Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering september - oktober 2017

Startet av SUNPWRD, fredag 04. august 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

jazzwheel

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 21. september 2017, klokken 09:53
Kona og jeg gikk. Bare 5-10 min. Kunne ikke falt meg inn å be om taxi for å slippe å gå noen hundre meter :)

Gikk rett foran en annen familie som også skulle hente bil :)

Siden jeg kom for sent i går på grunn av nettopp dette så presiserer jeg: Jeg fulgte Google maps og fra du går ut av døra på toget til faktisk er inne hos Tesla er nok nærmere 20 minutter om du ikke har vært der før.

Edit: Ble ikke spurt om henting eller fortalt noe som helst, så trasket i regnværet :)

akseln

Er det noen andre her som hadde bil med Baltic Breeze til Drammen på mandag og som har utlevering i Brummundal?

Øyvind.h

Hmm. Ja det tok kanskje et drøyt kvarter når jeg tenker meg om.
Det var en hyggelig spasertur :)
Gledet meg til å hente bil, kanskje derfor jeg opplevde spaserturen som hyggelig og kort.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

makki

#333
Antatt levering 27.09-04.10, skal hentes 23.09(sulle hentes 22.09 men takket nei, Kokstad Bergen) låste bestilling 17.07

West

X75D mottatt 30.09.17.

nie

Sitat fra: West på torsdag 21. september 2017, klokken 12:17
Biler fra Salome observert på Kokstad.
P-plassen er full av dem. Det meste av biler fra "Talisman" er tydeligvis utlevert.

MrTesla

Hvordan blir bilene nordover sendt? Ankom drammen med baltic for noen dager siden.  Blir de registrert i Drammen eller når de ankommer tr.heim ?

Bushy

Sitat fra: akseln på torsdag 21. september 2017, klokken 10:22
Er det noen andre her som hadde bil med Baltic Breeze til Drammen på mandag og som har utlevering i Brummundal?

Min kom til Drammen 12.09 ikke hørt noe fra br. Dal enda. Så kan sikkert ta litt tid. Vet det kom en trailer dit i dag med noen biler. Men det gjør det kanskje vær dag..
S75D sept. 17

West

Sitat fra: Argi på fredag 04. august 2017, klokken 13:58
Jeg bekreftet min 7.7 og den endret status til bygget og i transitt til havnen. Noen som vet hvilken / hvilke båter som september - oktober bilene trolig kommer med på?

https://www.2wglobal.com/webapps?minHt=480&htMethod=bodyLastElem&frameId=150600875286834069&url=https%3A%2F%2Fschedule.2wglobal.com%2FScheduleRWD%2F

Du får håpe på Tamesis. Men det er ikke umulig at den er på vei allerede. Hvis du er uheldig går den med båt fra Long Beach, og da tar det tid...
X75D mottatt 30.09.17.

AlexS75D

Flere av bilene som kom med Salome står nå utenfor Tesla Kristiansand på Sørlandssenteret. Satse på at min også dukker opp der i morgen.

Noen som vet hvor lang tid det er vanlig at brukes på klargjøring?

toreolsensan

Sitat fra: toreolsensan på lørdag 16. september 2017, klokken 12:26
Sitat fra: toreolsensan på lørdag 16. september 2017, klokken 11:46
Sitat fra: fimbulty på lørdag 16. september 2017, klokken 09:40
Sitat fra: toreolsensan på fredag 15. september 2017, klokken 21:21
Da begynte det å skje ting her igjen...

ZEEBRUGGE VESSEL LOADED 14.09.2017 22:00

Noen som vet hva som er ruta videre? Skal videre til Trondheim etterhvert, men da er det Drammen først, som er en flaskehals såvidt jeg forstår?

Lander i Drammen ja og så kjører de vel tog til Trondheim (ifølge Tesla-pusher i Ålesund). Har sett på nyregistrering på http://teslastats.no/ de siste dagene, og alle registrert i Trondheim hadde avreise fra Zeebrugge 31.08,  bortsett fra en som la ut på ferden 20.08. Mao. tar ferden fra Zeebrugge til registrering i Trondheim nå minst 2 uker..


Det gir mening. Jeg har en stund hatt "Sent i september - oktober" som leveringstidspunkt. Blir neppe september da.

Og der fant jeg ut at final invoice på plass også (datert 15. september), med estimert leveringsdato 30. september. Mulig de klarer det i denne måneden likevel da, det har jo vært mye snakk om å få gode kvartalstall... Venter i spenning.

Jeg følger bare opp min egen framdrift her: I ettermiddag endret My Tesla leveringstidspunkt til "September 28, 2017 - October 5, 2017". Begynner å haste med å få solgt den gamle nå...
Model S75D sept 2017 Premium, AP2.0

Gjespen


Teslus

#342
Sitat fra: Sebastian Sandtorv på mandag 18. september 2017, klokken 12:17
Pratet med DS i formiddag (de må ha fått mye flere folk nå, de svarer jo hver gang jeg ringer...), for å spørre om bilen min kom med på Don Carlos fra Baltimore. Han jeg pratet med kunne ikke fortelle det, men han fortalte at bilen er planlagt utlevert 13. Oktober. Så bare å krysse fingrene for at det ikke blir så alt for mye etter det.

Bestilt 22. Juli
Bekreftet 25. Juli
Ferdig bygget 22. August

Update fra delivery: De vet ikke om bilen er i Baltimore eller på vei over. Ny forventet leveringsdato er 20. Oktober. Basert på den datoen er bilen på Don Carlos på vei over dammen, og går nok på Arabian Breeze fra Zeebrugge 6. Oktober (Drammen 10. Oktober). Siden Don Carlos ble forsinket et par dager, bommet jeg på en tidligere båt fra Zeebrugge som er skyld i forsinkelsen... :(

oleredv

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på fredag 22. september 2017, klokken 13:41

Update fra delivery: De vet ikke om bilen er i Baltimore eller på vei over. Ny forventet leveringsdato er 20. Oktober. Basert på den datoen er bilen på Don Carlos på vei over dammen, og går nok på Arabian Breeze fra Zeebrugge 6. Oktober (Drammen 10. Oktober). Siden Don Carlos ble forsinket et par dager, bommet jeg på en tidligere båt fra Zeebrugge som er skyld i forsinkelsen... :(

Hvilken status har du MyTesla? Mistenker at min også er på Don Carlos, men det er med utgangspunkt i at den har stått med "tilburg-status" sidan Don Carlos forlot Baltimore, hadde "din Tesla er lastet på båt og på vei til Europa" to dagar før det.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Teslus

Sitat fra: oleredv på fredag 22. september 2017, klokken 13:50
Hvilken status har du MyTesla? Mistenker at min også er på Don Carlos, men det er med utgangspunkt i at den har stått med "tilburg-status" sidan Don Carlos forlot Baltimore, hadde "din Tesla er lastet på båt og på vei til Europa" to dagar før det.
Jeg har "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.", så det skremmer meg litt.. Om den ikke er på båt enda, begynner Oktober å se mørkt ut. Jeg har beregnet leveringstid "September - Early October".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA