Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering september - oktober 2017

Startet av SUNPWRD, fredag 04. august 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

Gjespen

Fikk telefon i går kveld. Utlevering skjer i dag. X75 (6 seter, delskinn, Midnight) Bekreftet 3 aug.

geear

Sitat fra: Gjespen på onsdag 27. september 2017, klokken 11:32
Fikk telefon i går kveld. Utlevering skjer i dag. X75 (6 seter, delskinn, Midnight) Bekreftet 3 aug.
Ble det APH2 eller APH3 på den?

Gjespen

Sitat fra: gr på onsdag 27. september 2017, klokken 12:40
Sitat fra: Gjespen på onsdag 27. september 2017, klokken 11:32
Fikk telefon i går kveld. Utlevering skjer i dag. X75 (6 seter, delskinn, Midnight) Bekreftet 3 aug.
Ble det APH2 eller APH3 på den?
APH2. Gikk i produksjon litt for kjapt :-)

oleredv

For oss som ikkje er så heldige å ha fått bil i løpet av september så kan eg meddele at Don Carlos har dukka opp på trackinga igjen og er no på stødig vei mot Zeebrugge. Beregna ETA er 29.09 kl 0000 :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

AirCanada

Sitat fra: oleredv på onsdag 27. september 2017, klokken 19:27
ETA er 29.09 kl 0000 :)

Forhåpentligvis er min TMS med på Don Carlos (eller allerede i landet), men når kan en forventa
utlevering av bilene på dette skipet?
TMS 75D (levering oktober 2017)

oleredv



Sitat fra: AirCanada på onsdag 27. september 2017, klokken 20:48

Forhåpentligvis er min TMS med på Don Carlos (eller allerede i landet), men når kan en forventa
utlevering av bilene på dette skipet?

Håpar også at min er på Don Carlos.

Når det gjeld utlevering så spørs det nok kor i landet du skal ha utlevering, men eg skal ha utlevering i Bergen og håpar at det tar maks 14 dager frå båten klappar til kai i Zeebrugge. Dette er jo også avhengig av om utleveringstakta roar seg når vi kjem over til oktober.

2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

geear

Sitat fra: Gjespen på onsdag 27. september 2017, klokken 15:38
Sitat fra: gr på onsdag 27. september 2017, klokken 12:40
Sitat fra: Gjespen på onsdag 27. september 2017, klokken 11:32
Fikk telefon i går kveld. Utlevering skjer i dag. X75 (6 seter, delskinn, Midnight) Bekreftet 3 aug.
Ble det APH2 eller APH3 på den?
APH2. Gikk i produksjon litt for kjapt :-)
Ok. Kan med andre ord virke som at det ikke vil finnes noen 7-setere med ny pakkeløsning, gammel 7-seter OG oppgradert autopilothardware, som er det jeg helst håper dukker opp i inventory.. Hvis det gjør det så er det noen veldig få dagers produksjon som har vært slik. Det er nok også ganske få biler med ny pakkeløsning og gammel AP-hw.

nie

Hentet 7-seters X75 idag med de gamle setene. Bekreftet 7.august --> 7 uker og 2 dager fra bekreftelse til levering

Lindberg

Da var endelig en fantastisk bil, min første Tesla, min første elbil, så langt den beste bilen jeg noen gang har eid, parkert i garasjen for aller første gang  :D

Hentet idag min S75 Inventory, bestilt 31/8, hos Tesla i Drammen. Skal si jeg var litt smånervøs da jeg kom inn døra, etter alle innlegg har på forumet, der folk har opplevd alt mulig rart ved utlevering. Men jeg skal ikke bidra til flere nervøse forumdeltagere som venter på bil! Jeg er ganske fornøyd med min utlevering :)

Var mye folk der idag, satt folk overalt i showrommet. Folk fikk servert kaffe og det var god stemning. Vi ble godt tatt imot av en fyr i blazer og spisse sko med en gang, (faktisk samme fyr som sto for prøvekjøring ved Oslo Nord for en måned siden) som meldte videre at jeg og fruen var på plass til avtalt henting. Kom like etterpå en hyggelig ung dame ut fra kontoret med noe papirarbeid som vi så gjennom sammen. Jeg påpekte at det ikke sto noe om vinterhjul i papirene, og da forsvant hun igjen like fort. Kom så tilbake, geleidet oss via baristaen i hjørnet og ut i utleverings/servicehallen. Der fikk vi se gliset, og fikk god tid til å gå over alt, mens hun oppdaterte papirer. Hennes biltekniske og Tesla-spesifikke kunnskaper var så som så, men hun var særdeles serviceminded og fikk tak i en servicemann da han trengtes like etterpå.

Jeg var nøye på å gå over hele bilen både inni og utenpå, og fant etterhvert noen småting å kommentere. Stort sett var det bagateller, polishrester og overfladige "riper" som ble tørket vekk med en gang, greit nok. En artig ting, det satt fast en liten skrue i venstre dekk foran. Jeg tok bilde og fikk servicemann til å fjerne den, vi var begge enige om at den ikke satt dypere enn et par millimeter, men greit å få det dokumentert.

Fant for øvrig ujevnhet i lakken på innside av baksetedør venstre, på undersiden. I tillegg en liten ujevnhet inni førerdør, mot B-stolpe. Servicemann tok bilde av begge deler og skulle sette opp time for utbedring. Jeg brukte litt tid på gummilister og pakninger her og der, som jeg syns så lite symmetriske ut fra ene til andre siden, men fikk faktisk en rimelig forklaring fra servicemann på at dette var riktig.

Jeg mener at slike bagateller som dette er fullt tilgivelig, så lenge man blir tatt seriøst på overleveringen, punkter blir notert og lovet utbedret, en møter forståelse hos personale og i det hele tatt føler seg "sett" og forstått. Jeg er meget godt fornøyd med Tesla Drammen idag.

Forresten, fikk ikke med vinterhjul (Pirelli piggfritt) idag, kommer til mitt nærmeste servicesenter så snart de er i landet. Forøvrig fikk vi type 2-kabel, I-phonedock, gummiring til FOB og velkomstmappe fra Elbilforeningen, (dog uten parkeringsurskive, - brukes ikke denne lengre?) Bilen var bare ladet til 170 km, men det var det siste jeg tenkte på da jeg rullet ut av hallen der i splitter ny bil.

Tok litt tid etter at vi kjørte ut før kart og norsk tid var på plass, men nå ser alt ut til å være i skjønneste orden. Appen er til og med oppe og går  ;)

God fornøyelse til alle dere som har avtale om henting nå de nærmeste dagene. Smil og vær glad til folka som leverer ut din nye bil, det er en stor dag for deg, og de ansatte gjør så godt de kan!  :)

AirCanada

Sitat fra: oleredv på onsdag 27. september 2017, klokken 20:57


Sitat fra: AirCanada på onsdag 27. september 2017, klokken 20:48

Forhåpentligvis er min TMS med på Don Carlos (eller allerede i landet), men når kan en forventa
utlevering av bilene på dette skipet?

Håpar også at min er på Don Carlos.

Når det gjeld utlevering så spørs det nok kor i landet du skal ha utlevering, men eg skal ha utlevering i Bergen og håpar at det tar maks 14 dager frå båten klappar til kai i Zeebrugge. Dette er jo også avhengig av om utleveringstakta roar seg når vi kjem over til oktober.
Ålesund for min del.
TMS 75D (levering oktober 2017)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Lindberg på onsdag 27. september 2017, klokken 22:31
Da var endelig en fantastisk bil, min første Tesla, min første elbil, så langt den beste bilen jeg noen gang har eid, parkert i garasjen for aller første gang  :D

Hentet idag min S75 Inventory, bestilt 31/8, hos Tesla i Drammen. Skal si jeg var litt smånervøs da jeg kom inn døra, etter alle innlegg har på forumet, der folk har opplevd alt mulig rart ved utlevering. Men jeg skal ikke bidra til flere nervøse forumdeltagere som venter på bil! Jeg er ganske fornøyd med min utlevering :)

Var mye folk der idag, satt folk overalt i showrommet. Folk fikk servert kaffe og det var god stemning. Vi ble godt tatt imot av en fyr i blazer og spisse sko med en gang, (faktisk samme fyr som sto for prøvekjøring ved Oslo Nord for en måned siden) som meldte videre at jeg og fruen var på plass til avtalt henting. Kom like etterpå en hyggelig ung dame ut fra kontoret med noe papirarbeid som vi så gjennom sammen. Jeg påpekte at det ikke sto noe om vinterhjul i papirene, og da forsvant hun igjen like fort. Kom så tilbake, geleidet oss via baristaen i hjørnet og ut i utleverings/servicehallen. Der fikk vi se gliset, og fikk god tid til å gå over alt, mens hun oppdaterte papirer. Hennes biltekniske og Tesla-spesifikke kunnskaper var så som så, men hun var særdeles serviceminded og fikk tak i en servicemann da han trengtes like etterpå.

Jeg var nøye på å gå over hele bilen både inni og utenpå, og fant etterhvert noen småting å kommentere. Stort sett var det bagateller, polishrester og overfladige "riper" som ble tørket vekk med en gang, greit nok. En artig ting, det satt fast en liten skrue i venstre dekk foran. Jeg tok bilde og fikk servicemann til å fjerne den, vi var begge enige om at den ikke satt dypere enn et par millimeter, men greit å få det dokumentert.

Fant for øvrig ujevnhet i lakken på innside av baksetedør venstre, på undersiden. I tillegg en liten ujevnhet inni førerdør, mot B-stolpe. Servicemann tok bilde av begge deler og skulle sette opp time for utbedring. Jeg brukte litt tid på gummilister og pakninger her og der, som jeg syns så lite symmetriske ut fra ene til andre siden, men fikk faktisk en rimelig forklaring fra servicemann på at dette var riktig.

Jeg mener at slike bagateller som dette er fullt tilgivelig, så lenge man blir tatt seriøst på overleveringen, punkter blir notert og lovet utbedret, en møter forståelse hos personale og i det hele tatt føler seg "sett" og forstått. Jeg er meget godt fornøyd med Tesla Drammen idag.

Forresten, fikk ikke med vinterhjul (Pirelli piggfritt) idag, kommer til mitt nærmeste servicesenter så snart de er i landet. Forøvrig fikk vi type 2-kabel, I-phonedock, gummiring til FOB og velkomstmappe fra Elbilforeningen, (dog uten parkeringsurskive, - brukes ikke denne lengre?) Bilen var bare ladet til 170 km, men det var det siste jeg tenkte på da jeg rullet ut av hallen der i splitter ny bil.

Tok litt tid etter at vi kjørte ut før kart og norsk tid var på plass, men nå ser alt ut til å være i skjønneste orden. Appen er til og med oppe og går  ;)

God fornøyelse til alle dere som har avtale om henting nå de nærmeste dagene. Smil og vær glad til folka som leverer ut din nye bil, det er en stor dag for deg, og de ansatte gjør så godt de kan!  :)

Takk for at du delte med oss  :) og gratulerer med ny bil!

furyfax

Skulle hente min på lørdag som var.
Ble oppringt fredag kveld, hvor Tesla avlyste hentingen neste dag, da de hadde fått noen problemer med firmware. De hadde holdt på hele fredagen fortalte han men innså at de måtte avlyse hentingen.
Slikt kan jo skje, men ble lovd at de skulle ta kontakt på mandag.
Hørte ingenting mandag, så eg ringte, kom gjennom etterhvert, fikk gitt beskjed om eg ønsket å snakke med en spesifikk person på delivery, siden det er lettere å forholde seg til en person. Han skulle ta kontakt ble eg lovd.
Sendte også en e-post på mandagskveld men noen spørsmål: hva er planen og om de hadde annen bil tilgjengelig for umiddelbar overtagelse..
Hørte ingenting på tirsdag heller, eg ringte nok en gang, fikk snakke med en dame og hun lovde at vedkommende skulle ta kontakt.
Onsdag kom og eg fikk en e-post av vedkommende som eg har prøvd å nå på telefon.
Der blir det ikke svart på mine spørsmål i e-posten, vedkommende skriver kort og greit "vi venter en avklaring fra service, ha en fin dag videre!".

Så nå pendler eg hver dag 2 x 50km uten bil, og har ingen anelse når eg får min bil..
*gretten*

geear

Sitat fra: furyfax på torsdag 28. september 2017, klokken 12:19
Skulle hente min på lørdag som var.
Ble oppringt fredag kveld, hvor Tesla avlyste hentingen neste dag, da de hadde fått noen problemer med firmware. De hadde holdt på hele fredagen fortalte han men innså at de måtte avlyse hentingen.
Slikt kan jo skje, men ble lovd at de skulle ta kontakt på mandag.
Hørte ingenting mandag, så eg ringte, kom gjennom etterhvert, fikk gitt beskjed om eg ønsket å snakke med en spesifikk person på delivery, siden det er lettere å forholde seg til en person. Han skulle ta kontakt ble eg lovd.
Sendte også en e-post på mandagskveld men noen spørsmål: hva er planen og om de hadde annen bil tilgjengelig for umiddelbar overtagelse..
Hørte ingenting på tirsdag heller, eg ringte nok en gang, fikk snakke med en dame og hun lovde at vedkommende skulle ta kontakt.
Onsdag kom og eg fikk en e-post av vedkommende som eg har prøvd å nå på telefon.
Der blir det ikke svart på mine spørsmål i e-posten, vedkommende skriver kort og greit "vi venter en avklaring fra service, ha en fin dag videre!".

Så nå pendler eg hver dag 2 x 50km uten bil, og har ingen anelse når eg får min bil..
*gretten*
Meld inn erstatningskrav i henhold til Lov om kjøp §22 1. ledd: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27#shareModal

Kanskje de får opp farten eller hoster opp en lånebil.

oleredv

Sitat fra: oleredv på onsdag 27. september 2017, klokken 20:57


Sitat fra: AirCanada på onsdag 27. september 2017, klokken 20:48

Forhåpentligvis er min TMS med på Don Carlos (eller allerede i landet), men når kan en forventa
utlevering av bilene på dette skipet?

Håpar også at min er på Don Carlos.

Når det gjeld utlevering så spørs det nok kor i landet du skal ha utlevering, men eg skal ha utlevering i Bergen og håpar at det tar maks 14 dager frå båten klappar til kai i Zeebrugge. Dette er jo også avhengig av om utleveringstakta roar seg når vi kjem over til oktober.

Hmmm.... DS påstår at bilen fremdeles er i USA  >:( så der brast den illusjonen om at man kan få utlevering ila dei neste 14 dagane. Vannvittig når bilen var ferdig produsert 25.08. Det har jo gått mange båtar sidan den tid både frå østkysten og vestkysten.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

steam

Sitat fra: oleredv på torsdag 28. september 2017, klokken 14:13
Sitat fra: oleredv på onsdag 27. september 2017, klokken 20:57


Sitat fra: AirCanada på onsdag 27. september 2017, klokken 20:48

Forhåpentligvis er min TMS med på Don Carlos (eller allerede i landet), men når kan en forventa
utlevering av bilene på dette skipet?

Håpar også at min er på Don Carlos.

Når det gjeld utlevering så spørs det nok kor i landet du skal ha utlevering, men eg skal ha utlevering i Bergen og håpar at det tar maks 14 dager frå båten klappar til kai i Zeebrugge. Dette er jo også avhengig av om utleveringstakta roar seg når vi kjem over til oktober.

Hmmm.... DS påstår at bilen fremdeles er i USA  >:( så der brast den illusjonen om at man kan få utlevering ila dei neste 14 dagane. Vannvittig når bilen var ferdig produsert 25.08. Det har jo gått mange båtar sidan den tid både frå østkysten og vestkysten.

Det har gått mange båter, men båter har vært fulle. Min var ferdig ca en uke før din, og den gikk på båt mandag 25.09. Dessverre :(
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA