Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

arthur_ols

Bestilte bil 9.aug og hører nå den ennå står i Baltimore! NOOOOO!! Ser flere med bestilling rundt den tiden har alt fått bil for en stund siden... Delivery sier den kommer til slutten av nov, kanskje også bikker des. Forslag til aktivitet for å døyve smertene i forbindelse ventetid? Min første post på forumet forøvrig, rett og slett for å få sympati  :-\
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

sfinxern

Oi, føler med deg!! Hva slags bil og spec bestilte du? Farge? Og når hadde du levering opprinnelig?

Jeg bestilte en S 75D 31.aug, venter også på at den skal bli med båt over dammen. Begynner å tære på tålmodigheten hehe. Huff.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

tibber73

Sitat fra: arthur_ols på fredag 03. november 2017, klokken 09:27
Bestilte bil 9.aug og hører nå den ennå står i Baltimore! NOOOOO!! Ser flere med bestilling rundt den tiden har alt fått bil for en stund siden... Delivery sier den kommer til slutten av nov, kanskje også bikker des. Forslag til aktivitet for å døyve smertene i forbindelse ventetid? Min første post på forumet forøvrig, rett og slett for å få sympati  :-\
Du har min medfølelse.
Jeg bestilte S75D 7 uker etter deg, og min er på vei til en eller annen havn i USA. Håper og tror at den kommer rundt juletider. Tror jeg var heldig og fikk sneket meg foran mange andre. Mulig det hjalp å krysse av på masse snacks  ;D
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

arthur_ols

#903
Sitat fra: sfinxern på fredag 03. november 2017, klokken 09:31
Oi, føler med deg!! Hva slags bil og spec bestilte du? Farge? Og når hadde du levering opprinnelig?

Jeg bestilte en S 75D 31.aug, venter også på at den skal bli med båt over dammen. Begynner å tære på tålmodigheten hehe. Huff.

Har bestilt S 75D, Solid Black, Svart standard interiør, Glasstak, 19", ellers fullpakke foruten de bakovervendte barnesetene. Opprinnelig nov-tidlig des, men så endret det seg til sent okt-nov og at den var i Tilburg Nederland. Da fikk jeg håp om snart levering, så litt kjipern å få fortalt slutten av nov, kanskje det knekker ut i des. Vel vel, stas med en Tesla i julekalenderen da....

Ser det går båter fra Baltimore 09.11 til Zeebrugge 20-21.11. Da må det vel være en av de som tar med seg bilen?

Ser også på oversikten til http://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf at det går båt fra Zeebrugge 23.11 til Drammen 27.11. Hmm... det må jo være da den kommer. Hvor lang tid bruker de på å få den fra havna i Drammen til at jeg kan hente bilen i Drammen? Noen som har et estimat på det?


Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

CaZpaH

Må ikke glemme at den bruker noen dager på Zeebrugge med inspeksjon før bilen overleveres UECC. Er ikke gjort på en ettermiddag. Så hvis båten er fremme 20.-21.11 så skal de jobbe godt for å rekke båten som går 23.11. Ikke umulig, men ikke forvent det.

Men har du fått 14-dagers intervall på mytesla?
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sfinxern

Vel hvis bilene våre ikke er med båten som gikk i går, eller de to som går onsdag neste uke, så er det 100% sikkert at det blir levering i midten av januar 2018! Tidligst.

Så til alle som håper på bil i år, så må de være med en av disse båtene!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Hmm.. hvis jeg skal være ekstra pessimistisk, så tror jeg at det faktisk er små sjanser for at biler levert med båtene som går onsdag 9. november fra Baltimore skal holde hardt å bli levert før jul. Med ekstra press hos forhandlerne...

Men det kan jo hende at det er andre prioriteringer og andre ruter Tesla benytter for å levere flere biler til Norge før jul, men det får vi vel tidsnok vite:).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

arthur_ols

Sitat fra: sfinxern på fredag 03. november 2017, klokken 14:47
Hmm.. hvis jeg skal være ekstra pessimistisk, så tror jeg at det faktisk er små sjanser for at biler levert med båtene som går onsdag 9. november fra Baltimore skal holde hardt å bli levert før jul. Med ekstra press hos forhandlerne...

Men det kan jo hende at det er andre prioriteringer og andre ruter Tesla benytter for å levere flere biler til Norge før jul, men det får vi vel tidsnok vite:).

Spennende!
Ringte Tesla i Drammen og hun sa den kom i slutten av nov, mulig tidlig des, så da er den kanskje på vei med skip som gikk i natt fra Baltimore. Har hatt Tilburg-status i en mnd nå... Tesla er jo alltid ivrig på mye levering for best tall rundt hvert kvartal, så nå er det vel full pupp for å nå årsskiftet vel? Kan hende de bruker andre ruter for å få levert mest mulig før jul?

Sitat fra: CaZpaH på fredag 03. november 2017, klokken 14:37
Men har du fått 14-dagers intervall på mytesla?
Hva mener du med 14-dagers intervall? Har hatt to status på MyTesla: 1. bilen er i prod og 2. Tilburg... Akkurat den trackingen på MyTesla er ikke imponerende. De har vel brukt all energien på produktet i stedet  :o
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

geear

Du får 14-dagers tidsrom for utlevering i MyTesla noen dager etter bilen har gått på båt fra Baltimore. Det er måten å se at den er på båt.

Forøvrig er det (dessverre) fortsatt mange her som har bekreftet i august og fortsatt har biler i USA. Det var en her med bestilling fra juni som fikk bil for et par dager siden.

arthur_ols

Da er det kanskje mulig at de setter opp flere ruter for å gjøre best mulig tall ved års slutt siden Q3 tallene ble litt verre enn antatt... Vel, jeg får se å oppdatere MyTesla for å se om det har skjedd noe nytt...
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

Teslianer

#910
Ikke for å drepe all positivitet, men slå et slag for realitetene når man bestiller elbil fra USA... Forvent gjerne å ha Tilburg-status en måneds tid.

Vi er fremdeles noen som bekreftet i juli, hvor bilene nettopp har ankommet Zeebrugge, og som tidligst kan forvente disse til Drammen kommende uke (hvis maks flaks med båt derfra).

For alles skyld kan vi håpe at Tesla skrur opp leveringskapasiteten den siste måneden før kvartalsslutt, men husk at det fremdeles er en del propper i systemet etter den massive innsatsen de la ned for å levere alle bilene i september. Dette har forplantet seg videre.

Har for øvrig en nabo som bestilte e-Golf i september med forventet levering i juni 2018!!! Tesla er faktisk ikke så verst på levering når man ser det store bildet :-)
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

Tai

#911
Jeg bestilte 11 august, kompisen min 6. Min bil står på Kokstad, hans i Baltimore.....

Tror bilen min har vært her en uke, har fremdeles ikke hørt ett ord fra Tesla.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

arthur_ols

Sitat fra: Tai på fredag 03. november 2017, klokken 18:15
Jeg bestilte 11 august, kompisen min 6. Min bil står på Kokstad, hans i Baltimore.....

Tror bilen min har vært her en uke, har fremdeles ikke hørt ett ord fra Tesla.

Tai
Hvilke specs og bil er det snakk om? Interessant å se hva det er som gjør at den ene bestillingen går senere enn den andre. Manko på glasstak vs soltak osv.?
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

oleredv

Sitat fra: Tai på fredag 03. november 2017, klokken 18:15
Jeg bestilte 11 august, kompisen min 6. Min bil står på Kokstad, hans i Baltimore.....

Tror bilen min har vært her en uke, har fremdeles ikke hørt ett ord fra Tesla.

Tai
Og mellom desse er min bil: Bekrefta 01.08 og befinner seg no i Zeebrugge.

Spec: Midnight silver med 19", pano, ap, premiumpakke og svarte vegan-skinnseter.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

geear

Tai har vel X, mens oleredv har S. Jeg har også X i best., midnight silver, AP, 7s, ellers standard interiør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA