2017.32.6)

moby666

Dette er Google. Hadde feks Tesla hatt støtte for Android Auto, så hadde denne funksjonaliteten vært enda bedre.

chimay1969

Jo det er jeg med på at Google er den som vet om hva som er raskest vei. Poenget var at bilen antok at jeg skulle på jobben uten at jeg hadde gjort annet enn satt meg inn i bilen. Jeg hadde altså ikke selv lagt inn noen rute da meldingen kom på skjermen.

geear

Sitat fra: chimay1969 på torsdag 31. august 2017, klokken 10:32
Jo det er jeg med på at Google er den som vet om hva som er raskest vei. Poenget var at bilen antok at jeg skulle på jobben uten at jeg hadde gjort annet enn satt meg inn i bilen. Jeg hadde altså ikke selv lagt inn noen rute da meldingen kom på skjermen.
Det er Google som gjør det også. Samme får du opp på telefonen din om du har installert Google Maps og gitt den tilgang til lokasjonen din. Etter å ha lært seg bevegelsesmønsteret ditt så antar den hvor du er på vei og gir deg ruteforslag og sier hvor lang tid det tar.

chimay1969

Ok, jeg trodde det var bilen da den lærer seg mønstret ditt gjennom å varme opp bilen på forhånd.  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA