Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekjørt S - spørsmål

Startet av Pilot, søndag 06. august 2017, klokken 08:17

« forrige - neste »

Pilot

Prøvekjørte Model S (P100D fra 2017 med 21" felger) og er ganske imponert, men har følgende spørsmål:

1. Merket vibrasjoner i rattet ved hastigheter rundt 110+km/t. De er ikke synlige på selve rattet, men kan godt kjennes i hendene. Er dette noe som S plages av, eller grunnet store hjul/dekk?

2. Har ikke S autowipers? Prøvde alle innstillinger, men virker som de er helt "manuelle". Bilen har AP2

3. Navi viser supercharger status (tilgjengelige stals) kun på noen steder. Er dette fordi jeg er for langt unna andre superchargers i f.eks. Tyskland, eller kjent bug?

4. AP2 oppfører seg inkonsistent slik beskrevet på forumet (bråbremser grunnet fantom objekter). Bilen har 8.1. Er det realistisk å tro at dette blir løst ila 2017? Hvis ikke, er det noe vits å betale for utvidet autopilot med disse bugs?

5. Er det riktig timing for kjøpet? Mange rykter om snarlig kommende interiør oppgradering og mulig prisjustering. Selv om jeg går glipp av lav rente, mulig prisjustering og oppgradert interiør ville kompansere for dette. Eller tar jeg feil?

På forhånd takk for alle svar.

RonnyØ

1. Jeg har ikke noe slik på min, ei heller hatt på tidligere, så det vil jeg tro bare er balansering
2. Det har den ja
3. Stemmer, du er for langt ifra
4. Mulig jeg er negativ, men det der tror jeg aldri kommer til å bli perfekt. Min ser også syner.
5. Det vet man aldri, men spørsmålet er vel hvor mye du har lyst på en? Det kommer garantert oppgraderinger/endringer fra du bestiller, til du får den. Samme hvor lenge du venter før du bestiller.

daktari

Har Inge vibrasjoner i min, men det er 19".

AP1-biler har automatisk vindusviskere. AP2 ikke enda, men det er det man har kjøpt. Det skal komme med en oppdatering.

Når du er på langtur stiller du inn navi på de nærmeste SuCere uansett. Kjør til neste lading du behøver, se hvor langt du kommer når du drar, repeat.

AP2 fungerer veldig bra lange steder, mindre bra andre steder. Store, slake motorveier er best, også motorvei B. Mange krappere svinger og en dumpete vei er verre. Håper på nye oppdateringer men vanskelig å si. Har glede av AP.

Jeg bestilte bil nov. 2016 og mottok i mars. Til nå har det vært så mange endringer, at jeg vil hevde at hver 2. måned kommer noe endret. Tesla følger flytende valuta i motsetning til andre merker (som valutasikrer?) Jeg tror ikke det kommer større endringer på Model S unntatt evnt de samme baklys som X og 3, fordi alle ingeniører nå må jobbe med 3 og nye roadster og Y. Nye seter ble levert fra Jan i år, de fjernet endel tilvalg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Nasatech

Når det gjelder 2 og 4 så er det ting som blir bedre. Kjørte nettopp til Sveits med AP1 og vil si jeg brukte AP 90% av veien uten noe problem.

Med AP1 fungerer også auto wipers.

thilo


4. AP2 - Hadde akkurat samme opplevelse på en Model S P100D loaner, helt ubrukelig dessverre, men det som er rart, en annen bil med AP2 som jeg kjørte for noen uker siden var langt fra ubrukelig, ikke helt på samme nivå som AP1, men mye bedre en det nyeste software. Hadde nå håpet at det er noe feil med hardware på loanern, men kan jo virke at det er siste software.

Dessverre går det ikke alltid fram med ny software, også med AP1, siste 3 firmware versjoner tilpasser nå hastighet automatisk når AP er på - MEN så leser den ikke skilt som før, men tar fartsgrense fra en crappy database - håpløst!!

5. Mener rentekampanje gjelder ikke P100D, bare 75D? Gjelder til 10.8. Ingen vet når det kommer noe nytt og når det går i produksjon, sannsynligvis ikke engang selgere :) Men hver dag med en gammeldags fossilbil er en dag for mye :)
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

steam

Sitat fra: Pilot på søndag 06. august 2017, klokken 08:17
Prøvekjørte Model S (P100D fra 2017 med 21" felger) og er ganske imponert, men har følgende spørsmål:

1. Merket vibrasjoner i rattet ved hastigheter rundt 110+km/t. De er ikke synlige på selve rattet, men kan godt kjennes i hendene. Er dette noe som S plages av, eller grunnet store hjul/dekk?

2. Har ikke S autowipers? Prøvde alle innstillinger, men virker som de er helt "manuelle". Bilen har AP2

3. Navi viser supercharger status (tilgjengelige stals) kun på noen steder. Er dette fordi jeg er for langt unna andre superchargers i f.eks. Tyskland, eller kjent bug?

4. AP2 oppfører seg inkonsistent slik beskrevet på forumet (bråbremser grunnet fantom objekter). Bilen har 8.1. Er det realistisk å tro at dette blir løst ila 2017? Hvis ikke, er det noe vits å betale for utvidet autopilot med disse bugs?

5. Er det riktig timing for kjøpet? Mange rykter om snarlig kommende interiør oppgradering og mulig prisjustering. Selv om jeg går glipp av lav rente, mulig prisjustering og oppgradert interiør ville kompansere for dette. Eller tar jeg feil?

På forhånd takk for alle svar.

1. Har bare prøvekjørt, men merket ikke dette.

2. Har ikke det pr dags dato, men det skal komme. Håper det kommer før bilen min kommer (Oktober)

3. -

4. Har ikke merket dette. Nei, du kan ikke forvente at disse tingene er rettet innen utgangen av 2017.

Sitat fra: thilo på søndag 06. august 2017, klokken 11:25

4. AP2 - Hadde akkurat samme opplevelse på en Model S P100D loaner, helt ubrukelig dessverre, men det som er rart, en annen bil med AP2 som jeg kjørte for noen uker siden var langt fra ubrukelig, ikke helt på samme nivå som AP1, men mye bedre en det nyeste software. Hadde nå håpet at det er noe feil med hardware på loanern, men kan jo virke at det er siste software.

5. Intet tidspunkt er det riktige tidspunktet å kjøpe på. Det kommer stadig endringer. Du MÅ tenkte som følger: Er jeg villig til å betale denne summen for nøyaktig denne bilen?


AP2 fungerte helt fint de 24 timene jeg prøvekjørte.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

spirrevipp

Sitat fra: steam på søndag 06. august 2017, klokken 13:00
AP2 fungerte helt fint de 24 timene jeg prøvekjørte.

Jeg lånte en Model X P100D en helg, og jeg merket veldig fort forskjell fra AP1. AP2 var en god del dårligere. Det som overrasket meg litt som jeg ikke hadde tenkt over var at TACC også var dårligere, opplevde både fantombremsing og at den la seg noen km under hastigheten den var innstilt på. Kommer selvsagt en del ann på veiene man kjører og hva man sammenligner med. Testet du en AP1 bil også?

Heldigvis så er det kommet en eller to oppdateringer siden da som har fått endel skryt, så håpet er at det nærmer seg enda litt innen jeg får ny bil.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

steam

Sitat fra: spirrevipp på søndag 06. august 2017, klokken 13:20
Sitat fra: steam på søndag 06. august 2017, klokken 13:00
AP2 fungerte helt fint de 24 timene jeg prøvekjørte.

Jeg lånte en Model X P100D en helg, og jeg merket veldig fort forskjell fra AP1. AP2 var en god del dårligere. Det som overrasket meg litt som jeg ikke hadde tenkt over var at TACC også var dårligere, opplevde både fantombremsing og at den la seg noen km under hastigheten den var innstilt på. Kommer selvsagt en del ann på veiene man kjører og hva man sammenligner med. Testet du en AP1 bil også?

Heldigvis så er det kommet en eller to oppdateringer siden da som har fått endel skryt, så håpet er at det nærmer seg enda litt innen jeg får ny bil.

Nei, jeg testet forrige helg.

Jeg opplevde ingenting av det du beskriver, så håper jammen meg det har blitt bedre!
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

thilo

Sitat fra: steam på søndag 06. august 2017, klokken 13:26

Nei, jeg testet forrige helg.

Jeg opplevde ingenting av det du beskriver, så håper jammen meg det har blitt bedre!

Hvilken software, den jeg hadde som loaner en uke siden var på 17.28.c528869 og den var ganske ubrukelig  :(
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

steam

Sitat fra: thilo på søndag 06. august 2017, klokken 13:34
Sitat fra: steam på søndag 06. august 2017, klokken 13:26

Nei, jeg testet forrige helg.

Jeg opplevde ingenting av det du beskriver, så håper jammen meg det har blitt bedre!

Hvilken software, den jeg hadde som loaner en uke siden var på 17.28.c528869 og den var ganske ubrukelig  :(

Ingen anelse. :(
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA