Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste like vell..!!??

Startet av Erl_end, søndag 06. august 2017, klokken 19:26

« forrige - neste »

S4e

Det ville vært fantastisk om det ble mulig og da forhåpentligvis med ettermontering for oss som allerede har fått bilen.  Da ser jeg ikke behovet for å bytte til Y.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

ladov

Sitat fra: lintho på torsdag 14. mars 2019, klokken 11:03
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:52
Da har det kommet info om hengerfeste i manualen.

Hvis dette er tilfelle, må vi da inn til biltilsynet for å få det godkjent?

Sidenote: Jeg fikk bilen 8 mars, men har ingen midlertidig vognkort.. er det normalt?
Nei, du burde ha fått midlertidig vognkort sammen med bilen. Jeg hentet også bil 8.mars og fikk det samtidig med bilen, det permanente kom i posten i dag. Som noen andre foreslo, se om du får ordnet det på vegvesenets nettsider.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

S4e

Hvor finner man siste brukermanual?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Cowboystrekk

Blir det mulig å få uten 4x4 og luftfjæring så blir det Model 3 på oss :) Kan godt betale 20k ekstra for hengerfeste, men trenger ikke 4x4 og vil ikke ha luftfjæring.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Lynet

Sitat fra: ok67 på torsdag 14. mars 2019, klokken 12:15
Det har vore eit problem at alle trådar til slutt ender opp som ein hengarfestetråd, med denne er det motsatt  ;D
Såg forøvrig eit bilde på facebook som skal vere frå betaversjon av manualen i bilen, usikker på om linken virkar...


Er dette troverdig, er det noen som har skrevet et dokument selv?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jora

Jeg var på tråden med delivery teamet i dag og spurte like gjerne også om detaljer rundt hengerfeste etter gårsdagens post som bekreftet dette i ny Model 3 manual. Han vist ikke noe om det, men ble veldig interessert og forhørte seg med teamet. Han kunne deretter si at strukturelt så var bilen laget for å kunne trekke, men de hadde ingen informasjon om det. Han mente det ikke var så usannsynlig at dette hadde lekket ut i en beta manual og ønsket bilde tilsendt på mail. Jeg har sendt det og satser på at de kan få fart på annonsering av detaljene om bilde ikke er en forfalskning. Han var usikker på oppgradering ettersom at dagens biler ikke er typegodkjent for henger.

SIS

Sitat fra: Lynet på fredag 15. mars 2019, klokken 10:32
Sitat fra: ok67 på torsdag 14. mars 2019, klokken 12:15
Det har vore eit problem at alle trådar til slutt ender opp som ein hengarfestetråd, med denne er det motsatt  ;D
Såg forøvrig eit bilde på facebook som skal vere frå betaversjon av manualen i bilen, usikker på om linken virkar...


Er dette troverdig, er det noen som har skrevet et dokument selv?

Må isåfall være bra syk i hodet den som har fabrikert dette.. men hvem vet..

Mippen

Jeg kjenner at jeg er irritert på Tesla nå. Jeg har ønsket hengerfeste siden jeg kjøpte min Model S i 15. Hvis det nå kommer hengerfeste på Model 3 rett etter jeg har hentet min bil, og jeg ikke kan oppgradere uten å bestille ny bil blir jeg forbanna. Vurderer sterkt å bruke min 14 dagers angrerett og legge inn ny bestilling når ting er mer klart.
Fremtiden er elektrisk.

Tom

#219
Montering av tilhengerfeste
Kjøretøyfabrikanten fastsetter hvilken maksimal tilhengervekt kjøretøyet kan godkjennes for. Tilhengerfestet skal ha varig merking som angir fabrikat og største tillatte tilhengervekt.

Personbil og varebil som får montert tilhengerfeste som er beregnet til biltypen, trenger ikke vises på en trafikkstasjon.


Går telsa god for at hengerfeste kan monteres på TM3 så er det bare å sette på et hengerfeste som er innen for spec. opgitt av tesla.. trenger ikke vises..

Å bruke angrerett blir bare feil her..

Mippen

Sitat fra: Tom på lørdag 16. mars 2019, klokken 00:14
Montering av tilhengerfeste
Kjøretøyfabrikanten fastsetter hvilken maksimal tilhengervekt kjøretøyet kan godkjennes for. Tilhengerfestet skal ha varig merking som angir fabrikat og største tillatte tilhengervekt.

Personbil og varebil som får montert tilhengerfeste som er beregnet til biltypen, trenger ikke vises på en trafikkstasjon.


Går telsa god for at hengerfeste kan monteres på TM3 så er det bare å sette på et hengerfeste som er innen for spec. opgitt av tesla.. trenger ikke vises..

Å bruke angrerett blir bare feil her..

Hvis/når det kommer vil det sikkert være kø på service senterne. Kapasiteten er alt sprengt og det er lang ventetid på time selv for vanlig service. Tesla er veldig natig når det gjelder uoriginalt ekstrautstyr. Ser for meg at det er mange som vil ha originalt hvis og når det kommer, så uoriginalt vil sikkert bli kjappere for mange. Problemet er at Tesla ikke godtar små ting som uoriginale felger osv. Ikke en gang understellsbehandling godtar de.  Hvis man monterer uoriginalt hengerfeste  ser jeg for meg at Tesla fort kan nekte å godta reklamasjoner hvis det skulle oppstå noen feil på det elektriske. Tror derfor at det er lettere og kjappere å eventuelt bestille med bilen.
Fremtiden er elektrisk.

eraser

#221
Sitat fra: jora på fredag 15. mars 2019, klokken 14:56
Jeg var på tråden med delivery teamet i dag og spurte like gjerne også om detaljer rundt hengerfeste etter gårsdagens post som bekreftet dette i ny Model 3 manual. Han vist ikke noe om det, men ble veldig interessert og forhørte seg med teamet. Han kunne deretter si at strukturelt så var bilen laget for å kunne trekke, men de hadde ingen informasjon om det. Han mente det ikke var så usannsynlig at dette hadde lekket ut i en beta manual og ønsket bilde tilsendt på mail. Jeg har sendt det og satser på at de kan få fart på annonsering av detaljene om bilde ikke er en forfalskning. Han var usikker på oppgradering ettersom at dagens biler ikke er typegodkjent for henger.

Setter veldig pris på ditt innlegg. Har kjøpt tm3 vel iviten om at hengerfeste var uaktuellt.

Edit: Selger: Er du ute etter hengerfeste er ikke tm3 noe for deg.

jkirkebo

Sitat fra: Tom på lørdag 16. mars 2019, klokken 00:14
Montering av tilhengerfeste
Kjøretøyfabrikanten fastsetter hvilken maksimal tilhengervekt kjøretøyet kan godkjennes for. Tilhengerfestet skal ha varig merking som angir fabrikat og største tillatte tilhengervekt.

Personbil og varebil som får montert tilhengerfeste som er beregnet til biltypen, trenger ikke vises på en trafikkstasjon.


Går telsa god for at hengerfeste kan monteres på TM3 så er det bare å sette på et hengerfeste som er innen for spec. opgitt av tesla.. trenger ikke vises..

Trenger ikke vises, men vognkort må oppdateres. Og for å få til det må man ha papirer på de fra Tesla. Ikke sikker de er interessert i det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

knut3448

Sitat fra: TiborBlomhallDirekt efter presentationen gick jag fram till Franz von Holzhausen (Teslas chefsdesigner) och frågade honom om dragkroken.

Han log mot mig och sa att ja det kommer!

Bara Model Y eller Model 3 också? Frågade jag.

Båda, sa han. Och snart! :D

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?p=314637&fbclid=IwAR2jyVFLslhQyBSbpT_2wRTpnB1KAjNA3CRDUfUTDd_3n7TIkQQZpeSJSgI#p314637

hgs

Jeg snakket med en Teslaansatt på utleveringa i går. Han hadde bilen selv, og virka bedre informert enn de fleste andre jeg har snakka med. Han sa at alle biler produsert etter 9 januar var klargjort for hengerfeste, at dette nå var til typegodkjenning hos vegdirektoratet og at ettermontering ville bli mulig. Igjen: Ta all slik info med en stor klype salt, men det er iallfall mange uavhengige, positive drypp nå .
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA