Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

CaZpaH

Alt i alt syns jeg ikke vi skal skrike for høyt rundt dette. Jeg bestilte 11. August og sammenliknet med for eksempel egolf og leaf så er dette langt innenfor akseptabel leveringstid.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

RazAquato

Er vel enig i det, men samtidig så blir "lengselsfølelsen" desto større når man vet at bilen har ankommet Norge.

Det er ikke lenger følelsen av noe som er langt borte i horisonten, bilen er HER. den har kommet. Man vet at den i teorien kunne vært utlevert i DAG, og allikevel akk så langt unna.

Så nei, man skal ikke klage, men det er jo lov å drømme.  (til gjengjeld har man følelser man ikke har hatt siden man var guttunge på julaften, så ventetiden er jo strengt talt en fin ting om man ser litt positivt på det ::))

Somni

Jeg er mer skeptisk til at bilene blir stående batteritomme i Drammen. Står bilen for lenge uten strøm vil jo batteriet ta skade av det.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

automat

Sitat fra: Somni på onsdag 15. november 2017, klokken 13:00
Jeg er mer skeptisk til at bilene blir stående batteritomme i Drammen. Står bilen for lenge uten strøm vil jo batteriet ta skade av det.

De har sikkert en "transport-mode", fra fabrikk til den blir klargjort for levering. Der det aller meste er skrudd av. Batteriet i seg selv tappes nesten ikke av lagring. Det er all elektronikken som står for det.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

morten007

Sitat fra: Somni på onsdag 15. november 2017, klokken 13:10
Det var jo litt betryggende.
Bilen min kom til Drammen 13.11, men siden i går så kommer jeg ikke inn på "Administrer" på Mytesla. Flere som opplever det? Hm..

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

P85 (2013)  VIN13889 svart, svart, grå 21" (solgt)
P85D (2015) VIN 67886, Sølvgrå, 21" grå, carbon, panorama, svarte nextgen-seter +++ (solgt)
Model X (2017)(Solgt)
Model 3 Performance (2019)(Solgt)
Model 3 Performance (2021) (Facelift Vin: 827114 utlevering 12.12.2020)
VW T-roc R (2020), Akrapovic, 300hk Turbo

alagerqv

Opplever det samme. Kommer ikke inn på bilen, men kan fortsatt se (ingenting) på Model 3 reservasjonen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

1000kwh

Da var bilen hentet i Drammen, helt fantastisk bil!

Oppsummert gikk det relativt greit for seg med leveringen. Bilen lagde en merkelig lyd mens vi gikk gjennom funksjonene. Dette var visst en stein  i ei vifte i hjulbuen, hørtes veldig ille ut. Kunne kjøre med feilen, men må tilbake om 14dgr. Greit nok.

Ingen spylevæske og 2.4 bar i dekkene var kanskje litt unødvendig:p likevel, bilen eller var strøken.

Fikk nye bakseter og de er flotte!;)

Trulskl

Hentet bil i Drammen tidligere i dag. En time og 15 min forsinka, men ellers en fin opplevelse.

Påpekte feil lykter med en gang jeg så bilen. Fortalte de at alle biler bestilt etter 23. Juli skal ha nye lykter(og pekte på en S ved siden av med premium sikkert). De forsvant i 5 min og kom tilbake og sa at jeg hadde helt rett. Så dette blir utbedret.

Ellers mye småriper i lakken. Kan sikkert poleres bort, men det skal de få lov til å gjøre selv. Alt notert og bekreftet før jeg signerte ut bilen. Panseret så ikke bra ut.

Manglet type 2 kabel. Uvisst når de er inne igjen.

Bilen står hos Merhebia enda for solfilm og lakkbeskyttelse. Venter på tlf så jeg kan hente den og kjøre hjem.

Aktiverte forresten appen i bilen inne hos Tesla, så den funker allerede.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

2017 TMS 75D

1000kwh

Sitat fra: Trulskl på onsdag 15. november 2017, klokken 20:40
Hentet bil i Drammen tidligere i dag. En time og 15 min forsinka, men ellers en fin opplevelse.

Påpekte feil lykter med en gang jeg så bilen. Fortalte de at alle biler bestilt etter 23. Juli skal ha nye lykter(og pekte på en S ved siden av med premium sikkert). De forsvant i 5 min og kom tilbake og sa at jeg hadde helt rett. Så dette blir utbedret.

Ellers mye småriper i lakken. Kan sikkert poleres bort, men det skal de få lov til å gjøre selv. Alt notert og bekreftet før jeg signerte ut bilen. Panseret så ikke bra ut.

Manglet type 2 kabel. Uvisst når de er inne igjen.

Bilen står hos Merhebia enda for solfilm og lakkbeskyttelse. Venter på tlf så jeg kan hente den og kjøre hjem.

Aktiverte forresten appen i bilen inne hos Tesla, så den funker allerede.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Ja, har heller ikke fått lyktene. Han som leverte ut bilen mente den hadde det :p

Schanche

Min bil ankom Drammen mandag morgen, de ringte igår og gav meg levering den 23. Desverre rekker jeg ikke den dagen, så blir mandag 27. Herregud, så utålmodig jeg er nå!!

Trulskl

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 15. november 2017, klokken 20:59
Sitat fra: Trulskl på onsdag 15. november 2017, klokken 20:40
Hentet bil i Drammen tidligere i dag. En time og 15 min forsinka, men ellers en fin opplevelse.

Påpekte feil lykter med en gang jeg så bilen. Fortalte de at alle biler bestilt etter 23. Juli skal ha nye lykter(og pekte på en S ved siden av med premium sikkert). De forsvant i 5 min og kom tilbake og sa at jeg hadde helt rett. Så dette blir utbedret.

Ellers mye småriper i lakken. Kan sikkert poleres bort, men det skal de få lov til å gjøre selv. Alt notert og bekreftet før jeg signerte ut bilen. Panseret så ikke bra ut.

Manglet type 2 kabel. Uvisst når de er inne igjen.

Bilen står hos Merhebia enda for solfilm og lakkbeskyttelse. Venter på tlf så jeg kan hente den og kjøre hjem.

Aktiverte forresten appen i bilen inne hos Tesla, så den funker allerede.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Ja, har heller ikke fått lyktene. Han som leverte ut bilen mente den hadde det
Samme her.

Meg: bilen har ikke adaptive lykter..
Utlevering: Ehm.. La meg hente en..

Etter 1 min.
Utlevering: Den har adaptive...
Meg: nei, alle biler bestilt etter 23. Juli skal ha de lyktene(så pekte jeg på en annen S).

Etter 5 min.
Utlevering: du har helt rett. Vi noterer.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

2017 TMS 75D

1000kwh

Sitat fra: Trulskl på onsdag 15. november 2017, klokken 21:10
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 15. november 2017, klokken 20:59
Sitat fra: Trulskl på onsdag 15. november 2017, klokken 20:40
Hentet bil i Drammen tidligere i dag. En time og 15 min forsinka, men ellers en fin opplevelse.

Påpekte feil lykter med en gang jeg så bilen. Fortalte de at alle biler bestilt etter 23. Juli skal ha nye lykter(og pekte på en S ved siden av med premium sikkert). De forsvant i 5 min og kom tilbake og sa at jeg hadde helt rett. Så dette blir utbedret.

Ellers mye småriper i lakken. Kan sikkert poleres bort, men det skal de få lov til å gjøre selv. Alt notert og bekreftet før jeg signerte ut bilen. Panseret så ikke bra ut.

Manglet type 2 kabel. Uvisst når de er inne igjen.

Bilen står hos Merhebia enda for solfilm og lakkbeskyttelse. Venter på tlf så jeg kan hente den og kjøre hjem.

Aktiverte forresten appen i bilen inne hos Tesla, så den funker allerede.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Ja, har heller ikke fått lyktene. Han som leverte ut bilen mente den hadde det
Samme her.

Meg: bilen har ikke adaptive lykter..
Utlevering: Ehm.. La meg hente en..

Etter 1 min.
Utlevering: Den har adaptive...
Meg: nei, alle biler bestilt etter 23. Juli skal ha de lyktene(så pekte jeg på en annen S).

Etter 5 min.
Utlevering: du har helt rett. Vi noterer.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Ble jo ikke notert hos meg siden han påsto det, men det blir vel neppe et problem. Glemte den kabelen. Må få den også senere da. Heller ikke notert.

sfinxern

Ser flere som ikke har fått adaptive hovedlys og som har fått "aksept" for manglene og at det bestilles nye lykter. Det er bra.

Ser også at flere har oppdatert egen forumtråd for dette, slik at det fanges opp av flere eiere som er i samme situasjon :+1:!

Oppfordrer fortsatt at flere gjør dette her: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,35924.90.html
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

fulvik

Da har jeg endelig fått utleveringstidspunkt (tirsdag 21.11), og man gleder seg enda mer enn før!
Jeg leser for øvrig med skrekk og gru om alle feil/mangler folk finner på bilene sine ved opphenting. Er det noen som har en kjapp oppsummering over de viktigste punkt å sjekke når man går over bilen?
Tesla S75D - Bestilt, levering Oktober/November
Nissan Leaf 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA