Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Førstegangs kjøper trenger tips!

Startet av oggy007, torsdag 03. august 2017, klokken 16:31

« forrige - neste »

AirCanada

Vel, når vi engang bor såpass langt nord i denne fryseboksen av et land, så er det på sin plass med varme i seter foran og bak, samt rattvarme i min bok.
At en får oppgradert stereoanlegg og HEPA-filter gjør det mer overkommelig i min (lomme)bok.

Om det er verdt 40.000,- må jo vere opp til den enkelte og vurdere.
TMS 75D (levering oktober 2017)

mthoring

Sitat fra: AirCanada på søndag 06. august 2017, klokken 21:47
Vel, når vi engang bor såpass langt nord i denne fryseboksen av et land, så er det på sin plass med varme i seter foran og bak, samt rattvarme i min bok.
At en får oppgradert stereoanlegg og HEPA-filter gjør det mer overkommelig i min (lomme)bok.

Om det er verdt 40.000,- må jo vere opp til den enkelte og vurdere.

Varme i seter foran er standard. Premiumpakken gir deg varme i ratt, varme i baksetene, samt defrost av vindusviskere og -spylere. HEPA-filter er vel litt gimmick med mindre man står mye i kø i rushtrafikk på vinteren (det gjør jeg). Spør du meg, så må man ha lyst på lydpakken for at premiumpakken skal være verdt 40k.

Jeg skal ikke påstå at jeg er audiofil og trenger gullbelagte toslink-kabler til hjemmekinoen, men jeg mener nå jeg har et ok øre når det gjelder å bedømme lydkvalitet. Etter min mening så er standardanlegget bra, det fungerer fint til stemmer og "hverdagslig" lytting til musikk, og er bedre enn standardanlegget i de andre bilene jeg har hatt (men jeg har aldri kjøpt bil til 700k før). Premiumanlegget derimot er svært godt, lydgjengivelsen er veldig dynamisk og fyller hele bilen på en god måte. Både diskant, mellomtone og bass er tydelige, og anlegget fremstår som velbalansert. Det er vesentlig forskjell mellom standardanlegget og premiumanlegget, men det er ikke fordi at standardanlegget er dårlig.

...så, hvis lyd og varme i bakseter og ratt er viktig for deg: velg premiumpakke, ellers la være.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

oggy007

Takker for svar.
Ble diskutert en hel del på nattskift i natt på hva som bør gjøres og ikke gjøres, kom vell ikke frem til noe mer fornuftig enn hva man tenker nå, mye meninger, eldre folk, fyfaen du er gal, mellomgamle og yngre, kjøp nå, du lever bare en gang  ;D
Blir nok å snakke litt mer med madammen, legge frem at verditapet er på ca 100 k PR år, og at vi med 60k avbetaling det første året før ho får jobb, nok burde øke dette litt for å holde tritt med verditapet på bilen.
Ikke det at det egentlig har noe for seg, for renta er jo mest sannsynlig like lav om 3 år,. og å spare i aksjefond nok vil være lurere, for så å ha en buffer her hvis noe skulle bli heeelt galt.

Skal inn til tesla Kr.sand idag igjen sammen med en fra jobb som også skal prøve, mange der også som ble litt smågria når det vet at med 2000 mer, så kunne de kjørt tesla istedenfor leaf :P (selvfølgelig er den reelle
Mnd mer mtp pristap 300 tusen vs 700)
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA