Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

El Bilist

Sitat fra: Teslatic på tirsdag 07. november 2017, klokken 18:26
Så du rakk å svare før jeg fikk revidert, skal du hente den i Drammen da?

Det som er merkelig hvis det er tilfelle er at jeg får beskjed om at det er et kø system som må følges, men når du allerede får bilen før meg og hadde bil som ankom havna etter meg kjenner jeg jeg blir irritert her.. føler på meg at de har
Havarert bilen, men tørr ikke fortelle meg det...

Kan umulig tenke meg det er noe såpass galt med bilen din, da ville de fortelle deg dette. Min bil kom også 23.okt. Har avtalt levering i morgen som da er 2 uker og noen dager etter den kom til landet. Jeg tror nok du bare har vært litt uheldig og havnet langt bak i køen av biler som kom på havnen den dagen. Jeg mistenker også de ikke har mulighet til å ha 100% kontroll på logistikken og køen på kaien der og klarer ikke å få samtlige biler fra en båt utlevert før første bil fra neste båt. Har snakket et par ganger med dem i drammen siste uken og min bil stod fortsatt på kaien i slutten av forrige uke, tipper den ble fraktet inn nå på mandag. Utfordringen deres har vært stort etterslep som følge av antallet biler levert ved siste kvartalsslutt og begrenset kapasitet for transport fra havnen og til servicesenter.

Ps. fikk også opplyst at de har fått inn type-2 ladekabler igjen nå  :+1:
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

Teslus

Der fikk jeg utleveringstid, torsdag 16.11 klokken 10! :D Hadde håpet på denne uka, men det fikk de ikke til. Blir bra uansett!

ilLegaL

Har dere som får utlevert biler nå og bestilte i sommer fått "Adjusted price reduction" på Final invoice?


MortenRA

Dere som har fått avtalt utlevering med Delivery. Opplever dere at datoen samsvarer med hva som går fram av Final Invoice sin dato?
Tesla Model S 75D - Soon to come

El Bilist

Sitat fra: MortenRA på onsdag 08. november 2017, klokken 14:41
Dere som har fått avtalt utlevering med Delivery. Opplever dere at datoen samsvarer med hva som går fram av Final Invoice sin dato?

Nei, dato i final invoice er antagelig også bare et grovt anslag. Jeg fikk final invoice den 17.oktober med estimert utlevering 1.nov. Estimert utlevering på web: 23 okt. - 7 nov. Faktisk utlevering blir 9.nov.
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

MortenRA

Takk for svar! Fikk Final Invoice i dag med est. utlevering til mandagen, noe som forsåvidt stemmer bra med hva Delivery antok på telefon tidl. denne uken.
Tesla Model S 75D - Soon to come

1000kwh

Henter 15. november kl 1000. Hittil har hele prossessen gått ganske knirkefritt

automat

Fikk epost i dag om at bilen er registrert.
http://www.itanywhere.no/vin.php

Ringte delivery på fredag, et par dager etter registrert ankomst Drammen på UECC. Fikk utlevering nå til fredag
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Tai

Mener å huske at det var mulig å sjekke på nettet om bilen hadde fått skilter. Noen som vet hvordan jeg gjør det?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

automat

Fyller inn vin på siden jeg viste. Så får du epost når den blir registrert
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TeslaModelX

Når er det egentlig bilen får skilter? Når den kommer til Norge? Etter at man har utleveringstidspunkt?

CaZpaH

Sitat fra: ModelS på torsdag 09. november 2017, klokken 08:18
Når er det egentlig bilen får skilter? Når den kommer til Norge? Etter at man har utleveringstidspunkt?

Når den førstegangsregistreres får den tildelt regnr. Og når forsikring osv. er i orden kan skiltene monteres bilen.

og for å førstegangsregistreres må bilen være fortollet og i orden der (les: bilen må være kommet til landet og registrert hos tollvesenet).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

automat

Som det står på siden: Fra et par timer til et par dager før utlevering.

Forsikringen på min ble aktivert i går. Før det får man uansett ikke registrert bilen.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

prj_84

Noen som får treff på UECC som fikk levert bilen til Zeebrugge med Tarago sist uke? Baltic Breeze setter kursen mot Norge ikveld, så har jo hatt et håp om at den skulle være med der. Ellers er Auto Energy neste som går til Norge i helgen via Bremerhaven.
Bestilt Tesla Model S 75 - Pearl White.
My Tesla statuser så langt:
- 21.09.2017 - Bestillt og betalt depositum
- 27.09.2017 - Bekreftet. VIN og planlagt for produksjon
- 30.09.2017 - I produksjon
- 06.10.2017 - Ferdig produsert og på vei til havnen i USA
- 24.10.2017 - På båt på vei til Europa
- 01.11.2017 - Ankommet havnen i Europa. Snart i transitt til utleveringsstedet
08.11.2017 - Mottatt UECC Terminal Zeebrugge


Siste status:
- 16.11.2017 - Lastet ombord på Arabien Breeze. Estimert i Drammen 20. November

Estimert utlevering: 14. - 28. November

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA