Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

S må oppdateres snart!

Startet av AttackOfTheMac, lørdag 29. juli 2017, klokken 22:55

« forrige - neste »

SabreMan

Jeg hørte forresten på siste Ride The Lightning at Franz jobber med Model S hver dag.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Softblue

#46
Spoiler Alert + Mild Speculation] Tesla has created a monster!

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spoiler-alert-mild-speculation-tesla-has-created-a-monster.95652/

Det skriver seg vist fra en EPA certifiseringrapport:
https://www3.epa.gov/otaq/datafiles/CSI-HTSLV00.0L13.PDF

Side 8 av 12 i rapporten 351 volt x 222 Ampertimer =77,9 Kw

S75 og X75 vil nok derfor erstattes av S85 og X85 innen kort tid.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

jazzwheel

OT, men jeg ante ikke at Model 3 var magnetmotor - da er det jo helt forskjellige DU'er 3 og TMS i alle fall.

MyMuffin

Da blir det spennende å se om 85 kwh blir levert på samtlige biler fra nå av, eller om det bare er tilfeldigheter at noen har fått det.

Er jo naturligvis veldig spent på min 75D som per dags dato står i produksjon.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

snd

Håper de skjerper seg og kaller den 80 eller 75, ikke 85 kWh.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Hyperstress

Jeg tipper følgende oppdateringer på TMS kommer innen et år, eller innen TM3 produksjon går for fullt;

-Mer praktisk interiør, som på TM3 (dørlommer, alcantara i dører, bedre speil i med lys i solskjerm, større mer praktisk midtkonsoll, nye luftdyser osv)
-Bedre, mer responsiv "skjerm",
-Større batteripakke (115-120kWh) med 2170 celler,
-Kanskje ny front mer lik TM3,
-Kamera i kabin som på TM3,
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Knut Røe

Det er jo egentlig helt hårreisende at en bil som P100D til ca 1.2 mill kommer med Tegra 3 som computer for hovedskjermen, og fortsatt mangler regnsensor! Det står bare ikke i stil, så mye de har gjort med bilene men Tegra3 fra 2011 henger fortsatt med.

ludwig_holberg

Godt mulig jeg sparker inn åpne dører her, men det er vel ikke utenkelig at Tesla er veldig strategisk med å slippe nye utviklingstrinn til Model S og X; sakte men sikkert porsjonere det ut for å få mest mulig kjøp fra de som lokkes av det nyeste. F.eks. performance-oppgraderingen til S75; den kan ha ligget i skuffen i noen måneder, fordi det var gunstig å ta den rundt Model 3-lanseringen?

Mao kan de nokså lenge ha hatt klar andre oppgraderinger som slippes ut til høsten nå. Isåfall er det ikke slik at man kan se bort i fra "store" endringer i interiør osv allerede i løpet av noen få måneder. For det er unektelig noe som vil utløse salg fremover.

Knut Røe

Fornuftig det. Er jo slik i teknologibransjen, der Tesla tross alt er.
Ny iphone med minimal forbedring hvert år, folk kjøper uansett.
Ny Fifa hvert år, nesten ingen forskjeller, men folk bare MÅ ha det nyeste nye.
Teknologi er ferskvare og blir fort utdatert når det nye kommer ut.

amund

Kanskje det blir nytt dashbord med liggende skjerm? Mer praktisk å se film på når bilen uansett skal kjøre selv  :) Og gir også mye mening mtp UI og layout, å ha samme format i alle bilene vil jeg tro.

Model 3 sitt varme/AC-opplegg virker jo også nytt og kult, det burde vel komme på S og X etterhvert, hva tror dere?

Eneste som mangler nå er ratt som kan brettes opp eller vekk  8)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

geear

Sitat fra: tiger`n på mandag 07. august 2017, klokken 22:10
Det er jo egentlig helt hårreisende at en bil som P100D til ca 1.2 mill kommer med Tegra 3 som computer for hovedskjermen, og fortsatt mangler regnsensor! Det står bare ikke i stil, så mye de har gjort med bilene men Tegra3 fra 2011 henger fortsatt med.
Hva sier du om regnsensor sier du? Har ikke S regnsensor? Hvis ikke X har det kansellerer jeg bestillingen min...  :o

Gordon Retriever

Regnsensor diskuteres blant annet her:  Link.

Kortversjon:  Regnsensor finnes, men er ikke aktivert.  Skal aktiveres snart. Ganske snart. Kanskje.  ???

lunitiks

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 08. august 2017, klokken 19:06
Regnsensor finnes, men er ikke aktivert.  Skal aktiveres snart. Ganske snart. Kanskje.  ???
Eller kanskje ikke. Muligens. Hvem vet
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Sitat fra: gr på tirsdag 08. august 2017, klokken 18:55
Hva sier du om regnsensor sier du? Har ikke S regnsensor? Hvis ikke X har det kansellerer jeg bestillingen min...  :o

Hvis du kjøper brukt bil med Ap1.0 så får du regnsensor.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Brede

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 09. august 2017, klokken 11:15
Sitat fra: gr på tirsdag 08. august 2017, klokken 18:55
Hva sier du om regnsensor sier du? Har ikke S regnsensor? Hvis ikke X har det kansellerer jeg bestillingen min...  :o

Hvis du kjøper brukt bil med Ap1.0 så får du regnsensor.

Eller pre-AP..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA