Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering september - oktober 2017

Startet av SUNPWRD, fredag 04. august 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

Thomas Longva

Nå har jeg endelig fått ZEEBRUGGE - TERMINAL RECEIVED :-)

steam

Sitat fra: Thomas Longva på tirsdag 12. september 2017, klokken 08:11
Nå har jeg endelig fått ZEEBRUGGE - TERMINAL RECEIVED :-)

Min er ennå ikke oppdatert :( Hvilket klokkeslett fikk du på meldingen?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Thomas Longva

Sitat fra: steam på tirsdag 12. september 2017, klokken 08:32
Sitat fra: Thomas Longva på tirsdag 12. september 2017, klokken 08:11
Nå har jeg endelig fått ZEEBRUGGE - TERMINAL RECEIVED :-)

Min er ennå ikke oppdatert :( Hvilket klokkeslett fikk du på meldingen?

Fikk ikke melding, men finner nå vin nummeret mitt her: http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

steam

Sitat fra: Thomas Longva på tirsdag 12. september 2017, klokken 08:37
Sitat fra: steam på tirsdag 12. september 2017, klokken 08:32
Sitat fra: Thomas Longva på tirsdag 12. september 2017, klokken 08:11
Nå har jeg endelig fått ZEEBRUGGE - TERMINAL RECEIVED :-)

Ja, og hvilket klokkeslett står det på innslaget? (altså meldingen)

Min er ennå ikke oppdatert :( Hvilket klokkeslett fikk du på meldingen?

Fikk ikke melding, men finner nå vin nummeret mitt her: http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Gjespen

Mener jeg har lest at flere har fått bilene sine transportert med UECC, men aldri allikevel fikk oppslag på VIN.

Thomas Longva fikk beskjed fra DS at bilen var på båt _før_ salome dro 1.9. Gjenstår å se om noen som mener de var på Salome har fått treff på UECC.

steam

Sitat fra: Gjespen på tirsdag 12. september 2017, klokken 10:10
Mener jeg har lest at flere har fått bilene sine transportert med UECC, men aldri allikevel fikk oppslag på VIN.

Thomas Longva fikk beskjed fra DS at bilen var på båt _før_ salome dro 1.9. Gjenstår å se om noen som mener de var på Salome har fått treff på UECC.

Er allerede to stykker som har sagt dette da. At de mistenkte Salome og har fått treff hos UECC
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Gjespen

Sitat fra: steam på tirsdag 12. september 2017, klokken 10:20
Sitat fra: Gjespen på tirsdag 12. september 2017, klokken 10:10
Mener jeg har lest at flere har fått bilene sine transportert med UECC, men aldri allikevel fikk oppslag på VIN.

Thomas Longva fikk beskjed fra DS at bilen var på båt _før_ salome dro 1.9. Gjenstår å se om noen som mener de var på Salome har fått treff på UECC.

Er allerede to stykker som har sagt dette da. At de mistenkte Salome og har fått treff hos UECC
Sindre har kun oppgitt bekreftet dato så vanskelig å si. Gordon sin bil derimot kan nok muligens stemme med Salome. Hadde vært greit å vite når bilene ble ferdig produsert. Dette sier nok mer om når de kom på båt.

Gjespen

Fikk nå bekreftelse på at bilen er i Belgia. Da tør jeg nesten vedde på at den ble fraktet med Salome.
Bekreftet 3 aug.
Ferdig produsert 21 aug.

Gordon Retriever

Fikk du UECC-treff med dato og klokkeslett fra i dag, 12.09? (Viktig å holde motivasjonen oppe for de som fortsatt venter. ;) )

Ellers minner jeg om at jeg fikk bekreftet Baltimore - Zeebrugge med Salome fra Tesla i forrige uke. Jeg ble også fortalt at fjerning av datovinduet i MyTesla (slik @nie beskriver på forrige side) skyldtes at Salome hadde vært forsinket fra USA pga. stormen Harvey.)

Gjespen

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 12. september 2017, klokken 13:13
Fikk du UECC-treff med dato og klokkeslett fra i dag, 12.09? (Viktig å holde motivasjonen oppe for de som fortsatt venter. ;) )

Ellers minner jeg om at jeg fikk bekreftet Baltimore - Zeebrugge med Salome fra Tesla i forrige uke. Jeg ble også fortalt at fjerning av datovinduet i MyTesla (slik @nie beskriver på forrige side) skyldtes at Salome hadde vært forsinket fra USA pga. stormen Harvey.)

Ingen UECC treff. Bare en bekreftelse fra DS som sier at bilen er i Belgia, og utlevering er estimert til 25-30 sept. Vet ikke om det betyr noe at jeg har Stavanger som utleveringssted. Kanskje Fjordline blir benyttet slik som i forrige uke.

nie

Sitat fra: Gjespen på tirsdag 12. september 2017, klokken 12:30
Fikk nå bekreftelse på at bilen er i Belgia. Da tør jeg nesten vedde på at den ble fraktet med Salome.
Bekreftet 3 aug.
Ferdig produsert 21 aug.

Jeg bor i Bergen og jeg får ikke opp min bil  som "terminal received" i  Zeebrugge men jeg er ganske sikker på at den var på Salome.

Dette begynner å nærme seg galskap;  :) (iallfall for meg)
Tok en kryssjekk av mange av bilene på teslainventory.com opp mot UECC.com sin søkemotor.
Svært mange av disse bilene kommer opp med status "terminal received" men jeg mener da å se et mønster med at ingen av bilene som er angitt med "Location" mellom Kristiansand og Bergen kommer opp som "Terminal received".
Jeg tror dette skyldes at disse bilene tar andre veier fra Zeebrugge enn UECC sine skip og derfor aldri logges som mottatt hos UECC. Det er antagelig disse bilene som av og til observeres i Hirtshals og skipes med f.eks. Fjordline til Stavanger og Bergen. Hvordan de fraktes fra Zeebrugge til Hirtshals har jeg ingen peiling på.

Hvis jeg har rett så vil vi som har utlevering i Bergen, Stavanger og Kristiansand aldri se noen status på bilene hos UECC i Zeebrugge selv om de er mottatt og videresendt.

Jeg bor i Bergen. Tipper at Steam og Gjespen også har utlevering enten i Kristiansand, Stavanger eller Bergen mens alle dere som hadde biler på Salome og har fått treff hos UECC de siste dagene, har utlevering ved en annen avdeling enn Kristiansand, Stavanger og Bergen.

Spekulerer litt nå, men jeg tror jeg har rett :-)

Gjespen

#176
Sitat fra: nie på tirsdag 12. september 2017, klokken 14:38
Sitat fra: Gjespen på tirsdag 12. september 2017, klokken 12:30
Fikk nå bekreftelse på at bilen er i Belgia. Da tør jeg nesten vedde på at den ble fraktet med Salome.
Bekreftet 3 aug.
Ferdig produsert 21 aug.

Jeg bor i Bergen og jeg får ikke opp min bil  som "terminal received" i  Zeebrugge men jeg er ganske sikker på at den var på Salome.

Dette begynner å nærme seg galskap;  :) (iallfall for meg)
Tok en kryssjekk av mange av bilene på teslainventory.com opp mot UECC.com sin søkemotor.
Svært mange av disse bilene kommer opp med status "terminal received" men jeg mener da å se et mønster med at ingen av bilene som er angitt med "Location" mellom Kristiansand og Bergen kommer opp som "Terminal received".
Jeg tror dette skyldes at disse bilene tar andre veier fra Zeebrugge enn UECC sine skip og derfor aldri logges som mottatt hos UECC. Det er antagelig disse bilene som av og til observeres i Hirtshals og skipes med f.eks. Fjordline til Stavanger og Bergen. Hvordan de fraktes fra Zeebrugge til Hirtshals har jeg ingen peiling på.

Hvis jeg har rett så vil vi som har utlevering i Bergen, Stavanger og Kristiansand aldri se noen status på bilene hos UECC i Zeebrugge selv om de er mottatt og videresendt.

Jeg bor i Bergen. Tipper at Steam og Gjespen også har utlevering enten i Kristiansand, Stavanger eller Bergen mens alle dere som hadde biler på Salome og har fått treff hos UECC de siste dagene, har utlevering ved en annen avdeling enn Kristiansand, Stavanger og Bergen.

Spekulerer litt nå, men jeg tror jeg har rett :-)

Disse leveringstrådene er 99% synsing og spekulering ;-)
Uansett så jeg nettopp en på facebook som sier Drammen biler går med UECC, mens andre blir fraktet til Hirtshals, også deretter videre med Color Line (Larvik og Kristiansand) og Fjordline (Bergen og Stavanger). Stemmer godt med hva som skjedde sist uke.

geear

Sitat fra: nie på tirsdag 12. september 2017, klokken 14:38
Jeg bor i Bergen og jeg får ikke opp min bil  som "terminal received" i  Zeebrugge men jeg er ganske sikker på at den var på Salome.

Dette begynner å nærme seg galskap;  :) (iallfall for meg)
Tok en kryssjekk av mange av bilene på teslainventory.com opp mot UECC.com sin søkemotor.
Svært mange av disse bilene kommer opp med status "terminal received" men jeg mener da å se et mønster med at ingen av bilene som er angitt med "Location" mellom Kristiansand og Bergen kommer opp som "Terminal received".
Jeg tror dette skyldes at disse bilene tar andre veier fra Zeebrugge enn UECC sine skip og derfor aldri logges som mottatt hos UECC. Det er antagelig disse bilene som av og til observeres i Hirtshals og skipes med f.eks. Fjordline til Stavanger og Bergen. Hvordan de fraktes fra Zeebrugge til Hirtshals har jeg ingen peiling på.

Hvis jeg har rett så vil vi som har utlevering i Bergen, Stavanger og Kristiansand aldri se noen status på bilene hos UECC i Zeebrugge selv om de er mottatt og videresendt.

Jeg bor i Bergen. Tipper at Steam og Gjespen også har utlevering enten i Kristiansand, Stavanger eller Bergen mens alle dere som hadde biler på Salome og har fått treff hos UECC de siste dagene, har utlevering ved en annen avdeling enn Kristiansand, Stavanger og Bergen.

Spekulerer litt nå, men jeg tror jeg har rett :-)
Må ha vært inventory du har bestilt den 7. august hvis bilen din allerede er i europa? Hvis ikke er det noe som ikke går opp tidsmessig?

nie

@gr
Nope. Produksjonsbil.

Ting skjedde veldig fort etter bekreftelse og oppdateringene matcher 100% i forhold til logistikken på andres biler som nå er bekreftet å ha vært om bord på Salome ved at de er "terminal received" 11.09 i Zeebrugge.

Men sikker er jeg ikke......

Gordon Retriever

Sitat fra: gr på tirsdag 12. september 2017, klokken 15:20
Må ha vært inventory du har bestilt den 7. august hvis bilen din allerede er i europa? Hvis ikke er det noe som ikke går opp tidsmessig?

Hvorfor går ikke dette opp tidsmessig?

En liten fugl hvisket at Tesla hadde solgt 180 biler i Norge den 31. juli (aller siste dag med kampanjerente osv.  ;D).  Disse er da bekreftet senest 7. august, og jeg mistenker at en god porsjon av disse var med Salome fra Baltimore.

Ellers støtter jeg nies spekulasjoner om logistikk til Sørlandet og sørlige deler av Vestlandet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA