Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Opel vil ikke gjøre noe med dette

Startet av bno, tirsdag 08. august 2017, klokken 08:09

« forrige - neste »

bno

I flere måneder har jeg ventet på å få reparert en del kvalitets feil med bilen. Se bilder m.v. i linken her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33729.msg585096.html#msg585096

Samme feil som her
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33729.msg588775.html#msg588775

Lagt til bilde av skade på taktrekket

Skulle hatt bilen inn i juni, men det viste seg at de hadde glemt å bestille et par dørpanel og derfor ble rep. utsatt til idag. Da jeg kom i dag tidlig fortalte deg meg at de ikke ville gjøre noe med panelene fordi alle AE var av slik sa dem.
Jeg protesterte på dette med henvisning til andre Opel fossil biler osv. ikke kunne være slik sammenskrudd som bildene i linken viser. Da hadde de hatt et stort problem så hvorfor skulle vi AE kjøpere godta noe dårligere standard.

Da er mitt spørsmål til AE forumet: Er bilene deres også levert med slike kvalitetsfeil som bildene i linken viser?

Takknemlig for feedback da dette også kan være til nytt for de som venter på sine biler. Jeg kommer ikke til å gi meg så lett på denne kvaliteten.

Espen Hugaas Andersen

Det første bildet du linker til er helt klart det verste. Dette er noe de bør fikse uten å krangle. De neste tre er jeg mer med på at er bare sånn bilen er. Det siste burde de også fikse. Du bør kunne forvente en uskadd bil, selv om den er av dårlig kvalitet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

Har egentlig ikke gått over bilen nøye for å finne feil. Du vil finne småting på de aller fleste nye biler. I og med at dette er en Opel og ikke en BMW/MB/Audi så er terskelen for estetiske småfeil relativt høy for mitt vedkommende. Når dette er sagt så synes jeg kanskje bilde 1 er over grensen. Dette burde Opel fikse eller kompensere på annen måte. Ser ut som en skade som har skjedd etter montering.

kammiz

det første og siste bildet burde de helt klart utbedre hvis det var sånn på overlevering. litt kvalitetsutfordringer er det jo såklart på en ny biltype, men skader har jo definitivt ikke noe med det å gjøre.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

rolandvg99

Blir ikke denne bilen produsert i USA? Amerikansk kvalitet er så som så. Paneler som spriker virker å være standard utrustning på flere modeller hos bl. a. Ford og GM.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

"I like soul with a capital S"

bno

Oppdatering:
Det fikser skadene (første og siste bilde) så tar jeg det derfra når jeg henter den. Får forsøke å forhandle meg frem til noe kompensasjon for tak og annet "smålukk." Kan jo ikke be om ny bil slik situsjonen er har de jo bukta og vel så det.... ;D

Zuexi

Sitat fra: bno på tirsdag 08. august 2017, klokken 12:51
Oppdatering:
Det fikser skadene (første og siste bilde) så tar jeg det derfra når jeg henter den. Får forsøke å forhandle meg frem til noe kompensasjon for tak og annet "smålukk." Kan jo ikke be om ny bil slik situsjonen er har de jo bukta og vel så det.... ;D
Kompensasjon for hva - en skrukke i taket?
Hva har du egentlig tapt?

Trond.m

Dersom det er en feilproduksjon som kan påvirke annenhåndsverdi, så er det et tap. Hvis Opel ikke ønsker å utbedre det, så kan det være at de mener at det er innenfor det som må oppfattes som normalt. Da kan man ikke forvente noe prisavslag. Hvis de derimot mener det det ikke burde vært slik, men for kortbart å utbedre, så vil et prisavslag være relevant som kompensasjon. Det er klart at hadde dette vært en premiumbil, så hadde det uansett vært utbedret. Chevrolet er et amerikansk billig-merke og da må nok terskelen for å utbedre kosmetiske feil være mye høyere. Selv om det står Opel i grillen, så er det definitivt en Chevrolet.

Zuexi

Sitat fra: TM på tirsdag 08. august 2017, klokken 17:01
Dersom det er en feilproduksjon som kan påvirke annenhåndsverdi, så er det et tap. Hvis Opel ikke ønsker å utbedre det, så kan det være at de mener at det er innenfor det som må oppfattes som normalt. Da kan man ikke forvente noe prisavslag. Hvis de derimot mener det det ikke burde vært slik, men for kortbart å utbedre, så vil et prisavslag være relevant som kompensasjon. Det er klart at hadde dette vært en premiumbil, så hadde det uansett vært utbedret. Chevrolet er et amerikansk billig-merke og da må nok terskelen for å utbedre kosmetiske feil være mye høyere. Selv om det står Opel i grillen, så er det definitivt en Chevrolet.
Da må en i såfall kunne dokumentere et reelt tap.
Man kommer dessverre ikke noen vei med "jeg føler"-saker her landet.
Tviler sterkt på at skrukken er noe utslagsgivende slik som den fremstår på bildet.

Trond.m

#9
Nei, det trenger man ikke. Det var nylig en som fikk sin e-Golf levert uten keyless. Det hadde en pris på 3000 kr, men det var nesten umulig å ettermontere. Han fikk tilbud om 20.000 i kompensasjon. Det er jo langt mer enn det reelle tapet. Men hvis skjønnhetsfeilen er innenfor det som produsenten  eller en uavhengig instans finner normalt, så blir det straks litt vanskeligere.

bno

#10
Feedback etter verkstedoppholdet i dag. Panelene i bilde 1 og 2 byttet. Dashborde panelet justert slik at det flukter jevnt på begge sider. Det er ikke mulig å få programmert auto innfelling av sidespeilene. Det er ikke mulig å justere følsomheten på dag natt lys auto lus funksjonen. Opel er enig i at skrukken på min bil kompenseres. Ble tiøbudt 1 service gratis, det godtok jeg ikke. Jeg har forlangt baggasje falsk gulv og skikkelig hattehylle samt stoff matter. Det skal de komme tilbake på og jag tror d går. Headunit må sannsynligvis skiftes. Venter på avgj. sentralt. Det vil bli gjort 100% sikkert. Så har jeg lært meg for lengst å stille like mye krav til omgivelsene mine som til meg selv. Kan ikke bli bedre noen uten feedback og det fikk Opel erfare i morges. Jeg ble tilbudt tilbakekjøp av bilen for 10000 NOK lavere enn kjøpspris. Det siste her avslo jeg selvsagt. ;D


Ipadjove

Den skrukken øverst på pasasjersiden.. kjennes det ikke ut som at det ligger noe bakom der? Ledninger eller noe?

bno

Skal sjekke. I så fall håpløst prosjektert...

dudeldei

Hvordan var rep. av panelet på dashbordet? Jeg har jo også problem med panel på førersiden, så int. i å høre om det ser bra ut etterpå?

bno

#14
Etter ser slik ut og før samme som for din. De prøvde seg ref. over. Da satte jeg foten bestemt ned såpass at jeg skjems etterpå, men det hjalp.

Ellers en digresjon er at jeg tror ikke GM er interessert i å selge bilen som AE og mistenker (Kafkansk) at de ikke er særlig nøye med kvalitetskontrollen (legg inn hva det betyr selv). Vil vel heller selge Bolt hjemme slik at de får ZEV credit og deretter eksporteres som Bolt. Veldig synsing, men har jobbet i styrerom i et større selskap og det er rart hvordan man legger strategier gitt. Dette er satt på spissen, men vi får se. Nå som PSA fra august har roret så vil vel kanskje kvaliteten bedre seg....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA