Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

geear

#1080
Det ligger en forferdelig lang sjekkliste på det amerikanske Tesla-forumet, men den er voldsomt omfattende. Jeg er litt enkel på det, alt som det kan være uklart om du eller Tesla har ansvaret for, må sjekkes. Derfor vil jeg oppsummere en kort liste omtrent slik:

- Sjekke chassisnummer
- Sjekke at alle seter er hele og uten defekter
- Sjekke at alle interiørlister, brytere, skjermer etc. er helt og uten defekter
- Sjekke at du har fått riktige hjul
- Sjekke at du har fått med annet løst du skal ha, matter, chademo-adapter, mobiladapter..
- Sjekke at du har fått med ladekablene du skal ha
- Sjekke bilen grundig for lakkskader, bobler, riper og bulker
- Sjekke at det ikke er skade på glass (noen har fått utlevert bil med sprekk i glasstaket på bakdør)
- Se under bilen at deksler er på plass og ikke skadet under av/påkjøring på biltransport/båt

Annet tenker jeg at kan tas som garanti/reklamasjon i ettertid.

Fordelen med å ta ALT på utlevering er at du kan få samlet alle punktene og enten velge å ikke ta i mot bilen eller få avtalt tid for retting der og da, og unngå å komme inn med en og en ting som ikke virker eller må justeres senere, men tar du for deg sjekklista fra TMC hjemme i etterkant, så kan du notere alle eventuelle funn og reklamere på de etterpå. Å stå hos Tesla med en FAT32-formattert USB minnebrikke med musikk og teste at avspilling fra USB-portene fungerer, det syns jeg blir meningsløst. Virker ikke USB-portene senere så er det uansett ikke noe Tesla kan fraskrive seg.

MortenRA

Da har jeg også avtalt utlevering, mandag 27.11.  :+1:
Takk for god liste, mye nyttig å ta med seg der ved utlevering!
Tesla Model S 75D - Soon to come

Jeronan

If Drammen is still out of stock for the Type 2 (mennekes?) cable, give a call to the Service center in Bærum.
I was there last Friday for a fast lane service (front wheels were hitting the wheel housing when fully turned. They fixed it immediately  :+1:).
I asked if they had the cable in stock there and the mechanic would check. When I got the car back it was added to the service report and found they dropped it in the back trunk! Excellent service  :laugh: :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

kakemiks

Følgjer det med mobiladapter på biler uten premium også?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

Jeronan

Sitat fra: kakemiks på torsdag 16. november 2017, klokken 11:35
Følgjer det med mobiladapter på biler uten premium også?

You mean the mobile phone dock kit? Nope. Those are not delivered with car anymore. Have to pay around 500 NOK for those.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

fulvik

Sitat fra: gr på torsdag 16. november 2017, klokken 10:10
Det ligger en forferdelig lang sjekkliste på det amerikanske Tesla-forumet, men den er voldsomt omfattende. Jeg er litt enkel på det, alt som det kan være uklart om du eller Tesla har ansvaret for, må sjekkes. Derfor vil jeg oppsummere en kort liste omtrent slik:

- Sjekke chassisnummer
- Sjekke at alle seter er hele og uten defekter
- Sjekke at alle interiørlister, brytere, skjermer etc. er helt og uten defekter
- Sjekke at du har fått riktige hjul
- Sjekke at du har fått med annet løst du skal ha, matter, chademo-adapter, mobiladapter..
- Sjekke at du har fått med ladekablene du skal ha
- Sjekke bilen grundig for lakkskader, bobler, riper og bulker, manglende lakk inni dørkarm/rundt dør
- Sjekke at det ikke er skade på glass (noen har fått utlevert bil med sprekk i glasstaket på bakdør)
- Se under bilen at deksler er på plass og ikke skadet under av/påkjøring på biltransport/båt

Annet tenker jeg at kan tas som garanti/reklamasjon i ettertid.

Fordelen med å ta ALT på utlevering er at du kan få samlet alle punktene og enten velge å ikke ta i mot bilen eller få avtalt tid for retting der og da, og unngå å komme inn med en og en ting som ikke virker eller må justeres senere, men tar du for deg sjekklista fra TMC hjemme i etterkant, så kan du notere alle eventuelle funn og reklamere på de etterpå. Å stå hos Tesla med en FAT32-formattert USB minnebrikke med musikk og teste at avspilling fra USB-portene fungerer, det syns jeg blir meningsløst. Virker ikke USB-portene senere så er det uansett ikke noe Tesla kan fraskrive seg.

Strålende, takk for kjapt og omfattende svar, setter pris på det :)

Håper jo selvsagt at det ikke skal være noe å påpeke, men en vet jo aldri. Da jeg for et par år siden hentet ut den da nye V70'en min hadde de lakkert spoileren en annen farge enn bilen, så alt er vel mulig..
Tesla S75D - Bestilt, levering Oktober/November
Nissan Leaf 2017

loiphin

Really? 500nok for a crappy usb to lightning/microusb cable?
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

Jeronan

#1087
Sitat fra: loiphin på torsdag 16. november 2017, klokken 11:55
Really? 500nok for a crappy usb to lightning/microusb cable?

Haha that is cheap. Try buy the docking kit for the BMW i3. That one is over 2000 NOK!  >:(
Even my BMW sales guy admitted it was ridiculous and didn't advice buying it.

PS. It's more than just a cable though.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

CaZpaH

Og uansett billigere enn å kjøpe det andre plasser. Koster mer fra andre forhandlere.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Somni

Når skal den hersens telefonen ringe da....  ???
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

oleredv

2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

ilLegaL

Ringte delivery i dag, fikk bekreftet at bilen ankom drammen mandag og var i kø for utlevering.
Fikk også en kjedelig tilbakemelding om at de måtte skifte et dørhåndtak og at de ventet på dette :(
Estimert levering av bilen 2-4 uker

Teslus

Hentet bil klokken 10 i dag i Drammen. Fin bil og alt det der, men det var en del småplukk.


  • 1cm ripe i forskjermen
  • Løst deksel i hjulbuen
  • 4 steder hvor det var dårlig montering mellom paneler
  • Spylervæske-dysene spruter på bilen bak...
  • Polish-rester inntil alle kromdetaljer
  • Ikke type2 kabel
  • 40% strøm på batteriet

Trulskl

Min og hadde en elendig poleringsjobb. Helt skandale dårlig. Rester over alt og møkkete. Masse småriper.

Ble til slutt 2 skjemaer med utbedringer.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

2017 TMS 75D

prj_84

For dere som ikke finner bilene deres på UECC så har de stengt søk på Tesla VIN. Men fikk tips om denne nettadressen isteden :-)

http://www.uecc.com/internal/supporttracking

Bilen min er markert med seiling: ATL17083 men står fortsatt registrert i Zeebrugge. Skulle vært i Drammen mandag morgen. Hva er status for dere andre på denne trackingsiden?
Bestilt Tesla Model S 75 - Pearl White.
My Tesla statuser så langt:
- 21.09.2017 - Bestillt og betalt depositum
- 27.09.2017 - Bekreftet. VIN og planlagt for produksjon
- 30.09.2017 - I produksjon
- 06.10.2017 - Ferdig produsert og på vei til havnen i USA
- 24.10.2017 - På båt på vei til Europa
- 01.11.2017 - Ankommet havnen i Europa. Snart i transitt til utleveringsstedet
08.11.2017 - Mottatt UECC Terminal Zeebrugge


Siste status:
- 16.11.2017 - Lastet ombord på Arabien Breeze. Estimert i Drammen 20. November

Estimert utlevering: 14. - 28. November

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA