Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste like vell..!!??

Startet av Erl_end, søndag 06. august 2017, klokken 19:26

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Nå har vi sett at Y har samme type løsning som X med en luke nidt på støtfangeren for å feste hengerfeste. Dette har åpenbart ikke 3. Det virker nå sannsynlig at 3 blir tilbudt med hengerfeste på et eller annet tidspunkt. Spørsmålet er om de tilbyr å ettermontere på allerede leverte biler. Og evnt til hvilken pris.. tesla ønsker nok ikke å få tusenvis av 3ere inn på overbelastede servicesentere for ettermontering.

olavxxx

Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 30. mars 2019, klokken 19:44
Nå har vi sett at Y har samme type løsning som X med en luke nidt på støtfangeren for å feste hengerfeste. Dette har åpenbart ikke 3. Det virker nå sannsynlig at 3 blir tilbudt med hengerfeste på et eller annet tidspunkt. Spørsmålet er om de tilbyr å ettermontere på allerede leverte biler. Og evnt til hvilken pris.. tesla ønsker nok ikke å få tusenvis av 3ere inn på overbelastede servicesentere for ettermontering.
Så fremt de tjener penger på det, ønsker de nok biler inn.
Da kan de jo oppbemanne osv., eventuelt bruke tredjepartsverksteder.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 29. mars 2019, klokken 18:44
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 29. mars 2019, klokken 11:41
Har bitt meg merke i at det står «ikke oppgitt» i stedet for 0 kg i vognkortet på min. På samme måte som det står dette angående taklast, så det jo håp i hengende (om enn tynt) snøre. Klarer meg uten, men monterer umiddelbart dersom det kommer.

Står står det «ikke oppgitt» på hengervekt? Alle Model 3 er oppgitt med 0kg hvis du søker opp på statens vegvesen

I mitt vognkort står det «ikke oppgitt», som jeg skrev i innlegget. Akkurat som på taklast.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Elmo

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 30. mars 2019, klokken 23:27
I mitt vognkort står det «ikke oppgitt», som jeg skrev i innlegget. Akkurat som på taklast.

Ja, men det står vel også 0 kg på både Maksvekt tilhenger m/brems og u/brems - så hva hjelper det ???
Betyr vel at det du evt skal ha på kroken ikke kan henge etter :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Elmo på søndag 31. mars 2019, klokken 00:24
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 30. mars 2019, klokken 23:27
I mitt vognkort står det «ikke oppgitt», som jeg skrev i innlegget. Akkurat som på taklast.

Ja, men det står vel også 0 kg på både Maksvekt tilhenger m/brems og u/brems - så hva hjelper det ???
Betyr vel at det du evt skal ha på kroken ikke kan henge etter :o

Jeg er usikker på hvor jeg var uklar her, men det står «ikke oppgitt» i mitt vognkort, på begge nevnte plasser. Det står ikke noe sted 0 kg.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Magnus Hansen

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på søndag 31. mars 2019, klokken 19:03
Sitat fra: Elmo på søndag 31. mars 2019, klokken 00:24
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 30. mars 2019, klokken 23:27
I mitt vognkort står det «ikke oppgitt», som jeg skrev i innlegget. Akkurat som på taklast.

Ja, men det står vel også 0 kg på både Maksvekt tilhenger m/brems og u/brems - så hva hjelper det ???
Betyr vel at det du evt skal ha på kroken ikke kan henge etter :o

Jeg er usikker på hvor jeg var uklar her, men det står «ikke oppgitt» i mitt vognkort, på begge nevnte plasser. Det står ikke noe sted 0 kg.

Mystisk.. Hva står det på vegvesen.no hvis du slår opp på reg nr? Tilfeldige Model 3 jeg finner står oppgitt med 0kg. Har gått ut fra at dette er de samme opplysningene som vognkortet..

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/kjoretoyopplysninger?registreringsnummer=Ev63200

Elmo

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på søndag 31. mars 2019, klokken 19:03
Jeg er usikker på hvor jeg var uklar her, men det står «ikke oppgitt» i mitt vognkort, på begge nevnte plasser. Det står ikke noe sted 0 kg.
Det er noe rart her. For min bil så er det forskjellig info i papirvognkortet, på vegvesen.no og i Vegvesenets Bil&Henger APP :o

Kan du vise samme for din bil Rolf Gjerdsjø ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rolf Gjerdsjø

Jeg er på reise akkurat nå, så har ikke tilagang på det fysiske vognkortet. Men her har du manuell screenshot fra Vegvesen.no, både av informasjon som står der og det nedlastbare midlertidige vognkortet.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Mippen

Sitat fra: NilsG på lørdag 30. mars 2019, klokken 10:36
Små drypp.....

Dele bilde?

I går var det en om la ut en post på FB om at han hadde montert "hengerfeste" for sykkelstativ mm. Det var ferdig hull/gjennomføring med pakning i karosseriet for ledninger. For oss som ønsker oss, og har trua på at det kommer hengerfeste er det jo lett å ta dette som en aldri så liten bekreftelse på at det faktisk kommer mulighet for hengerfeste ;.) (Kan selvfølgelig være et tilfelle av "confirmation bias"...)
Fremtiden er elektrisk.

NilsG

Ligger på gruppen "Tesla Model 3 Norge", Han hadde ikke tatt noe særlig med bilder mens han monterte. Finnes visstnok flere yputubevideoer som viser hvordan.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

PBL

Nå finnes en europeisk typegodkjenning med hengerfeste (910kg med bremser, 750 uten). Gjeller både for bil med AWD og RWD.

Ligger i dette datasettet: https://opendata.rdw.nl/en/Typegoedkeuring/Open-Data-RDW-Basisgegevens-EEG-Uitvoering/wx3j-69ie/data

Du må filtrere på "EU Type goedkeuringssleutel" som skal være "e4*07/46*1293*02".

Alle Tesla 3 typegodkjenninger ses her: https://opendata.rdw.nl/en/Typegoedkeuring/Tesla-Model-3/qfb4-cap6

Cowboystrekk

Sitat fra: PBL på fredag 12. april 2019, klokken 09:59
Nå finnes en europeisk typegodkjenning med hengerfeste (910kg med bremser, 750 uten). Gjeller både for bil med AWD og RWD.

Ligger i dette datasettet: https://opendata.rdw.nl/en/Typegoedkeuring/Open-Data-RDW-Basisgegevens-EEG-Uitvoering/wx3j-69ie/data

Du må filtrere på "EU Type goedkeuringssleutel" som skal være "e4*07/46*1293*02".

Alle Tesla 3 typegodkjenninger ses her: https://opendata.rdw.nl/en/Typegoedkeuring/Tesla-Model-3/qfb4-cap6
Oi! Måtte det komme asap og uten å måtte ha luftfjæring! Håper 3 kan autojustere lyktene slik at ikke det blir trøblete eller at man bare godkjenner at man kan jsutere de manuelt.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Magnus Hansen

Interessant nok stemmer 910kg med det litt tvilsomme bildet tidligere i tråden som skal være fra manual.


Magnus Hansen

Så det er nå et spørsmål om tid før det kommer. Og selvfølgelig pris og evnt mulighet for ettermontering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA