Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøper du nye Leaf?

Startet av moby666, onsdag 02. august 2017, klokken 23:07

« forrige - neste »

moby666

Legger ut en poll på nye Leaf. Har antatt at det først kommer en versjon på 40kwh og senere i 2018 med 60 kwh.

Counterpointer

Bruker Tapatalk og da fungerer ikke poll! Desverre.

40 kW er helt uaktuell

Troald

Jeg er avventende og bestemmer meg i september eller når vi vet alt om bilen.

Jeg er opptatt av pris - rekkevidde - lading - bagasjeplass.

Min fremtidige bil skal maks koste 350k og kjøre 50 mil med maks halvtimes ladepause og ha 4 mennesker med bagasje ombord. TM3 er pr i dag favoritten, men da blir det lang rekkevidde og prisen her hjemme blir avgjørende.

Kommer Nissan med noe som matcher så blir det den.

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

zbk

Hengerfeste og 60kWt batteri er minstekrav om jeg skal gå helelektrisk. Utover det har jeg begrenset med absolutte krav. Helst en litt større bil enn AmperaE-en jeg har nå, men jeg klarer meg fint med den type rekkevidde.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Bombus

Alternativene i denne avstemningen er vel bare gjetninger? Startpriser og leveringsdatoer er ikke gjort kjent enda..
2018 Nissan Leaf

Løve

Overveiende sannsynlig det blir en 60kWh på meg da den kommer lenge før Model 3 gjør.

moby666

Det er ikke bare gjetninger....

Sitat fra: Bombus på torsdag 03. august 2017, klokken 09:36
Alternativene i denne avstemningen er vel bare gjetninger? Startpriser og leveringsdatoer er ikke gjort kjent enda..

Trekkoppbil

#7
Kommer den med 4wd og hengerkrok?

Hvis konkurenten kommer med det om ett år, så sier det seg sjølv hva man vil fortrekke i nybilmarkedet.

Fordelen med Leaf, er at man får den til under halv pris, hvis man venter 2 år og kjøper den brukt fra USA, og det er en rimelig og enkel bil hvor man kan få forsikring til 1000-2000kr pr år og rimelig årsavgift. Det kan bli så rimelig at man kan ha den i tillegg til andre biler som man trenger.  Det spørs hvor kurrant den blir i framtida. Om den kommer med Chademo etc.

snoemann

Det mangler et "vet ikke enda" valg :)
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

moby666


nr1rayner

Jippiii, jeg fikk lagt inn første "vet ikke"  :D
Av flere årsaker:
* Leafen vi har fungerer utmerket. Det skorter kun på rekkevidde enkelte dager.
Skal jeg bytte den ut er 40 kwh utnyttbart satt som minstekrav.
Om det da blir 40 eller 60 avhenger mer av prisforskjell enn leveringstidspunkt.

*Det kommer så mange andre.
Dagens Leaf er en god bil, men de får hard konkurranse om kort tid. Da skal de virkelig levere varene med Leaf 2.0 for å overbevise meg, som overhodet ikke har det travelt med å bytte ut Leafen vi har  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

snoemann

Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Ebe

Jeg savner alternativet "Kjøper 60kwh fordi det blir første modell i høst her i Bergen"  ;)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Troald på torsdag 03. august 2017, klokken 07:39
Jeg er avventende og bestemmer meg i september eller når vi vet alt om bilen.
...
Min fremtidige bil skal maks koste 350k og kjøre 50 mil med maks halvtimes ladepause og ha 4 mennesker med bagasje ombord. ...

50 mil reell rekkevidde blir en vanskelig match ved disse kriteriene, per i dag er det bare TMS 100 som har denne rekkevidden. Nye Leaf med 60kWh lander mer sannsynlig på en WLTP/EPA rekkevidde ca rundt Bolt/AmeperaE, dvs ca 38-40mil.

NecessarySmile

Sitat fra: Finnøy på lørdag 05. august 2017, klokken 10:15
Sitat fra: Troald på torsdag 03. august 2017, klokken 07:39
Jeg er avventende og bestemmer meg i september eller når vi vet alt om bilen.
...
Min fremtidige bil skal maks koste 350k og kjøre 50 mil med maks halvtimes ladepause og ha 4 mennesker med bagasje ombord. ...

50 mil reell rekkevidde blir en vanskelig match ved disse kriteriene, per i dag er det bare TMS 100 som har denne rekkevidden. Nye Leaf med 60kWh lander mer sannsynlig på en WLTP/EPA rekkevidde ca rundt Bolt/AmeperaE, dvs ca 38-40mil.

Nå skrev han heldigvis at han ville ha 50 mil med en halvtimes ladepause, da. Ikke uten lading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA