Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

prj_84

#930
Ja, jeg har vært ekstremt heldig med leveringen så langt! Håpe det fortsetter. Ser foreløpig dårlig ut at den er med UECC - Auto Eco i dag. Så blir nok desverre stående til torsdag 9. Da går Baltic Breeze direkte til Drammen. Skal være i havn 13. Nov
Bestilt Tesla Model S 75 - Pearl White.
My Tesla statuser så langt:
- 21.09.2017 - Bestillt og betalt depositum
- 27.09.2017 - Bekreftet. VIN og planlagt for produksjon
- 30.09.2017 - I produksjon
- 06.10.2017 - Ferdig produsert og på vei til havnen i USA
- 24.10.2017 - På båt på vei til Europa
- 01.11.2017 - Ankommet havnen i Europa. Snart i transitt til utleveringsstedet
08.11.2017 - Mottatt UECC Terminal Zeebrugge


Siste status:
- 16.11.2017 - Lastet ombord på Arabien Breeze. Estimert i Drammen 20. November

Estimert utlevering: 14. - 28. November

CaZpaH

Det at den blir stående til 9. Er nok ikke om å være uheldig. Husk at bilene skal av forrige båt, deretter inspiseres før de overleveres UECC. At de skulle ha rukket det på 1-2 dager var urealistisk i utgangspunktet.

Men den som går 9. Går også direkte til Drammen. Så er mer logisk også at de skal på den båten. Den som går/gikk i dag skal innom bremerhaven først.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

arthur_ols

Hvor lang tid går fra bilen ankommer havn til den står klar til utlevering ca? Kan se ut som at flere her får bilen sin i havn rundt starten av desember, så utlevering før jul er kanskje innenfor rekkevidde?
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

oleredv

#933
Sitat fra: arthur_ols på lørdag 04. november 2017, klokken 14:09
Hvor lang tid går fra bilen ankommer havn til den står klar til utlevering ca? Kan se ut som at flere her får bilen sin i havn rundt starten av desember, så utlevering før jul er kanskje innenfor rekkevidde?

Det kjem nok veldig an på køen i Drammen. Det er jo der flesteparten av Teslaene kjem til Norge, og i desember kjem det garantert til å bli "kaos" som det alltid er siste månaden i eit kvartal. No for tida virkar det som om folk erfarer godt over ei veke etter at bilen er blitt lossa før dei kan hente.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Tai

Ser at det under fullførte oppgaver nederst har endret seg fra leveringssted til opphenting. Der står "kontakt leveringsspesialisten for å gjøre endringer i Hente informasjonen". Tidligere sto det at Tesla ville ta kontakt for å avtale utlevering (mener jeg å huske).

Håper ikke dette betyr at de har ventet med å utlevere bilen til jeg tar kontakt. Den har stått på Kokstad siden 25/10!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

arthur_ols

Det hadde tatt seg ut; "ja, vi har ventet på at du skulle ringe oss en uke nå. Din bil står her helt klar". Har du ikke fått konkret opphentingsdato nå som den er på kokstad?
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

oleredv

Sitat fra: Tai på lørdag 04. november 2017, klokken 16:06
Ser at det under fullførte oppgaver nederst har endret seg fra leveringssted til opphenting. Der står "kontakt leveringsspesialisten for å gjøre endringer i Hente informasjonen". Tidligere sto det at Tesla ville ta kontakt for å avtale utlevering (mener jeg å huske).

Håper ikke dette betyr at de har ventet med å utlevere bilen til jeg tar kontakt. Den har stått på Kokstad siden 25/10!

Tai
Det er ein bug i systemet der også. Tesla ser utleveringslokasjon i sine system. Sjekka dette når eg var i kontakt med DS om noke anna for eit par veker sidan.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

MortenRA

Noen av dere som fikk bilen til Drammen forrige uke som har avtalt noen leveringsdato? :)
Tesla Model S 75D - Soon to come

Jeronan

Sitat fra: MortenRA på mandag 06. november 2017, klokken 12:04
Noen av dere som fikk bilen til Drammen forrige uke som har avtalt noen leveringsdato? :)

If you haven't heard anything by Friday, just call Delivery in Drammen.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

MortenRA

Jepp! Snakket med dem før helgen, og kunne forvente en telefon fra dem ila denne uka sa dem, om mulig også levering slutten av denne uka. Hvor lang tid i forveien tar de kontakt ca?
Tesla Model S 75D - Soon to come

AirCanada

Mottatt sluttfaktura.
Planen hele veien har vært å lånefinansere store deler av beløpet, men betale inn litt egenkapital.
Nå lyder fakturaen på totalbeløpet.

Hvordan går en da frem når en bare skal betale egenkapitalen?
TMS 75D (levering oktober 2017)

steam

Sitat fra: AirCanada på mandag 06. november 2017, klokken 19:26
Mottatt sluttfaktura.
Planen hele veien har vært å lånefinansere store deler av beløpet, men betale inn litt egenkapital.
Nå lyder fakturaen på totalbeløpet.

Hvordan går en da frem når en bare skal betale egenkapitalen?

Men... hvorfor skal du i det hele tatt betale noe up front når du får 0,25 % rente?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

prj_84

Delivery hjelper med dette :-) ‭Ring de imorgen 21959212‬
Bestilt Tesla Model S 75 - Pearl White.
My Tesla statuser så langt:
- 21.09.2017 - Bestillt og betalt depositum
- 27.09.2017 - Bekreftet. VIN og planlagt for produksjon
- 30.09.2017 - I produksjon
- 06.10.2017 - Ferdig produsert og på vei til havnen i USA
- 24.10.2017 - På båt på vei til Europa
- 01.11.2017 - Ankommet havnen i Europa. Snart i transitt til utleveringsstedet
08.11.2017 - Mottatt UECC Terminal Zeebrugge


Siste status:
- 16.11.2017 - Lastet ombord på Arabien Breeze. Estimert i Drammen 20. November

Estimert utlevering: 14. - 28. November

AirCanada

#943
Steam: Fordi den effektive renten ikke er 0,25%?

prj_84: Det var det jeg gjorde fredag i forrige uke og trodde alt var spikret.
TMS 75D (levering oktober 2017)

Trulskl

Sitat fra: AirCanada på mandag 06. november 2017, klokken 19:37
Steam: Fordi den effektive renten ikke er 0,25%?

prj_84: Det var det jeg gjorde fredag i forrige uke og trodde alt var spikret.
Det er bare å ta ut bilen, så gjør du en ekstra innbetaling i nettbanken til DNB når lånet dukker opp der.

Når det er sagt, så hadde jeg aldri satt penger inn i lånet med de betingelsene. Høyrente/fond/aksjer/krypto er alle bedre valg rent økonomisk :)

Men det er ditt lån og dine penger så jeg skal ikke komme med noen preken om hva du skal gjøre.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

2017 TMS 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA