Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste like vell..!!??

Startet av Erl_end, søndag 06. august 2017, klokken 19:26

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: evole på torsdag 13. desember 2018, klokken 14:58
Jeg kansellerte min Model 3-reservasjon i går. Ble bedt om å oppgi begrunnelse, og oppga "mangler hengerfeste".

Fin måte å legge press på Tesla.

Tja.... Tenker noen titalls kanselleringer fra Norge pga manglende hengerfeste knapt er ei pølse i slaktetida, men det er nå så. Helt innafor å oppgi det som årsak i alle fall, og blir det endring så er det jo bare positivt. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elforvan

Bil: Vetle Lauv (2012)
robotklipper: http://worxlandroid.com/
Sykkel: 48v 800w Electric

Lynet

Tok en sjekk på den første bilen som ble registrert i EU: https://www.teslarati.com/first-model-3-spotted-in-europe-tesla-tilburg-netherlands-plant/
Så var det bare å legge inn regnr her: https://www.autoweek.nl/kentekencheck/PS-572-H/
Der står det dessverre 0kg henger vekt  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Men om denne bilen er registrert før typegodkjenning er for meg ukjent. Så det kan jo fortsatt være håp....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Magnus Hansen

Sitat fra: Lynet på fredag 14. desember 2018, klokken 19:07
Tok en sjekk på den første bilen som ble registrert i EU: https://www.teslarati.com/first-model-3-spotted-in-europe-tesla-tilburg-netherlands-plant/
Så var det bare å legge inn regnr her: https://www.autoweek.nl/kentekencheck/PS-572-H/
Der står det dessverre 0kg henger vekt  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Men om denne bilen er registrert før typegodkjenning er for meg ukjent. Så det kan jo fortsatt være håp....

2017 modell.. kan umulig være lik europamodellene som konmer nå

Lynet

Det er kanskje en USA utgave. Får håpe det dukker opp et bilde av en på på SUC som lader med combokabelen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

fonberg

Sitat fra: Lynet på lørdag 15. desember 2018, klokken 09:31
Det er kanskje en USA utgave. Får håpe det dukker opp et bilde av en på på SUC som lader med combokabelen.

Det er helt sikkert, siden europaproduksjon først starter opp i januar.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Birger

Sitat fra: evole på torsdag 13. desember 2018, klokken 14:58
Jeg kansellerte min Model 3-reservasjon i går. Ble bedt om å oppgi begrunnelse, og oppga "mangler hengerfeste".

Fin måte å legge press på Tesla.

Er på vippen og lurer på å gjøre det samme. Eneste grunnen til at vi beholder reservasjonen vår er i tilfelle poilikere finner på å endre el-bil incentivene.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Paul

Model 3 SW er "klar" for Air Suspension. Spørsmålet er bare når luft og hengerfeste kommer :) (tipper etter S får nytt batteri og hengerfeste):


https://youtu.be/CLOEGFtFIPA?t=1187


Birger

Sitat fra: Birger på lørdag 15. desember 2018, klokken 10:34
Sitat fra: evole på torsdag 13. desember 2018, klokken 14:58
Jeg kansellerte min Model 3-reservasjon i går. Ble bedt om å oppgi begrunnelse, og oppga "mangler hengerfeste".

Fin måte å legge press på Tesla.

Er på vippen og lurer på å gjøre det samme. Eneste grunnen til at vi beholder reservasjonen vår er i tilfelle poilikere finner på å endre el-bil incentivene.

Da har vi også kanselert. Manglende hengferfeste, takstativ og at vi ser det blir for mye styr å kjøre en time hver vei til servicesenter. Vår Model S blir nok vår siste Tesla dersom ikke Teslas kvalitet og tilgang på servicsenter endrer seg.

I løpet av de kommende årene ser det ut til å komme mange interessante elbiler fra merker som har lokal tilstredeværelse + bedre kvalitet.

Veldig synd tor Tesla har gjort enormt for å fremme elbilen og miljøet. Det er bare det at de er ikke til å stole på.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

S4e

Sitat fra: Birger på lørdag 05. januar 2019, klokken 12:22
Sitat fra: Birger på lørdag 15. desember 2018, klokken 10:34
Sitat fra: evole på torsdag 13. desember 2018, klokken 14:58
Jeg kansellerte min Model 3-reservasjon i går. Ble bedt om å oppgi begrunnelse, og oppga "mangler hengerfeste".

Fin måte å legge press på Tesla.

Er på vippen og lurer på å gjøre det samme. Eneste grunnen til at vi beholder reservasjonen vår er i tilfelle poilikere finner på å endre el-bil incentivene.

Da har vi også kanselert. Manglende hengferfeste, takstativ og at vi ser det blir for mye styr å kjøre en time hver vei til servicesenter. Vår Model S blir nok vår siste Tesla dersom ikke Teslas kvalitet og tilgang på servicsenter endrer seg.

I løpet av de kommende årene ser det ut til å komme mange interessante elbiler fra merker som har lokal tilstredeværelse + bedre kvalitet.

Veldig synd tor Tesla har gjort enormt for å fremme elbilen og miljøet. Det er bare det at de er ikke til å stole på.
Takstativ?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Øyvind.h

"ser ut til å komme" har vel vært regla i mange år. Gjerne supplert med "har kommet men leveres i mikrotempo". Flott måte å få folk til å droppe kjøp på.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Birger

Sitat fra: S4e på lørdag 05. januar 2019, klokken 12:48
Sitat fra: Birger på lørdag 05. januar 2019, klokken 12:22
Sitat fra: Birger på lørdag 15. desember 2018, klokken 10:34
Sitat fra: evole på torsdag 13. desember 2018, klokken 14:58
Jeg kansellerte min Model 3-reservasjon i går. Ble bedt om å oppgi begrunnelse, og oppga "mangler hengerfeste".

Fin måte å legge press på Tesla.

Er på vippen og lurer på å gjøre det samme. Eneste grunnen til at vi beholder reservasjonen vår er i tilfelle poilikere finner på å endre el-bil incentivene.

Da har vi også kanselert. Manglende hengferfeste, takstativ og at vi ser det blir for mye styr å kjøre en time hver vei til servicesenter. Vår Model S blir nok vår siste Tesla dersom ikke Teslas kvalitet og tilgang på servicsenter endrer seg.

I løpet av de kommende årene ser det ut til å komme mange interessante elbiler fra merker som har lokal tilstredeværelse + bedre kvalitet.

Veldig synd tor Tesla har gjort enormt for å fremme elbilen og miljøet. Det er bare det at de er ikke til å stole på.
Takstativ?
Ja?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Øyvind.h

Bilen har jo takstativ. Sikkert derfor han lurte på hvorfor manglende takstativ ble brukt som begrunnelse.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

olavxxx

Er takstativ på model 3 ja.
For øvrig kunne man jo beholdt reservasjonen men latt vær å låse designet :-)

Men klart at det kommer flere elbiler etter hvert ja, det kommer jo også pickup fra Tesla, Lynk&Co sin CUV osv.
Men spørsmålet er om de andre bilene blir bedre enn Tesla, om de har bedre serviceopplegg, bedre ladeopplegg, om de har hengerfeste, om de kommer før momsen osv :P

Birger

#134
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 05. januar 2019, klokken 13:35
Bilen har jo takstativ. Sikkert derfor han lurte på hvorfor manglende takstativ ble brukt som begrunnelse.
I praksis så er det , nei: https://shop.tesla.com/ca/en/product/vehicle-accessories/model-3-roof-rack.html

Lansert i november og utsolgt fremdeles. Det er bare en bekreftelse på at Tesla desverre er uforutsigbare.

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA