Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering september - oktober 2017

Startet av SUNPWRD, fredag 04. august 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

Tuten

Fikk treff på UECC nå, ankommet Zeebrugge. Noen som vet om hvilke båter som går fra Zeebrugge til Drammen med det første?
2017 Model S 75D

West

X75D mottatt 30.09.17.

SUNPWRD

Det er lenge siden jeg fikk info om at bilen min var ankommet Tilburgfabrikken. Jeg fikk da beskjed, etter forespørsel til DS om at bilen var i USA. Nå står det at bilen er ankommet havnen i europa.
Denne oppdateringen kom i går. Stemmer dette, eller kan det bety noe helt annet?
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

tinker

Sitat fra: Argi på onsdag 13. september 2017, klokken 22:39
Det er lenge siden jeg fikk info om at bilen min var ankommet Tilburgfabrikken. Jeg fikk da beskjed, etter forespørsel til DS om at bilen var i USA. Nå står det at bilen er ankommet havnen i europa.
Denne oppdateringen kom i går. Stemmer dette, eller kan det bety noe helt annet?

Jeg fikk beskjed fra DS om at "Ankommet havn i Europa" var en systemfeil og betød egentlig at bilen er rullet ut av fabrikken og er klar til transport til Europa.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Nasatech

Svigerfar bestilte 6. juli. S75, ikke D, skinn, soltak, btx5. Utlevering i morgen.

nie

Sitat fra: tinker på onsdag 13. september 2017, klokken 22:40
Sitat fra: Argi på onsdag 13. september 2017, klokken 22:39
Det er lenge siden jeg fikk info om at bilen min var ankommet Tilburgfabrikken. Jeg fikk da beskjed, etter forespørsel til DS om at bilen var i USA. Nå står det at bilen er ankommet havnen i europa.
Denne oppdateringen kom i går. Stemmer dette, eller kan det bety noe helt annet?

Jeg fikk beskjed fra DS om at "Ankommet havn i Europa" var en systemfeil og betød egentlig at bilen er rullet ut av fabrikken og er klar til transport til Europa.
Det stemmer sikkert at disse meldingene om Tilburg-fabrikken er en systemfeil men mange av oss har fått status:
"Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet." og denne meldingen er, for min og andres del, den siste i en rekke meldinger som er logiske i forhold til produksjonsdato, logistikk og rutetider for båtene.
Jeg er iallfall rimelig trygg på at min bil i øyeblikket er under transport fra Zeebrugge og at den kommer direkte til Bergen uten at den skal presses gjennom den lille sprøytespissen som heter "Drammen".

-Xee-

Sitat fra: tinker på onsdag 13. september 2017, klokken 22:40
Sitat fra: Argi på onsdag 13. september 2017, klokken 22:39
Det er lenge siden jeg fikk info om at bilen min var ankommet Tilburgfabrikken. Jeg fikk da beskjed, etter forespørsel til DS om at bilen var i USA. Nå står det at bilen er ankommet havnen i europa.
Denne oppdateringen kom i går. Stemmer dette, eller kan det bety noe helt annet?

Jeg fikk beskjed fra DS om at "Ankommet havn i Europa" var en systemfeil og betød egentlig at bilen er rullet ut av fabrikken og er klar til transport til Europa.

For de som har fått treff på UECC med status om at bilen har ankommet Zeebrugge så er det vel ganske trygt

tinker

Sitat fra: -Xee- på torsdag 14. september 2017, klokken 09:09
Sitat fra: tinker på onsdag 13. september 2017, klokken 22:40
Sitat fra: Argi på onsdag 13. september 2017, klokken 22:39
Det er lenge siden jeg fikk info om at bilen min var ankommet Tilburgfabrikken. Jeg fikk da beskjed, etter forespørsel til DS om at bilen var i USA. Nå står det at bilen er ankommet havnen i europa.
Denne oppdateringen kom i går. Stemmer dette, eller kan det bety noe helt annet?

Jeg fikk beskjed fra DS om at "Ankommet havn i Europa" var en systemfeil og betød egentlig at bilen er rullet ut av fabrikken og er klar til transport til Europa.

For de som har fått treff på UECC med status om at bilen har ankommet Zeebrugge så er det vel ganske trygt

Ja, hvis du får treff på UECC har jo Tesla levert den til UECC i Zeebrugge for transport til Drammen.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

akseln

Baltic Breeze holder på å laste biler i Zeebrugge nå på vei til Drammen via Bremerhaven. Avreise kl. 20 i kveld og ankomst Drammen på mandag. Spennende å se hvor mange som får status "loaded" på UECC i dag.

oleredv

Sitat fra: akseln på torsdag 14. september 2017, klokken 11:32
Baltic Breeze holder på å laste biler i Zeebrugge nå på vei til Drammen via Bremerhaven. Avreise kl. 20 i kveld og ankomst Drammen på mandag. Spennende å se hvor mange som får status "loaded" på UECC i dag.

Folk med kjennskap til UECC posta på Facebook tidligare i veka at det var booka inn 640(!) Teslaer på denne :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

nie

Sitat fra: oleredv på torsdag 14. september 2017, klokken 11:36
Sitat fra: akseln på torsdag 14. september 2017, klokken 11:32
Baltic Breeze holder på å laste biler i Zeebrugge nå på vei til Drammen via Bremerhaven. Avreise kl. 20 i kveld og ankomst Drammen på mandag. Spennende å se hvor mange som får status "loaded" på UECC i dag.

Folk med kjennskap til UECC posta på Facebook tidligare i veka at det var booka inn 640(!) Teslaer på denne :)
Det er da jeg blir ekstra glad for at Tesla omsider har funnet ut at det er unødvendig å frakte biler til det mer sentrale Norge (Bergen) inn via Drammen.

MrTesla

Går bilene til Trondheim gjennom Drammen? Og hvordan går de videre derfra? :)

oleredv

2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

West

X75D mottatt 30.09.17.

nie

Sitat fra: oleredv på torsdag 14. september 2017, klokken 15:06
Svaret på korleis dei fraktar bilane til Hirtshals.

Håpar dei fortsetter med dette utover!
Så det der ja.
Dette rederiet har to ukentlige avganger mellom Zeebrugge og Hirtshals så da burde det jo være håp om at bilene fra Salome allerede er på vei til Hirtshals, i Hirtshals eller enda bedre, at de står på danskebåten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA