Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering september - oktober 2017

Startet av SUNPWRD, fredag 04. august 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

spirrevipp

Sitat fra: tinker på onsdag 13. september 2017, klokken 22:40
Jeg fikk beskjed fra DS om at "Ankommet havn i Europa" var en systemfeil og betød egentlig at bilen er rullet ut av fabrikken og er klar til transport til Europa.

MyTesla oppdateringer kan feile i alle varianter tror jeg, det feiler ikke likt for alle. På min så gikk status fra i produksjon -> under transport til havnen i USA (hvor den stod veldig lenge) -> så til ankommet havnen i Europa, snart i transitt (etc). Så i mitt tilfelle tror jeg statusoppdateringene har vært reelle, men at lastet på båt statusen ikke har blitt registrert.

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Gjespen

Sitat fra: nie på torsdag 14. september 2017, klokken 15:31
Sitat fra: oleredv på torsdag 14. september 2017, klokken 15:06
Svaret på korleis dei fraktar bilane til Hirtshals.

Håpar dei fortsetter med dette utover!
Så det der ja.
Dette rederiet har to ukentlige avganger mellom Zeebrugge og Hirtshals så da burde det jo være håp om at bilene fra Salome allerede er på vei til Hirtshals, i Hirtshals eller enda bedre, at de står på danskebåten.

CldN har kun én gang i uken for RoRo-båter Zeebrugge - Hirtshals slik jeg ser det. (håper jeg tar feil)
Departure Zeebrugge Sunday 18:00
Arrival Hirtshals   Tuesday 07:00

nie

Sitat fra: Gjespen på torsdag 14. september 2017, klokken 16:07
Sitat fra: nie på torsdag 14. september 2017, klokken 15:31
Sitat fra: oleredv på torsdag 14. september 2017, klokken 15:06
Svaret på korleis dei fraktar bilane til Hirtshals.

Håpar dei fortsetter med dette utover!
Så det der ja.
Dette rederiet har to ukentlige avganger mellom Zeebrugge og Hirtshals så da burde det jo være håp om at bilene fra Salome allerede er på vei til Hirtshals, i Hirtshals eller enda bedre, at de står på danskebåten.

CldN har kun én gang i uken for RoRo-båter Zeebrugge - Hirtshals slik jeg ser det. (håper jeg tar feil)
Departure Zeebrugge Sunday 18:00
Arrival Hirtshals   Tuesday 07:00
Ja, ser det nå.
Salome klappet jo til kai natt til søndag så det burde jo da være mulig å ha fått bilene derfra med på søndagsbåten til CLdN.
Så noen røde få røde fargeklatter i bildene fra Hirtshals. Håper på at en av dem var min X

TMS_2017_GT

Hei,

Jeg har også den velkjente "Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet".
Ser her at det verserer rykter om at dette ikke stemmer, bekreftet min TMS 21.7.17. Har noen tanker om det stemmer eller ei? Jeg har søkt på UECC, men får ikke treff. Kan noen for sikkerhetsskyld sende link til sporing, så jeg vet at jeg søker rett plass? 

nie

#229
Sitat fra: TMS_2017_GT på torsdag 14. september 2017, klokken 21:29
Hei,

Jeg har også den velkjente "Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet".
Ser her at det verserer rykter om at dette ikke stemmer, bekreftet min TMS 21.7.17. Har noen tanker om det stemmer eller ei? Jeg har søkt på UECC, men får ikke treff. Kan noen for sikkerhetsskyld sende link til sporing, så jeg vet at jeg søker rett plass?
http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/
Tipper du har utlevering i Kristiansand, Stavanger eller Bergen? Isåfall vil du ikke få treff hos UECC da det ikke er disse som frakter bilen videre fra Zeebrugge.

spirrevipp

Sitat fra: TMS_2017_GT på torsdag 14. september 2017, klokken 21:29
Ser her at det verserer rykter om at dette ikke stemmer, bekreftet min TMS 21.7.17. Har noen tanker om det stemmer eller ei? Jeg har søkt på UECC, men får ikke treff.

Tidsmessig så tror jeg fort at det kan stemme. Jeg bekreftet 11.7, fått utlevering i Kristiansand 19.09. Husker ikke hvor lenge det er siden MyTesla endret til ankommet havnen, men det er nok mer enn en uke siden. Har ikke fått treff på UECC, bilen har sikkert gått via Hirtshals, MyTesla viser fremdeles at den står i havnen...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Thomas Longva

Da har min fått endret status i UECC til "TERMINAL DELIVERED". Satser på at den blir med BALTIC BREEZE nå i kveld  :)

SUNPWRD

Sitat fra: Thomas Longva på torsdag 14. september 2017, klokken 22:52
Da har min fått endret status i UECC til "TERMINAL DELIVERED". Satser på at den blir med BALTIC BREEZE nå i kveld  :)

Så bra!  :) Kunne du lagt ut linken du bruker for å sjekke? Usikker på om jeg sjekker på rett sted...
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

Thomas Longva

Sitat fra: Argi på torsdag 14. september 2017, klokken 23:02
Sitat fra: Thomas Longva på torsdag 14. september 2017, klokken 22:52
Da har min fått endret status i UECC til "TERMINAL DELIVERED". Satser på at den blir med BALTIC BREEZE nå i kveld  :)

Så bra!  :) Kunne du lagt ut linken du bruker for å sjekke? Usikker på om jeg sjekker på rett sted...

Jeg søker på vin her: http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

SUNPWRD

Takk. Da brukte jeg riktig link. Stod det noe der før meldinen du fikk nå? Jeg får ikke opp noe når jeg søker på mitt vin..
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

mack_

Sitat fra: Thomas Longva på torsdag 14. september 2017, klokken 22:52
Da har min fått endret status i UECC til "TERMINAL DELIVERED". Satser på at den blir med BALTIC BREEZE nå i kveld  :)

Samme statusoppdatering her i kveld gitt! Det nærmer seg!

Omen

Sitat fra: Thomas Longva på torsdag 14. september 2017, klokken 22:52
Da har min fått endret status i UECC til "TERMINAL DELIVERED". Satser på at den blir med BALTIC BREEZE nå i kveld  :)

Når kom bilen din til Zeebrugge?
Min ankom 12.9 og ble ikke med i dag

-Xee-

#237
Min ankom Zeebrugge 13.09, og ble visst heller ikke med i nattens Baltic Breeze avgang. Kjedelig, men satser på at den er med i avgangen i dag :)

Edit: Ser nå at neste båt fra. Zeebrugge til Drammen er Arabian Breeze som seiler 22. sept, og ankommer 26. sept. Var helt sikker på at jeg for noen dager siden så enda en båt som skulle seile den 15. sept :/

Thomas Longva

Sitat fra: -Xee- på fredag 15. september 2017, klokken 06:57
Min ankom Zeebrugge 13.09, og ble visst heller ikke med i nattens Baltic Breeze avgang. Kjedelig, men satser på at den er med i avgangen i dag :)

Edit: Ser nå at neste båt fra. Zeebrugge til Drammen er Arabian Breeze som seiler 22. sept, og ankommer 26. sept. Var helt sikker på at jeg for noen dager siden så enda en båt som skulle seile den 15. sept :/

Min kom 11.09.2017 18:47

makki

snakket med Delivery igår og forrige igår, fått bekreftet at levering 27 sept med vinterdekk montert på, men ingen uecc treff ennå, flere biler kommer med colorline og osv.. direkte til Bergen- Stavanger-Kristiansand, så det blir ikke treff på uecc tror det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA